У річному плані ЗДО визначають завдання та зміст роботи дошкільного закладу, спираючись на:
- підсумки діяльності за попередній навчальний рік
- пріоритерні завдання діяльності на новий навчальний рік
Для початку створіть робочу групу з підготовки проєкту річного плану роботи. Вже зараз підбийте підсумки моніторингу діяльності закладу, визначте пріоритетні завдання та тематику засідань педагогічної ради.
Чи правильно оформлюєте додатки до наказів
Аналіз роботи ЗДО за минулий рік
Аби визначити орієнтири на наступний навчальний рік, аналізують діяльність закладу за попередній період.
В аналітичній частині плану висвітлюють результати роботи всіх підрозділів закладу дошкільної освіти з конкретними висновками щодо досягнень та недоліків.
Аналізують рівень виконання завдань, над якими колектив працював у навчальному році:
- якщо проблему розв’язано — ставлять нові завдання
- якщо ні — продовжують над нею працювати.
Причому, виявивши:
- причини недоліків — спрямовують завдання на їх усунення у наступному році
- передумови досягнень — шукають шляхи їх розвитку.
♥ Таблиці для планування роботи у журналі Музичний керівник
Завдання на новий навчальний рік у плані
Визначаючи завдання на новий навчальний рік:
- продовжують раніше розпочату роботу, поглиблюючи її та узагальнюючи отримані результати
- уникають надмірної кількості нових завдань (їх може бути одне-два).
⚓ Робота ЗДО під час карантину: що можуть зробити директор, медична сестра, вихователь-методист
Методична робота з кадрами
Зважаючи на те, що однією з основних форм методичної роботи є педагогічна рада, у розділі «Методична робота з кадрами» планують тематику засідань педагогічної ради.
Здебільшого засідань — три-чотири на рік, тож стільки й тем передбачають. Адже організаційно зручно, якщо кожне засідання педагогічної ради присвячене розв’язанню конкретного завдання.
Якорганізувати дієтичне харчування взакладі, чизмінився стандартний продуктовий набір для меню, яквиконати норми постанови
Доцільно планувати засідання педради на кінець календарного кварталу:
- у серпні — організаційно-настановче
- у листопаді, лютому та травні — тематичні.
Надалі планують усі інші форми методичної роботи:
- консультації
- колективні перегляди
- взаємовідвідування
- семінари
- практикуми
- робота творчих груп
- конкурси-огляди
- виставки
- презентації тощо.
Також у цьому розділі планують виявлення, узагальнення та популяризацію перспективного педагогічного досвіду.
► Що потрібно знати вихователю-методисту про засідання педради
Підвищення рівня фахової майстерності педагогів
У плануванні підвищення кваліфікації та фахової майстерності педагогів ураховують перспективний план атестації педагогічних працівників. Також передбачають направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації тощо.
Тих, хто претендує на вищу кваліфікаційну категорію чи присвоєння педагогічного звання, доцільно залучити їх до активної участі в районних методичних об’єднаннях та відкритих заходах.
План атестації є одним із документів, за формування якого та зберігання відповідає вихователь-методист.
У цьому розділі планують також:
- роботу наставників з молодими спеціалістами
- взаємовідвідування різних форм роботи з дітьми
- самоосвітні заходи.
Вивчення стану освітнього процесу
Працюючи протягом навчального року над розв’язанням завдань, доцільно постійно контролювати стан освітнього процесу, щоб:
- коригувати його
- бачити результативність діяльності.
Тож у річному плані роботи передбачають:
- одну комплексну перевірку
- дві-три тематичні перевірки
- заходи контролю (оперативного, попереджувального, вибіркового й порівняльного тощо).
Тут також передбачають глибоке вивчення результативності роботи педагогів, які атестуватимуться у наступному навчальному році.
Організаційно-педагогічна робота
Плануючи організаційно-педагогічну роботу, беруть до уваги, що заходи взаємодії дошкільного закладу зі школою та з сім’єю мають бути спрямовані на розв’язання завдань, над якими в цей період працює колектив.
Робота методичного кабінету
На всі сплановані у попередніх розділах заходи необхідні методичні та дидактичні матеріали. Тому в цьому розділі їх не враховують, плануючи роботу методичного кабінету.
Адміністративно-господарська діяльність
У цьому розділі враховують першочергові потреби:
- оснащення педагогічного процесу
- усіх служб, що забезпечують життєдіяльність дітей у закладі.
Медично-профілактичні заходи
Такі заходи можна передбачати у річному плані як:
- окремий розділ
- додаток.
Річний план роботи ЗДО (за щомісячною формою)
Форма розробленого плану має бути зручною для користування в процесі роботи.
Наприклад, зміст усіх розділів плану можна розподілити:
- за щомісячною формою
- по тижнях кожного місяця.
Така структура конкретизована, дає змогу рівномірно розподілити навантаження на працівників протягом місяця, кварталу. У порожні клітинки можна вносити корективи та доповнення протягом навчального року.
Окрім того, до плану можна долучати в додатках плани:
- проведення розваг і свят (музично-естетичного та фізкультурно-оздоровчого циклів)
- спільної роботи дитячого садка та школи
- гурткової роботи
- роботи клубів
- роботи наставників з молодими спеціалістами
- індивідуальні плани роботи спеціалістів (з образотворчої діяльності, комп’ютерної грамотності тощо)
- проведення атестації.