Відвідування ЗДО без організації харчування: як оформити
Планується, що дитсадок стане ближчим та достіпнішим для дітей.
Що передбачає законопроєкт
Законопроєкт передбачає:
-
створення дитсадками безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища;
-
сприяння у забезпеченні садочків засобами цивільного захисту, зокрема укриттями;
-
залучення асистента для дітей з особливими освітніми потребами;
-
осучаснення підходів до організації харчування та медобслуговування.
Уряд вніс зміни у Положення про заклад дошкільної освіти. Документ доповнили новим розділом «Зарахування, переведення та відрахування вихованців державних (комунальних) закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану».
Уряд вніс зміни у Положення про заклад дошкільної освіти. Документ доповнили новим розділом «Зарахування, переведення та відрахування вихованців державних (комунальних) закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану».
Законопроектом пропонується сім форм дитячих садочків:
-
ясла (для дітей від 3 місяців до 3 років);
-
дитсадок (звичайний садок від 3 років);
-
спеціальний (для дітей з особливими потребами);
-
мобільний (пересувний, для дітей із віддалених населених пунктів);
-
сімейний (свої діти + діти друзів/сусідів);
-
центр педагогічного партнерства (діти від народження разом із батьками);
-
центр розвитку дитини.
Структура Закону про дошкільну освіту
Розділ | Короткий зміст |
Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ | державний стандарт дошкільної освіти – документ, що визначає вимоги до обов’язкових компетентностей і результатів навчання вихованців за освітніми напрямами; доступність дошкільної освіти – сукупність гарантованих прав і створених можливостей для їх реалізації з урахуванням індивідуальних особливостей, потреб та можливостей кожної дитини у здобутті дошкільної освіти; дошкільна освіта – систематизована та передбачена державним стандартом сукупність результатів навчання і компетентностей, здобутих (набутих) дитиною на рівні дошкільної освіти; |
Розділ II ДОСТУПНІСТЬ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ | В Україні гарантується право на здобуття дошкільної освіти і створюються можливості для його реалізації з урахуванням індивідуальних особливостей, потреб та можливостей кожної дитини. |
Розділ ІІІ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ, ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ | Освітній процес організовується відповідно до Закону України «Про освіту», цього Закону, інших нормативно-правових документів, освітньої програми (освітніх програм), плану розвитку закладу дошкільної освіти, плану роботи на рік та спрямовується на розвиток особистості, обдарувань кожної дитини, формування компетентностей, визначених державним стандартом. |
Розділ ІV УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ | . Учасниками освітнього процесу у сфері дошкільної освіти є: вихованці; педагогічні працівники (керівники закладів дошкільної освіти (директори), заступники керівника закладу дошкільної освіти з навчально-виховної (виховної) роботи, керівники (завідувачі) дошкільних підрозділів, вихователі-методисти, вихователі, асистенти вихователів, вчителі, вчителі-дефектологи, вчителілогопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з праці, інструктори з фізичної культури, інструктори слухового кабінету, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій та інші), повний перелік посад яких затверджується Кабінетом Міністрів України; інші працівники закладу дошкільної освіти; батьки вихованців; медичні працівники, які забезпечують медичне обслуговування вихованців закладу дошкільної освіти; асистенти дітей з особливими освітніми потребами (у разі їх допуску відповідно до вимог цього Закону); фізичні особи, які провадять педагогічну діяльність у сфері дошкільної освіти. |
Розділ V ОСОБЛИВОСТІ ТРУДОВИХ ВІДНОСИН У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ | Трудові відносини у закладах дошкільної освіти регулюються нормами Кодексу законів про працю України, Закону України «Про освіту», цього Закону, інших нормативно-правових актів у сферах праці та освіти. |
Розділ VІ СУБ’ЄКТИ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ | Здобуття дітьми дошкільної освіти забезпечують: заклади дошкільної освіти; інші юридичні особи публічного чи приватного права, що утворили для цього дошкільні підрозділи; фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти. |
Розділ VIІ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ | Управління закладом дошкільної освіти здійснюють його: засновник; керівник; педагогічна рада. |
Розділ VІІІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ | Система забезпечення якості дошкільної освіти формується відповідно до Закону України «Про освіту» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. 2. Система забезпечення якості дошкільної освіти включає: внутрішню систему забезпечення якості дошкільної освіти; систему зовнішнього забезпечення якості дошкільної освіти; систему забезпечення якості в діяльності органів управління та установ, що здійснюють зовнішнє забезпечення якості дошкільної освіти. |
Розділ IX УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ | До органів управління у сфері дошкільної освіти належать: Кабінет Міністрів України; центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки; центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти; інші органи державної влади, у сфері управління яких перебувають заклади 34 освіти; Верховна Рада Автономної Республіки Крим; Рада міністрів Автономної Республіки Крим; органи місцевого самоврядування; місцеві державні адміністрації. |
Розділ Х ЕКОНОМІЧНІ ВІДНОСИНИ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ | Фінансування системи дошкільної освіти здійснюється за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством. |
Розділ ХІ МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО | Міжнародне співробітництво у системі дошкільної освіти здійснюється відповідно до законодавства України про дошкільну освіту. |
Розділ ХІІ ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ | Установити, що: до затвердження державного стандарту відповідно до цього Закону суб’єкти освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти використовують Базовий компонент дошкільної освіти, затверджений у порядку, встановленому до набрання чинності цим Законом; |
Так, відповідно до законопроєкту, передбачено автономію дитсадочків, насамперед академічну автономію, більше свободи вибору навчальних програм, які враховуватимуть особливості самої дитини.