Аналізуємо діяльність ЗДО за минулий рік
Аналіз роботи ЗДО за навчальний рік
Обґрунтований та детальний аналіз діяльності дошкільного навчального закладу за попередній навчальний рік є основою складання річного плану на наступний рік.
Щоб чітко сформулювати завдання з перспективою розвитку на новий навчальний рік, максимально враховують недоліки й досягнення педагогічного колективу, спостережені в минулому та поточному роках.
📝👌Картки-шпаргалки до батьківських зборів
Свою увагу керівник ЗДО зосереджує не лише на методичній та освітній роботі, але й на таких питаннях, як-от:
- розвиток матеріально-технічної бази;
- робота з батьками;
- збереження та безпека життя дітей.
Щоб уникнути дублювання в аналізі та викласти матеріали в доступній формі, варто дотримати простої структури.
Аналіз діяльності ЗДО: структура
Річний план роботи дошкільного навчального закладу — це чітко сформульовані завдання на новий навчальний рік на основі виявлених та детально проаналізованих попередніх недоліків в роботі.
При аналізуванні підсумків навчального року:
- зіставляють, порівнюють і оцінюють результати роботи;
- виокремлюють сприятливі умови, що забезпечують позитивні результати;
- виявляють недоліки діяльності, їх причини та негативні наслідки;
- визначають пріоритетні завдання на навчальний рік.
Відомості про ЗДО та його функціонування
У цьому розділі подають загальні відомості про заклад, а саме:
- форма власності та підпорядкованість
- матеріально-технічне забезпечення
- виховні групи, їх комплектація та режим роботи
- пріоритетні напрями в забезпеченні відповідного рівня дошкільної освіти
- сприяння розвитку, виховання, навчання та безпеки життєдіяльності дітей.

Аналіз кадрового забезпечення ЗДО
Цей розділ може містити відомості про:
- якісний і кількісний склад педагогічних кадрів
- кадрові зміни та перестановки протягом року і як це вплинуло на освітній процес
- підвищення фахової майстерності, проходження курсів підвищення кваліфікації
- залучення до роботи методичних об’єднань
- обміну перспективним досвідом у творчих групах чи школах
- самоосвіту педагогів
- авторські розробки
- презентації, участь у педагогічних нарадах, годинах, співбесідах тощо
- упровадження нових форм і підходів у роботі
- оцінку педагогічних працівників за результатами атестації.
Аналіз методичної роботи ЗДО (ДНЗ) за навчальний рік
У цьому розділі визначають ефективність методичної роботи, аналізуючи:
- виконання поставлених річних завдань;
- результативність методичної роботи з усуненням недоліків.
Під час викладу інформації:
- дотримують логічності;
- здійснюють порівняльний аналіз заходів;
- визначають результативність комплексу заходів;
- враховують діагностичні дані.
Факти викладають, підтверджуючи їх практичними даними, зокрема щодо рівня:
- кваліфікації педагогічних працівників
- практичної сформованості у вихованців компетентності поведінки в різних ситуаціях та сферах життя.

Оберете оптимальні варіанти та інструменти для вивчення освітнього середовища, освітнього процесу, педагогічної діяльності та управлінських процесів
Аналіз якості освітньої діяльності
У цьому розділі інформують про:
- заходи, форми роботи, що сприяли вдосконаленню освітнього процесу
- провадження розвивального середовища
- роботу груп, які поглиблено працюють за пріоритетними напрямками
- співпрацю з дітьми, які не відвідують ДНЗ та їхніми батьками
- взаємодію зі школою.
Імідж закладу дошкільної освіти: які заходи вказати
Якщо відбувалися іміджеві заходи, то про їх результативність також аналізують.
Це може бути навіть участь дошкільного закладу у конкурсах, проектах місцевого рівня, публікації в ЗМІ, зйомки на телебаченні.
⇒ Корпоративний імідж сучасного дитячого садка
Підсумки аналізу діяльності ЗДО за минулий рік
Підсумовуючи роботу закладу дошкільної освіти, вказують:
- досягнення та недоліки;
- причини встановлених результатів;
- нерозв’язані проблеми, над якими потрібно надалі активно працювати;
- проблеми, виявлені безпосередньо під час аналізу діяльності дошкільного закладу, і усунення яких необхідно передбачити в плані на новий навчальний рік.
Завдання на новий навчальний рік
Завдання розроблюють:
- відштовхуючись від підсумків аналізу
- на подолання конкретних проблем дошкільного закладу
- визначаючи терміни та строки.
Завдання — конкретно й чітко викладені, без формального підходу.