Аналізуємо діяльність ЗДО за минулий рік

Автор
директор Житомирського закладу дошкільної освіти № 65
Аналіз роботи є одним із розділів річного плану роботи дошкільного закладу. Зауважмо, які питання включити до аналізу

Аналіз роботи ЗДО за навчальний рік

Обґрунтований та детальний аналіз діяльності дошкільного навчального закладу за попередній навчальний рік є основою складання річного плану на наступний рік

Щоб чітко сформулювати завдання з перспективою розвитку на новий навчальний рік, максимально враховують недоліки й досягнення педагогічного колективу, спостережені в минулому та поточному роках.

📝👌Картки-шпаргалки до батьківських зборів

Свою увагу керівник ЗДО зосереджує не лише на методичній та освітній роботі, але й на таких питаннях, як-от:

Щоб уникнути дублювання в аналізі та викласти матеріали в доступній формі, варто дотримати простої структури.

Аналіз діяльності ЗДО: структура

Річний план роботи дошкільного навчального закладу — це чітко сформульовані завдання на новий навчальний рік на основі виявлених та детально проаналізованих попередніх недоліків в роботі.

При аналізуванні підсумків навчального року:

  • зіставляють, порівнюють і оцінюють результати роботи;
  • виокремлюють сприятливі умови, що забезпечують позитивні результати;
  • виявляють недоліки діяльності, їх причини та негативні наслідки;
  • визначають пріоритетні завдання на навчальний рік.

Відомості про ЗДО та його функціонування

У цьому розділі подають загальні відомості про заклад, а саме:

  • форма власності та підпорядкованість
  • матеріально-технічне забезпечення
  • виховні групи, їх комплектація та режим роботи
  • пріоритетні напрями в забезпеченні відповідного рівня дошкільної освіти
  • сприяння розвитку, виховання, навчання та безпеки життєдіяльності дітей.

Аналіз кадрового забезпечення ЗДО

Цей розділ може містити відомості про:

  • якісний і кількісний склад педагогічних кадрів
  • кадрові зміни та перестановки протягом року і як це вплинуло на освітній процес
  • підвищення фахової майстерності, проходження курсів підвищення кваліфікації
  • залучення до роботи методичних об’єднань
  • обміну перспективним досвідом у творчих групах чи школах
  • самоосвіту педагогів
  • авторські розробки
  • презентації, участь у педагогічних нарадах, годинах, співбесідах тощо
  • упровадження нових форм і підходів у роботі
  • оцінку педагогічних працівників за результатами атестації.

Аналіз методичної роботи ЗДО (ДНЗ) за навчальний рік

У цьому розділі визначають ефективність методичної роботи, аналізуючи:

  • виконання поставлених річних завдань;
  • результативність методичної роботи з усуненням недоліків.

Під час викладу інформації:

  • дотримують логічності;
  • здійснюють порівняльний аналіз заходів;
  • визначають результативність комплексу заходів;
  • враховують діагностичні дані.

Факти викладають, підтверджуючи їх практичними даними, зокрема щодо рівня:

  • кваліфікації педагогічних працівників
  • практичної сформованості у вихованців компетентності поведінки в різних ситуаціях та сферах життя.

Аналіз якості освітньої діяльності

У цьому розділі інформують про:

  • заходи, форми роботи, що сприяли вдосконаленню освітнього процесу
  • провадження розвивального середовища
  • роботу груп, які поглиблено працюють за пріоритетними напрямками
  • співпрацю з дітьми, які не відвідують ДНЗ та їхніми батьками
  • взаємодію зі школою.

Імідж закладу дошкільної освіти: які заходи вказати

Якщо відбувалися іміджеві заходи, то про їх результативність також аналізують.

Це може бути навіть участь дошкільного закладу у конкурсах, проектах місцевого рівня, публікації в ЗМІ, зйомки на телебаченні.

⇒ Корпоративний імідж сучасного дитячого садка

Підсумки аналізу діяльності ЗДО за минулий рік

Підсумовуючи роботу закладу дошкільної освіти, вказують:

  • досягнення та недоліки;
  • причини встановлених результатів;
  • нерозв’язані проблеми, над якими потрібно надалі активно працювати;
  • проблеми, виявлені безпосередньо під час аналізу діяльності дошкільного закладу, і усунення яких необхідно передбачити в плані на новий навчальний рік.

Завдання на новий навчальний рік

Завдання розроблюють:

  • відштовхуючись від підсумків аналізу
  • на подолання конкретних проблем дошкільного закладу
  • визначаючи терміни та строки.

Завдання — конкретно й чітко викладені, без формального підходу.

Вимоги
до написання аналізу

Аналіз роботи ЗДО за рік

 


зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді