Як учителю підготуватися до виступу перед атестаційною комісією

19333

Запитання

Незабаром виступ перед атестаційною комісією школи. Які є поради, прийоми, вправи, щоб учитель міг якісно підготуватися до виступу?

Відповідь

Проблема підготовки вчителя до виступу під час атестації актуальна тим, що аудиторія, перед якою має виступити педагог, цілковито відмінна від тієї, до якої він звик. Тут і очікування інші, і ставлення, і настрій, і мета. Особлива незручність, що вчитель має якомога ліпше презентувати себе, а до цього готові не всі педагоги.

Щоби нівелювати якісь особистісні перепони, підготуйтеся психологічно, зверніться по допомогу до практичного психолога школи.

Самостійно ж готуючись до виступу перед атестаційною комісією, яка вивчає вашу професійну діяльність, вчитель має передовсім відповісти на вісім головних запитань. Це необхідно, щоб уявити:

  • себе, свій виступ
  • той простір, у якому відбуватиметься виступ на атестації
  • слухачів як своєрідне цілісне явище, —

а отже й усвідомити і прийняти виступ як звичне та цілком зрозуміле явище.

Під час виступу перед атестаційною комісією особливу увагу приділіть структуруванню, аби:

  • зрозуміліше й доступніше пояснити основні тези
  • якісно продемонструвати свій інтелектуальний рівень, здатність аналізувати матеріал.

Матеріал для публічного виступу можна упорядкувати одним зі способів:

тематичний порядок

  • організовування основних положень виступу за категоріями або розділення їх за змістом
  • категоризацію можна здійснювати від загального до конкретного, від менш значущого до більш значущого

хронологічний порядок

  • перерахування основних положень відповідно до послідовності ідей або подій

логічний порядок

  • викладення основних положень так, щоб простежувалися причинно-наслідкові зв’язки, було помітно причину і результат дій чи бездіяльності

Найважливішими і найважчими моментами в публічному виступі є початок і кінець.

Закінчуючи промову, нагадайте членам атестаційної комісії про найголовніше зі сказаного, підсумуйте, наведіть на міркування.

Зауважте!

Досвідчений оратор припиняє свій виступ до того, як слухачі захочуть цього.

Вчителі, які атестуються, можуть скористатися пам’яткою для підготовки до виступу на засіданні атестаційної комісії.

Чотири кроки ефективного мовлення

Визначте конкретну мету виступу, адекватну складу та інтересам аудиторії, відповідну до ситуації

Зберіть, проаналізуйте та оцініть матеріал, що використовуватимете у промові

Організуйте і викладіть матеріал з огляду на специфіку аудиторії

Репетируйте виступ

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81677

Спеціальне навчання з охорони праці працівників

У керівників закладів освіти часто виникають питання, пов’язані з навчанням працівників, які виконують роботи підвищеної небезпеки, як-от працівника котельні, працівників, які виконують роботи на висоті тощо. Яке навчання таким працівникам закладу потрібно проводити? Як це врегульовано у законодавстві? Роз’яснення експерта читайте далі.
8306

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
1344

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
6321