Чи надавати додаткову відпустку за шкідливі умови праці вчителю інформатики

3582

Запитання

Відповідь

Створити на робочому місці належні умови праці, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці — обов’язок роботодавця (ст. 13 Закону України «Про охорону праці»).

Облаштовуючи комп’ютерний клас у школі, керуються вимогами ДСанПіН 5.5.6.009-98 «Улаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах», — обов’язковим для виконання нормативним документом. У ньому визначено критерії безпечного використання комп’ютерної техніки у навчально-виховному процесі.

Порушення ДСанПіН є підставою для дисциплінарної, адміністративної та кримінальної відповідальності.

Отож шкідливі умови праці в комп’ютерному класі школи апріорі недопустимі.

Натомість у Списку виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, що дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці вказано на працівників, які працюють на електронно-обчислювальних та обчислювальних машинах.

Персональний комп’ютер є тією самою ЕОМ.

Тож особи, які виконують роботу на комп’ютері, мають право на додаткову відпустку за особливий характер праці тривалістю до чотирьох днів — незалежно від посади, яку обіймають. Одначе встановлено кілька умов:

  • обсяг роботи за комп’ютером має становити не менше 50% робочого часу
  • відпустку надають пропорційно відпрацьованому часу.

Міністерство соціальної політики України неодноразово надавало роз’яснення з цього приводу, зокрема в останніх листах від 11.08.2014 № 348/13/116-14 та від 21.09.2016 № 1344/13/84-16.

У навчальному закладі потрібно визначити спосіб обліку робочого часу вчителя інформатики за відповідних умов.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81771

Спеціальне навчання з охорони праці працівників

У керівників закладів освіти часто виникають питання, пов’язані з навчанням працівників, які виконують роботи підвищеної небезпеки, як-от працівника котельні, працівників, які виконують роботи на висоті тощо. Яке навчання таким працівникам закладу потрібно проводити? Як це врегульовано у законодавстві? Роз’яснення експерта читайте далі.
8343

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
1368

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
6485