Чи надавати додаткову відпустку за шкідливі умови праці вчителю інформатики

3142

Запитання

Відповідь

Створити на робочому місці належні умови праці, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці — обов’язок роботодавця (ст. 13 Закону України «Про охорону праці»).

Облаштовуючи комп’ютерний клас у школі, керуються вимогами ДСанПіН 5.5.6.009-98 «Улаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах», — обов’язковим для виконання нормативним документом. У ньому визначено критерії безпечного використання комп’ютерної техніки у навчально-виховному процесі.

Порушення ДСанПіН є підставою для дисциплінарної, адміністративної та кримінальної відповідальності.

Отож шкідливі умови праці в комп’ютерному класі школи апріорі недопустимі.

Натомість у Списку виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, що дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці вказано на працівників, які працюють на електронно-обчислювальних та обчислювальних машинах.

Персональний комп’ютер є тією самою ЕОМ.

Тож особи, які виконують роботу на комп’ютері, мають право на додаткову відпустку за особливий характер праці тривалістю до чотирьох днів — незалежно від посади, яку обіймають. Одначе встановлено кілька умов:

  • обсяг роботи за комп’ютером має становити не менше 50% робочого часу
  • відпустку надають пропорційно відпрацьованому часу.

Міністерство соціальної політики України неодноразово надавало роз’яснення з цього приводу, зокрема в останніх листах від 11.08.2014 № 348/13/116-14 та від 21.09.2016 № 1344/13/84-16.

У навчальному закладі потрібно визначити спосіб обліку робочого часу вчителя інформатики за відповідних умов.

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники втратили інтерес до роботи: яку модель мотивації обрати

Ви постійно мотивуєте працівників — нараховуєте премії, доплати, влаштовуєте конкурси на кращого працівника місяця. Однак ліпше працювати вони не починають. Чому мотивація не працює? Насправді працює, але за умови, що вона правильно побудована. Оберіть ефективну модель мотивації ваших працівників
19404

Який він – сучасний керівник закладу освіти?

Креативний, самодостатній, розуміє як створити комфортний освітній простір у закладі, реалізовує успішні ідеї щодо покращення якості освіти, забезпечує умови для самореалізації дітей та педагогів. Впізнаєте себе? Тоді ви ідеально підходите на посаду керівника. Та це ще не всі характеристики. Детальніше - у публікації.
30518

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32929