Методична робота в закладі дошкільної освіти

Автор
головний редактор порталу «Педрада» Цифрового видавництва Експертус, кандидат педагогічних наук, Київ
Дізнайтеся про форми організації методичної роботи в дитячому садку, які допоможуть вихователям розвивати свій творчий потенціал, постійно підвищувати професійну кваліфікацію і забезпечать високий рівень проведених занять
Методична робота в закладі дошкільної освіти  Самоаналіз та самооцінка педагогічної діяльності: анкета для вихователя
   Скачати  

             

Методична робота в ЗДО

Успіх роботи закладу дошкільної освіти залежить від рівня професійно-педагогічної компетентності вихователів. Тому головне в науково-методичній роботі закладу дошкільної освіти — надавати систематичну, своєчасну і достатньо практичну допомогу вихователям.

Завдання вихователя-методиста — знайти доступні і водночас ефективні методи підвищення педагогічної майстерності, які спонукатимуть вихователів підвищувати свій фаховий рівень без спонукання «зверху», сприятимуть збагаченню їх педагогічного досвіду, формуватимуть у них навички самостійного аналізу власної професійної компетентності.

Вимоги до особистісних і фахових якостей вихователя постійно зростають, що потребує удосконалення та урізноманітнення форм методичної роботи. У закладах дошкільної освіти для підвищення професійного рівня педагогічних працівників використовуються три групи форм організації методичної роботи:

  • колективні
  • групові
  • індивідуальні.

💻 Штучний інтелект у методичній роботі

Методична робота та самоосвіта

Самоосвіта — це найефективніша індивідуальна форма здобуття педагогами нових знань, умінь і навичок шляхом самостійних занять на робочому місці чи поза ним. Вихователь-методист дитячого садка слідкує за тим, щоб самоосвіта педагогів була цілеспрямованою та результативною. Тому ознайомлюйте вихователів із сучасними аспектами професійного розвитку, роз’яснюйте їм законодавчі тонкощі, підказуйте правильні методи, прийоми та шляхи саморозвитку.

У процесі самоосвіти педагоги:

  • опрацьовують в бібліотеках літературу, пов’язану з їх практичною діяльністю
  • беруть участь у конференціях, тренінгах, науково­практичних семінарах
  • консультуються у досвідчених спеціалістів
  • вивчають перспективний педагогічний досвід
  • ведуть власну картотеку з обраної ними проблеми
  • працюють з банком діагностичних і корекційно­розвивальних програм в районних методичних центрах тощо.
Методична робота в закладі дошкільної освіти СКАЧАЙТЕ Анкету для вихователів «Аналіз методичної роботи в закладі»


Ефективність самоосвіти залежить від того, наскільки педагог буде систематичним і послідовним у своїх стараннях, чи ускладнюватиме поступово зміст і форми роботи над собою. Не менш важливі принципи організації самоосвіти – взаємозв’язок наукових і методичних знань у самоосвітній підготовці вихователів та відповідність змісту самоосвіти рівню підготовки педагога, його інтересам і вподобанням. Тож послідовно спрямовуйте самоосвіту педагогів у цьому напрямі.

Для забезпечення системності роботи педагогів над обраними темами на початку навчального року складіть індивідуальні плани самоосвіти за такою формою:

Тема, яка буде опрацьована

Література з теми

Термін

Форма звіту

Консультування у системі методичної роботи

Серед багатьох форм індивідуальної методичної роботи, які застосовуються у закладах дошкільної освіти, провідне місце посідає консультування педагогів. Практика показує, що корисна порада чи вчасно проведена консультація здатна скорегувати роботу педагога, направити її в раціональне русло. Тож надавайте консультації вихователям з основних напрямів роботи педагогічного колективу, з актуальних проблем педагогіки, а також за їхніми індивідуальними запитами.

Основні консультації плануйте в річному плані закладу освіти, індивідуальні проводьте за необхідністю. Потреба в їх наданні виникає спонтанно, тож відповідальність за якість їх проведення покладена на вихователя­методиста і залежить від його педагогічної інтуїції та професійної компетентності.

Вивчення перспективного педагогічного досвіду

Вивчення перспективного (часто кажуть — передового) педагогічного досвіду дає змогу відшукати нові підходи до роботи з дітьми, виокремити їх із масової практики. Крім того, ця робота пробуджує ініціативу, творчість, сприяє удосконаленню професійної майстерності педагогів. З огляду на це щорічно в межах методичної роботи організовуйте відкриті покази, на яких педагоги презентуватимуть свій кращий досвід роботи в одному з напрямів дошкільної педагогіки.

Якщо в процесі планового вивчення роботи конкретного педагога ви відмічаєте високі результати в реалізації програми, значні досягнення в навчанні та вихованні дошкільників, то розробіть систему відвідувань для вивчення досвіду його роботи. Це дає змогу впевнитися, що здобуті успіхи є результатом систематичного використання вихователем цікавих ефективних прийомів, тобто позитивні результати у діяльності педагога є не випадковими, а стабільними.

Етапи вивчення перспективного педагогічного досвіду:

  • етап дослідження (анкетування, спостереження, бесіда)
  • етап аналізу (відбір кращого досвіду із представленого за відповідними критеріями)
  • етап візуального сприймання (ознайомлення з матеріалами досвіду).

Вивчення кращого досвіду педагогів дає змогу розв’язати низку завдань, таких як:

  • цілеспрямоване накопичення педагогічних матеріалів;
  • аналізування результатів діяльності у відповідному напрямі освітньої роботи;
  • опис взаємозв’язаної роботи всіх спеціалістів дитсадка;
  • підготовка закладу до державної атестації;
  • менеджмент і маркетинг навчального процесу.

Організовуючи систему методичної роботи з упровадження перспективного педагогічного досвіду, насамперед проаналізуйте наявність умов для реалізації роботи та продумайте їх поліпшення. Зокрема, збагачуйте предметно-­розвивальне середовище дошкільного закладу, удосконалюйте науково­-методичне забезпечення освітнього процесу. Із вихователями, які впроваджуватимуть педагогічний досвід, складіть план роботи, що передбачає вивчення перспективного досвіду, теорії питання і складання перспективного плану впровадження досвіду, тобто визначення форм і видів роботи, якими буде користуватися педагог.

Місце атестації в системі методичної роботи 

Педагоги закладів дошкільної освіти періодично проходять атестацію – комплексну перевірку, яку здійснює спеціальна атестаційна комісія задля визначення рівня кваліфікації педпрацівників. Ця комісія приймає рішення про відповідність педагога зайнятій посаді, встановлює, підтверджує (або не підтверджує) одну із кваліфікаційних категорій, визначає тарифний розряд оплати праці, присвоює педагогічне звання тощо.

Атестація стимулює:

  • цілеспрямоване безперервне підвищення рівня фахової компетентності педагогів;
  • ріст їх професійної майстерності;
  • розвиток творчої ініціативи вихователів;
  • підвищення їх престижу й авторитету;
  • забезпечення ефективності навчально-виховного процесу.

Підготовка педагогів до проходження атестації – одне із завдань методичної роботи. Тож на початку навчального року під час планування методичної роботи закладу складіть з ними індивідуальні плани проходження атестації.

Складність завдань науково-методичної роботи в сучасному закладі дошкільної освіти, постійно оновлювальний характер її змісту, а також конкретні особливості того чи іншого закладу передбачають постійне збагачення й підвищення ефективності традиційних форм методичної роботи, а також пошук та упровадження нових форм і методів педагогічної діяльності.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді