Постанова КМУ: визначено нові типи організації освітньої діяльності у ЗДО

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
7 липня 2025 року Кабінет Міністрів України затвердив Положення, в якому окреслено засади функціонування семи типів організації освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти

Постанова КМУ: визначено нові типи організації освітньої діяльності у ЗДО

7 липня 2025 року КМУ ухвалив Постанову № 818, якою затвердив Положення про деякі типи організації освітньої діяльності закладів дошкільної освіти. У ньому окреслено засади функціонування семи типів організації освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти. Документ дає змогу гнучко формувати освітнє середовище відповідно до потреб дітей та умов громади.

💳 Зміни в оплаті праці педагогів ЗДО

Постанова КМУ: визначено нові типи організації освітньої діяльності у ЗДО Розділи Положення

1. Загальні положення. Окреслює правову основу діяльності ЗДО, перелік суб’єктів, яких це Положення стосується (державні, приватні, корпоративні ЗДО, фізособи-підприємці), та правила щодо комбінації типів освітньої діяльності.

 2. Зарахування, відрахування та переведення дітей. Визначає правила зарахування дітей до закладів залежно від форми власності — публічна, приватна або ФОП.

3. Формування та наповнюваність груп. Роз’яснює вимоги до складу груп (вікові, інклюзивні, спеціальні), їх розмір, правила створення та функціонування.

4. Організація освітньої діяльності. Містить норми щодо форм навчання (очна, дистанційна, мережева), тривалості перебування дітей, організації повного/короткотривалого дня, вихідних груп, формування розкладу.

5. Організація освітнього процесу. Описує принципи, методи та умови реалізації освітніх і парціальних програм, матеріально-технічне забезпечення, участь батьків, інклюзію, безпечне освітнє середовище.

6. Особливості цілодобового перебування. Умови, за яких дозволено тимчасове перебування дітей у закладі вночі, обмеження (не більше 2 діб на тиждень) та порядок надання цієї послуги.

7. Особливості в умовах воєнного або надзвичайного стану. Передбачає створення окремих груп для тимчасово переміщених дітей, гнучке зарахування й переведення, збереження права на дошкільну освіту.

8. Типи організації освітньої діяльності . Подано детальні характеристики кожного з типів: вікові обмеження, формат роботи, організаційні умови, вимоги до приміщень тощо.

9. Використання майна. Регламентує вимоги до приміщень, обладнання, наявність ігрових майданчиків, укриттів, медичних пунктів, місць для годування та харчоблоків.

Перелік типів організації освітньої діяльності та їх особливості

1. Ясла
  • Для дітей від 3 місяців до 3 років.
  • Можливість створення різновікових груп (1–3 роки).
  • Розташування груп переважно на першому поверсі.
2. Дитячий садок
  • Для дітей від 2 до 6–7 років, а з ООП — до 7–8 років.
  • Утворення різновікових груп з 2 років.
  • Можливе цілодобове перебування до 2 діб на тиждень або 10 діб на місяць.
3. Мобільний дитячий садок
  • Освітній процес організовують за місцем проживання дітей (у тому числі в автобусах або пристосованих спорудах).
  • Для дітей від 2 до 6–7 років, з ООП — до 7–8 років.
  • Групи короткотривалого перебування (до 4 год.) або чергові; групи повного дня не передбачені.
  • Діє мінімум два рази на тиждень, щонайменше по дві години.
4. Сімейний (родинний) садок
  • За місцем проживання родини, в індивідуальному житловому будинку.
  • Приймаються як діти з родини, так і сторонні.
  • До 6–7 років, з ООП — до 7–8 років.
  • Одночасно можуть діяти групи повного, короткотривалого або чергового перебування.
  • Особливий акцент на інклюзивному освітньому середовищі.
5. Мінісадок
  • Одночасно — не більше 5 дітей.
  • Вік: від народження до 6–7 років, з ООП — до 7–8 років.
  • Можуть діяти повноденні або короткотривалі групи.
  • Організовують в житлових/нежитлових приміщеннях до третього поверху.
6. Центр педагогічного партнерства
  • Освіта від народження у партнерстві з батьками.
  • Групи можуть формувати за окремими напрямами/програмами.
  • Дозволено навчання майбутніх батьків.
  • Облаштовують кабінет для консультацій, місця для індивідуалізації освітнього процесу та навіть роботи батьків дистанційно.
7. Центр розвитку дитини
  • Працює як доповнення або альтернатива основній дошкільній освіті.
  • Діти можуть паралельно відвідувати інші ЗДО або навчатися в сім’ї.
  • Забезпечує психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги.
  • Групи формують за напрямами або парціальними програмами.

Чому це важливо

Нове Положення дозволяє більш гнучко та інклюзивно підходити до організації дошкільної освіти — враховуючи сучасні виклики, мобільність, потреби дітей з ООП та бажання батьків долучатися до освітнього процесу.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Складаємо штатний розпис закладу дошкільної освіти

З’ясуємо, як проєктують штатний розпис дошкільного закладу і які зміни врахувати згідно з новим Законом про дошкільну освіту та новими Типовими штатними нормативами. Допоможемо вам внести зміни в штатний розпис, обрати форму та заповнити її без помилок
60046

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
1418

Співпраця з органами громадського самоврядування в закладі освіти

Моделі співпраці з органами самоврядування: від авторитарної, коли керівник одноосібно відповідає за все, до демократичної — коли орган самоврядування отримує максимум повноважень. Обирайте свою!
1828

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді