Постанова КМУ: визначено нові типи організації освітньої діяльності у ЗДО
Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму
7 липня 2025 року КМУ ухвалив Постанову № 818, якою затвердив Положення про деякі типи організації освітньої діяльності закладів дошкільної освіти. У ньому окреслено засади функціонування семи типів організації освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти. Документ дає змогу гнучко формувати освітнє середовище відповідно до потреб дітей та умов громади.
💳 Зміни в оплаті праці педагогів ЗДО
Розділи Положення
1. Загальні положення. Окреслює правову основу діяльності ЗДО, перелік суб’єктів, яких це Положення стосується (державні, приватні, корпоративні ЗДО, фізособи-підприємці), та правила щодо комбінації типів освітньої діяльності.
2. Зарахування, відрахування та переведення дітей. Визначає правила зарахування дітей до закладів залежно від форми власності — публічна, приватна або ФОП.
3. Формування та наповнюваність груп. Роз’яснює вимоги до складу груп (вікові, інклюзивні, спеціальні), їх розмір, правила створення та функціонування.
4. Організація освітньої діяльності. Містить норми щодо форм навчання (очна, дистанційна, мережева), тривалості перебування дітей, організації повного/короткотривалого дня, вихідних груп, формування розкладу.
5. Організація освітнього процесу. Описує принципи, методи та умови реалізації освітніх і парціальних програм, матеріально-технічне забезпечення, участь батьків, інклюзію, безпечне освітнє середовище.
6. Особливості цілодобового перебування. Умови, за яких дозволено тимчасове перебування дітей у закладі вночі, обмеження (не більше 2 діб на тиждень) та порядок надання цієї послуги.
7. Особливості в умовах воєнного або надзвичайного стану. Передбачає створення окремих груп для тимчасово переміщених дітей, гнучке зарахування й переведення, збереження права на дошкільну освіту.
8. Типи організації освітньої діяльності . Подано детальні характеристики кожного з типів: вікові обмеження, формат роботи, організаційні умови, вимоги до приміщень тощо.
9. Використання майна. Регламентує вимоги до приміщень, обладнання, наявність ігрових майданчиків, укриттів, медичних пунктів, місць для годування та харчоблоків.
Перелік типів організації освітньої діяльності та їх особливості
1. Ясла
- Для дітей від 3 місяців до 3 років.
- Можливість створення різновікових груп (1–3 роки).
- Розташування груп переважно на першому поверсі.
2. Дитячий садок
- Для дітей від 2 до 6–7 років, а з ООП — до 7–8 років.
- Утворення різновікових груп з 2 років.
- Можливе цілодобове перебування до 2 діб на тиждень або 10 діб на місяць.
3. Мобільний дитячий садок
- Освітній процес організовують за місцем проживання дітей (у тому числі в автобусах або пристосованих спорудах).
- Для дітей від 2 до 6–7 років, з ООП — до 7–8 років.
- Групи короткотривалого перебування (до 4 год.) або чергові; групи повного дня не передбачені.
- Діє мінімум два рази на тиждень, щонайменше по дві години.
4. Сімейний (родинний) садок
- За місцем проживання родини, в індивідуальному житловому будинку.
- Приймаються як діти з родини, так і сторонні.
- До 6–7 років, з ООП — до 7–8 років.
- Одночасно можуть діяти групи повного, короткотривалого або чергового перебування.
- Особливий акцент на інклюзивному освітньому середовищі.
5. Мінісадок
- Одночасно — не більше 5 дітей.
- Вік: від народження до 6–7 років, з ООП — до 7–8 років.
- Можуть діяти повноденні або короткотривалі групи.
- Організовують в житлових/нежитлових приміщеннях до третього поверху.
6. Центр педагогічного партнерства
- Освіта від народження у партнерстві з батьками.
- Групи можуть формувати за окремими напрямами/програмами.
- Дозволено навчання майбутніх батьків.
- Облаштовують кабінет для консультацій, місця для індивідуалізації освітнього процесу та навіть роботи батьків дистанційно.
7. Центр розвитку дитини
- Працює як доповнення або альтернатива основній дошкільній освіті.
- Діти можуть паралельно відвідувати інші ЗДО або навчатися в сім’ї.
- Забезпечує психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги.
- Групи формують за напрямами або парціальними програмами.
Чому це важливо
Нове Положення дозволяє більш гнучко та інклюзивно підходити до організації дошкільної освіти — враховуючи сучасні виклики, мобільність, потреби дітей з ООП та бажання батьків долучатися до освітнього процесу.