Кожен вихователь має розуміти, що самоосвіта — це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, постійний пошук, зростання, розвиток.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Результатом ефективної самоосвіти є не лише власне самовдосконалення, а й успішність розвитку вихованців.
Організуйте роботу в закладі так, щоб самоосвіта стала потребою педагогів.
Організація самоосвіти вихователів
Складіть план самоосвіти педагогів. У ньому чітко визначте:
- хто над якою проблемою працює
- в якій формі звітує про свою роботу.
Проведіть анкетування, щоб визначити рівень готовності педагогів до самоосвіти.
Не завжди і не всі педагоги володіють навичками самостійної роботи. Іноді вони не можуть впоратися з такими проблемами, як-от:
- визначитися з темою, з’ясувати її актуальність
- правильно сформулювати тему самоосвіти
- сформулювати мету і завдання роботи
- осмислити прочитаний матеріал методичної літератури тощо.
В індивідуальній бесіді з вихователями визначте:
- яка проблема їх цікавить
- у чому труднощі самоосвіти
- що нового дізналися в педагогічній практиці.
Є педагоги, які самостійно цікавляться всіма інноваціями. Допоможіть їм дібрати літературу з певної теми. Або об’єднайте кількох педагогів роботою над темою, схожою до змісту завдання на навчальний рік закладу дошкільної освіти.
Як організувати
Форми самоосвіти
Важливу роль у здійсненні супроводу самоосвітньої діяльності відіграють правильно дібрані форми роботи. Серед них основні:
- бесіди щодо чинних освітніх програм, методик організації й проведення різних видів роботи з дітьми тощо
- обмін думками щодо нових здобутків психолого-педагогічної науки, педагогічної практики, сучасних педагогічних технологій, інновацій, перспективного педагогічного досвіду
- спільне моделювання системи занять і режимних моментів
- консультації щодо організації освітнього процесу
- методична допомога щодо використання дидактичного матеріалу під час занять
- взаємовідвідування занять з наступним їх аналізуванням
- допомога в роботі з дітьми з девіантною поведінкою та їхніми сім’ями
- залучення педагогів-початківців до методичної й громадської роботи.