Укріплене право на освіту осіб з особливими освітніми потребами

Сьогодні Президент України підписав проект Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про освіту” щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг»

Ініціював зміни сам Президент.

23 травня 2017 законопроект ухвалила Верховна Рада України, 9 червня його направили на підпис Президентові. Зміни набрали чинності 08.06.2017.

Як вказано в пояснювальні записці до законопроекту № 6431 (нині Закон від 23.05.2017 № 2053-VII), школи з інклюзивною орієнтацією:

  • дадуть змогу створити належні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, враховуючи їхні індивідуальні потреби
  • мають стати ефективним засобом

– забезпечення права таких осіб на освіту

– сприяння розвитку особистості

– поліпшення стану здоров’я та якості життя

– підвищення рівня участі у житті громади.

2009 року Україна ратифікувала Конвенцію про права осіб з інвалідністю.

▶ ВЕБІНАР: інструктажі з учнями та працівниками школи Читайте більше про інклюзію:

Навіщо зміни в освіті осіб з особливими освітніми потребами

Зміни до Закону про освіту (від 23.05.1991 № 1060-XII) необхідні, щоб:

  • закріпити право на освіту осіб з особливими освітніми потребами
  • надати можливість дітям з особливими освітніми потребами отримувати освіту в усіх навчальних закладах, зокрема й безплатно в державних і комунальних навчальних закладах, незалежно від «встановлення інвалідності»
  • запровадити дистанційну та індивідуальну форми навчання
  • визначити поняття:

– «особа з особливими освітніми потребами»

– «інклюзивне навчання»

  • надати можливість особам з особливими освітніми потребами отримати психолого-педагогічну та корекційно-розвиткову допомогу
  • створювати у загальноосвітніх навчальних закладах інклюзивні та спеціальні групи (класи).

«Інклюзивні» зміни до статей Закону про освіту

До повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі освіти у частині першій статті 14 додано абзац:

«забезпечують доступ осіб з особливими освітніми потребами до державних і комунальних навчальних закладів шляхом створення безперешкодного середовища відповідно до законодавства України за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.»

НАКАЗИ: як реєструвати та зберігати🖨 Тлумачення основних понять інклюзивної освіти

Закон про освіту доповнять статтею 231 «Забезпечення реалізації права на освіту осіб з особливими освітніми потребами». Саме в ній дадуть тлумачення таких понять, як:

Утворення інклюзивних та спеціальних класів

Статтю 36 «Середні навчальні заклади» доповнять частиною сьомою:

«Загальноосвітні навчальні заклади на підставі письмового звернення особи з особливими освітніми потребами, її батьків чи законних представників утворюють інклюзивні та/або спеціальні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.»

Фінансування

Додано до статті 61 «Фінансово-господарська діяльність навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти» частину третю:

«Фінансування у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) та придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, що визначені індивідуальною програмою розвитку особи з особливими освітніми потребами, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством.»

Інклюзивне навчання, як одна із форм навчання дітей з особливими потребами, набуло офіційного статусу:

  • в системі загальної середньої освіти — у 2010 році
  • у дошкіллі — з 1 січня 2015 року


зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді