Інструктивно-методичні рекомендації на новий навчальний рік: лист МОН

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН опублікувало лист про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах освіти

Що зміниться у школах у новому навчальному році?

Міністерство освіти і науки України надіслало закладам загальної середньої освіти інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання предметів та інтегрованих курсів у 2025/2026 навчальному році. 

👀 9 змін в організації роботи шкіл

Документ підготовлено спільно з Інститутом модернізації змісту освіти, Українським інститутом розвитку освіти, Інститутом педагогіки НАПН України та Офісом впровадження Нової української школи.

Рекомендації мають на меті уніфікувати підходи до організації навчання, забезпечити відповідність освітнього процесу вимогам Державних стандартів та сприяти підвищенню якості освіти.

Основні акценти «Освітнього навігатора»:

  • Реалізація стандартів освіти: у 2025/2026 н. р. школи працюватимуть за чинними Державними стандартами початкової, базової та повної загальної середньої освіти з урахуванням досвіду впровадження концепції НУШ і необхідності подолання освітніх втрат, спричинених війною.
  • Нові правила спеціальних класів: наказ МОН №1182 від 22.08.2024 набирає чинності 1 вересня 2025 року та регламентує порядок створення й роботи спеціальних класів у ЗЗСО.
  • Психологічна підтримка: підготовлено матеріали про діяльність психологічної служби, забезпеченість шкіл фахівцями та рекомендації щодо соціально-педагогічного патронажу.
  • Безпечне онлайн-середовище: проєкт «Кібер Брама» пропонує інструменти для захисту персональних даних, протидії кіберзагрозам та ворожій пропаганді. Рекомендації включають використання контент-фільтрів, формування онлайн-етикету, навчання безпечній роботі з цифровими технологіями, а також поради для дистанційного й змішаного навчання.

МОН закликає керівників закладів освіти та педагогічних працівників ознайомитися з матеріалами «Освітнього навігатора» та впроваджувати їх у практику.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54024

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
445

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110722

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11695

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді