Освітній процес у класах з інклюзивним навчанням провадять згідно з робочим навчальним планом закладу освіти.
«Як підготувати батьків та першокласника до школи»
Розклад уроків
Для учнів з особливими освітніми потребами може бути складений індивідуальний навчальний план.
Розклад уроків складають, ураховуючи індивідуальні особливості пізнавальної діяльності учнів з ООП.
Для кожного такого учня складають також індивідуальну програму розвитку (ІПР), щоб:
- забезпечити індивідуалізацію навчання
- окреслити навчальні стратегії та підходи.
Тривалість уроків для учнів з ООП в інклюзивних класах не відрізняється від тривалості уроку для інших учнів.
Рекомендації
Тривалість корекційно-розвиткового заняття:
- 20-25 хв. — індивідуальне корекційно-розвиткове заняття
- 35-40 хв. — групове.
В ІПР передбачають корекційно-розвиткові заняття, які проводять:
- вчителі-дефектологи (корекційні педагоги)
- практичні психологи закладу загальної середньої освіти
- за потреби — додатково залучені фахівці.
Із зовнішніми фахівцями заклад або орган управління освітою укладають цивільно-правові договори.
Оплачують такі заняття із субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
Отже
Години, визначені в ІПР на корекційно-розвиткові заняття, не враховують до гранично допустимого тижневого навчального навантаження учнів з ООП.
Складено за листом МОН України «Щодо тривалості уроків в інклюзивних класах, функціональних обов’язків асистента вчителя» від 05.02.2018 № 2.5-281