Особливості вивчення розвитку дітей раннього віку

Автор
практичний психолог НВК № 25 «Волошка», м. Кам’янське Дніпропетровської обл.
Аби ефективно сприяти розвитку дитини раннього віку, слід попередньо правильно провести її психологічну діагностику. Це варто зробити на етапі вступу в дошкільний заклад та регулярно повторювати надалі

Контроль за розвитком дітей має бути комплексним. Тому у дошкільних закладах оцінюють дітей за:

  • поведінкою
  • станом фізичного та психологічного здоров’я
  • фізичним і психічним розвитком.


Роль практичного психолога в тому, щоб на підставі знань про зону найближчого розвитку кожної дитини своєчасно й правильно визначити завдання для всіх інших фахівців. Це потрібно, щоб сповна розкрити потенційні можливості дитини на кожному віковому етапі.
🎠 Все про ігрову діяльність: ВЕБІНАР

Організація психодіагностичного обстеження

Модель психологічного супроводу розвитку дитини можна реалізувати за допомогою основних видів діяльності практичного психолога:

  • психодіагностики
  • корекційної та розвивальної роботи
  • консультування (зокрема батьків)
  • психологічної просвіти
  • психопрофілактики.

Серед них важливу роль відведено психологічній діагностиці. За її результатами практичний психолог:

  • формує прогноз розвитку дитини
  • адекватно вибудовує розвивальну і просвітницьку роботу.

У результаті психодіагностичного обстеження практичний психолог отримує дані, щоб створити умови для оптимального розвитку дитини.

Третій рік життя

Це важливий вік для становлення вікових новоутворень і розкриття потенційних можливостей розвитку дитини. Тому система діагностичних мінімумів у І-й молодшій групі передбачає два основних дослідження:

  • діагностика адаптації кожної дитини до дошкільного закладу під час вступу
  • відстеження рівня психічного розвитку кожної дитини в епікризні строки — коли їй виповнюється 30 та 36 місяців, тобто 2 роки 6 місяців і 3 роки.

Діагностичний мінімум

Основною схемою в межах моделі психологічного супроводу є діагностичний мінімум. Це мінімальний, достатній набір психодіагностичних методик, який:

  • дає можливість відстежувати динаміку розвитку й емоційного стану кожного вихованця
  • уможливлює умовний поділ обстежених дітей на дві підгрупи:

– «психологічно благополучних»

– дітей «групи ризику».

Тому психологічна діагностика є частиною загальної системи діагностики дітей.

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО Система діагностичної роботи з дітьми раннього віку

Мета

Показники

Засоби

Відповідальні

Виявлення особливостей фізичного розвитку та здоров’я дитини для адекватної організації освітнього процесу

Стан здоров’я і фізичного розвитку

Медичне обстеження

Медична сестра

Вивчення особливостей розвитку кожної дитини і груп дітей для організації корекційно-розвивальної роботи надалі

Особливості нервово-психічного розвитку

Психолого-педагогічна діагностика

Вихователі, практичний психолог

Діагностичне обстеження в ДНЗ

Психологічне обстеження дитини віком до трьох років на етапі адаптації до дошкільного закладу ґрунтується на методах фіксованого спостереження у природних ситуаціях. Практичний психолог є координатором адаптаційного процесу новачків, організовуючи:

  • співбесіду з батьками, їх анкетування на етапі знайомства
  • спостереження педагогів за дитиною.

Саме практичний психолог вибудовує роботу та надає рекомендації вихователям групи, аби забезпечити оптимальні умови для розвитку й виховання кожного малюка.

Докладніше про діагностику та весь діагностичний інструментарій — у ж. «Практичний психолог: Дитячий садок» № 07/2017



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді