Основні завдання ДНЗ на 2017/2018 навчальний рік — забезпечити:
1. належні умови для отримання дошкільної освіти
2. дієвість особистісно орієнтованої освітньої системи
3. реалізацію принципів:
– демократизації
– гуманізації
– індивідуалізації
– інтегративності педагогічного процесу.
► Є 3 завдання для дошкілля на 2018/2019 навчальний рік ♦
Ціль — сприяти своєчасному:
- становленню та всебічному розвитку життєво компетентної особистості дитини
- формуванню фізичної та психологічної готовності до нової соціальної ролі.
Пріоритетні змістові напрями й завдання освітньої роботи на 2017/2018 н. р. самостійно визначає колектив ДНЗ. Рішення приймають:
- опираючись на підсумки аналізу роботи дошкільного закладу за минулий рік
- ураховуючи:
– виявлені проблеми та потреби закладу
– проблеми й актуальні життєві питання регіону.
► Як підготувати педагогів до інтегрованих занять
► Як закінчити навчальний рік у закладі дошкільної освіти
1. Умови дошкільної освіти
Дошкільні заклади мають послідовно втілювати сучасне освітнє середовище задля:
- становлення гармонійно розвиненої особистості
- реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.
Сучасний ДНЗ — позитивний, динамічний простір, що оптимізує розвивальний потенціал дітей.
Організація освітньої діяльності в дошкільних закладах у 2017/2018 навчальному році базується на змісті:
- Законів України «Про освіту» та «Про дошкільну освіту»
- Указу Президента України «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки» від 13.10.2015 № 580/2015
- Базового компонента дошкільної освіти
- Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затв. наказом МОН від 16.06.2015 № 641)
- Положення про дошкільний навчальний заклад (затв. постановою КМУ від 20.03.2003 № 305)
- Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затв. наказом МОЗ від 24.03.2016 № 234).
Базовий компонент дошкільної освіти є Державним стандартом. Його дотримувати зобов’язані всі заклади дошкільної освіти.
Зміст дошкільної освіти реалізують за:
- комплексними програмами
- парціальними програмами
- іншими видами навчальних видань, які:
– рекомендовані МОН
– схвалені комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН.
Програми та іншу навчально-методичну літературу, рекомендовану для використання в освітньому процесі, МОН щороку подає в Переліку навчальної літератури.
2. Дієвість особистісно орієнтованої освітньої системи
Реалізовуючи права дітей на дошкільну освіту, враховують освітні потреби кожної дитини, зокрема й дітей з особливими освітніми потребами відповідно до принципів інклюзивної освіти.
Програми дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами розміщені на сайті МОН.
Додаткові освітні послуги, що відсутні в інваріантній частині БКДО, вводять:
- відповідно до статутних цілей і завдань закладу
- лише за згодою батьків
- на основі угоди між батьками й закладом.
При цьому враховують норми Гранично допустимого навчального навантаження на дитину.
3. Реалізація принципів…
Це завдання виконують безпосередньо в освітньому процесі.
Ці три завдання — як лейтмотив із минулих років. Але не четверте.
4. Впевнений старт і Нова українська школа
Оскільки МОН провадить освітню реформу «Нова українська школа», важливе завдання — забезпечити наступність між двома ланками освіти.
Саме тому підготовлено нову редакцію програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».
Авторська група розробила головні конструкти програмних завдань, зважаючи на вимоги сьогодення:
- закладення фундаменту успішності дитини в умовах Нової української школи
- збалансування напрямів розвитку цілісної особистості дитини
- створення сучасної зручної системи методичного сервісу для педагогів і батьків.
Нова редакція програми «Впевнений старт» набрала чинності у 2017/2018 н. р.
Складено
за листом МОН України