► вільне володіння державною мовою | - вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти
- любов до читання
- відчуття краси слова
- усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження
- готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях
|
► здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами | - активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади
- можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях
- оволодіння навичками міжкультурного спілкування
|
| - виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі
- моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
- усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини
|
► компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій | - допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї
- самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати
- формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів
- пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
|
► інноваційність | - відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо)
- формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади
|
| - усвідомлення основи екологічного природокористування
- дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства
|
► інформаційно-комунікаційна компетентність | - опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування
- здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях
|
► навчання впродовж життя | - опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання
- організація власного навчального середовища
- отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб
- визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення
- навчання працювати самостійно і в групі
|
| - усвідомлення ідей демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, рівних прав і можливостей
- співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети
- активність у житті класу та школи
- повага до прав інших осіб
- уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних із різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України
- дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя
♥ Формування громадянських компетентностей |
► культурна компетентність | - залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості
|
► підприємливість та фінансова грамотність | - ініціативність
- готовність брати відповідальність за власні рішення
- вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
- усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці
- готовність до втілення в життя ініційованих ідей
- прийняття власних рішень
|