Нова українська школа (НУШ) ставить за мету не лише передачу знань, а й формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для успішного життя в сучасному світі. Ці компетентності — це не просто знання, уміння та навички з кожної навчальної дисципліни, а комплекс умінь, навичок і цінностей, які дозволяють дитині самостійно мислити, вирішувати проблеми, спілкуватися, співпрацювати та розвиватися протягом усього життя.
виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі
моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань
усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини
► компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї
самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати
формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів
пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
► інноваційність
відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо)
формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади
дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства
► інформаційно-комунікаційна компетентність
опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування
здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях
► навчання впродовж життя
опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання
організація власного навчального середовища
отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб
визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення
уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних із різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України
дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя
► культурна компетентність
залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості
► підприємливість та фінансова грамотність
ініціативність
готовність брати відповідальність за власні рішення
вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці
готовність до втілення в життя ініційованих ідей
прийняття власних рішень
Формування ключових компетентностей учнів
В основі формування ключових компетентностей Нової української школи:
досвід учнів як здобувачів освіти
потреби учнів, що мотивують до навчання
знання та вміння учнів, набуті в освітньому середовищі (у школі, в родині) та соціальних ситуаціях.
Уміння, спільні для всіх ключових компетентностей: