Починають апробацію завдань моніторингового дослідження якості початкової освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Сьогодні розпочинають апробовувати завдання для перевірки читацької та математичної компетентностей учнів початкової школи

Апробація відбуватиметься у 44-х школах 9-ти регіонів України.

Перший етап триватиме до 19 травня, другий заплановано на жовтень (насправді відбувся у листопаді).

Результати:

  • не будуть оприлюднені
  • за ними не визначатимуть рівень навчальних досягнень учнів та рейтинги шкіл.

Апробація необхідна, щоб підготувати якісні завдання для моніторингу якості роботи початкової школи. У підсумку очікують:

  • визначити, наскільки завдання валідні, надійні, об’єктивні, обґрунтовані, ефективні та прийнятні
  • виокремити завдання за складністю
  • виявити, чи дають тести змогу розрізняти рівні знань
  • укласти тестові зошити.

Розроблені тести використовуватиме УЦОЯО для моніторингу початкової освіти навесні 2018 року, а потім у 2020, 2022 та 2024 роках.

Також визначатимуть, наскільки впливають на результати навчання учнів такі чинники, як-от:

  • соціально-економічний стан родини
  • освіта батьків
  • відвідування дошкільного закладу
  • практика читання у школі й удома
  • форми та методи роботи вчителів
  • особливості виконання домашніх завдань з математики й читання.

Участь у дослідженні не загальнообов’язкова: репрезентативну вибірку формуватимуть так, аби охопити різні типи загальноосвітніх навчальних закладів, розташованих у міській та сільській місцевостях.

«Мета цього дослідження — не перевірка когось конкретно, а діагностування проблем системи шкільної освіти загалом. Ми переконані, що будь-які зміни шкільної освіти мають бути обдуманими і обережними. Результат новацій, а також нові тенденції в системі освіти, мають відслідковуватися та коригуватися задля отримання учнями кращого рівня якості освіти. Лише так можна досягти дійсно позитивних змін в системі освіти», — зауважив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

12 запитань і відповідей про атестацію

додаток
Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
282601

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
162

Як фіксувати динаміку розвитку дитини з ООП в журналі спостережень

Одна з основних функцій асистента вчителя – спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами. Результати спостережень він фіксує у відповідному журналі чи щоденнику. З’ясуємо, у якій формі його ліпше вести, що зазначати, аби записи допомогли команді супроводу розробити або за потреби скоригувати індивідуальну програму розвитку дитини
3

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110524

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді