Починають апробацію завдань моніторингового дослідження якості початкової освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Сьогодні розпочинають апробовувати завдання для перевірки читацької та математичної компетентностей учнів початкової школи

Апробація відбуватиметься у 44-х школах 9-ти регіонів України.

Перший етап триватиме до 19 травня, другий заплановано на жовтень (насправді відбувся у листопаді).

Результати:

  • не будуть оприлюднені
  • за ними не визначатимуть рівень навчальних досягнень учнів та рейтинги шкіл.

Апробація необхідна, щоб підготувати якісні завдання для моніторингу якості роботи початкової школи. У підсумку очікують:

  • визначити, наскільки завдання валідні, надійні, об’єктивні, обґрунтовані, ефективні та прийнятні
  • виокремити завдання за складністю
  • виявити, чи дають тести змогу розрізняти рівні знань
  • укласти тестові зошити.

Розроблені тести використовуватиме УЦОЯО для моніторингу початкової освіти навесні 2018 року, а потім у 2020, 2022 та 2024 роках.

Також визначатимуть, наскільки впливають на результати навчання учнів такі чинники, як-от:

  • соціально-економічний стан родини
  • освіта батьків
  • відвідування дошкільного закладу
  • практика читання у школі й удома
  • форми та методи роботи вчителів
  • особливості виконання домашніх завдань з математики й читання.

Участь у дослідженні не загальнообов’язкова: репрезентативну вибірку формуватимуть так, аби охопити різні типи загальноосвітніх навчальних закладів, розташованих у міській та сільській місцевостях.

«Мета цього дослідження — не перевірка когось конкретно, а діагностування проблем системи шкільної освіти загалом. Ми переконані, що будь-які зміни шкільної освіти мають бути обдуманими і обережними. Результат новацій, а також нові тенденції в системі освіти, мають відслідковуватися та коригуватися задля отримання учнями кращого рівня якості освіти. Лише так можна досягти дійсно позитивних змін в системі освіти», — зауважив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

12 запитань і відповідей про атестацію

Теми:

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Свідоцтво досягнень — оцінювання учнів за вимогами НУШ

Свідоцтво досягнень — документ, який дає розгорнуте уявлення про навчальний поступ дитини в школі. У яких класах НУШ цей документ обов'язковий та як його заповнювати — читайте у статті та скачуйте шаблони свідоцтв
329434

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за вимогами НУШ

Розуміння критеріїв оцінювання – ваш ключ до ефективного навчання. У цій статті ви знайдете відповіді на питання, як оцінювати знання учнів, як це працює в різних класах і форматах навчання, та як зробити цей процес справедливим і зрозумілим для кожного. Читайте далі, щоб опанувати інструменти, які допоможуть вашим учням досягати кращих результатів!
260391

Коректурні таблиці в роботі з дошкільниками

Приклади коректурних таблиць із описом роботи з ними. Використовуйте в роботі з дошкільниками, щоб розвивати в них увагу, мовлення, пам'ять, мислення, здатність встановлювати зв'язки між предметами та явищами довкілля
1596

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
156

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
456

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді