Апробація відбуватиметься у 44-х школах 9-ти регіонів України.
Перший етап триватиме до 19 травня, другий заплановано на жовтень (насправді відбувся у листопаді).
Результати:
- не будуть оприлюднені
- за ними не визначатимуть рівень навчальних досягнень учнів та рейтинги шкіл.
Апробація необхідна, щоб підготувати якісні завдання для моніторингу якості роботи початкової школи. У підсумку очікують:
- визначити, наскільки завдання валідні, надійні, об’єктивні, обґрунтовані, ефективні та прийнятні
- виокремити завдання за складністю
- виявити, чи дають тести змогу розрізняти рівні знань
- укласти тестові зошити.
Розроблені тести використовуватиме УЦОЯО для моніторингу початкової освіти навесні 2018 року, а потім у 2020, 2022 та 2024 роках.
Також визначатимуть, наскільки впливають на результати навчання учнів такі чинники, як-от:
- соціально-економічний стан родини
- освіта батьків
- відвідування дошкільного закладу
- практика читання у школі й удома
- форми та методи роботи вчителів
- особливості виконання домашніх завдань з математики й читання.
Участь у дослідженні не загальнообов’язкова: репрезентативну вибірку формуватимуть так, аби охопити різні типи загальноосвітніх навчальних закладів, розташованих у міській та сільській місцевостях.
«Мета цього дослідження — не перевірка когось конкретно, а діагностування проблем системи шкільної освіти загалом. Ми переконані, що будь-які зміни шкільної освіти мають бути обдуманими і обережними. Результат новацій, а також нові тенденції в системі освіти, мають відслідковуватися та коригуватися задля отримання учнями кращого рівня якості освіти. Лише так можна досягти дійсно позитивних змін в системі освіти», — зауважив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.
Початкова школа
- Засоби навчання Нової української школи: початкові класи
- Чи складна формула математичної компетентності молодшого школяра
- Формування читацької компетентності учнів початкової школи
- Який він — нестандартний урок у початковій школі
- З досвіду STEM-освіти у початкових класах
- Організація внутрішньошкільного контролю в початковій школі
- Реагуємо вчасно на порушення мовлення дітей у початковій школі
- Про виховну роботу вчителя початкових класів
- Обдаровані діти у початковій школі: виявлення та етапи роботи
- Робота з батьками учнів початкової школи в системі розвивального навчання