Із цієї статті ви дізнаєтеся про
Внутрішньошкільний контроль у закладі освіти І ступеня (початкова школа) здійснюють:
- директор школи
- заступник директора
- голова методичного об’єднання (МО).
Ефективність внутрішньошкільного контролю забезпечують два чинники:
- високий рівень теоретичної підготовки та професійної компетентності адміністрації школи
- відповідальність під час прийняття рішень за підсумками контролю.
Якісний внутрішньошкільний контроль та правильні рішення за його результатами сприятимуть зростанню рівня професійної майстерності вчителів. А це позначатиметься й на рівні навчальних досягнень учнів.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Напрями внутрішньошкільного контролю в початковій школі
Спрямовуйте внутрішньошкільний контроль на перевірку таких аспектів діяльності:
- реалізація роботи:
– навчально-виховної
– методичної
– експериментальної
- удосконалення:
– матеріальної бази
– навчально-методичного забезпечення
- виконання санітарно-гігієнічних вимог
- дотримання техніки безпеки тощо.
Функції внутрішньошкільного контролю:
| ⇒ накопичення достатньої кількості інформації про якість навчально-виховного процесу |
| ⇒ вивчення кількісних та якісних показників навчально-виховного процесу та його результативності |
| ⇒ контроль за повноцінною реалізацією мети та завдань діяльності |
| ⇒ побудова цілісного навчально-виховного процесу, спрямованого на всебічний розвиток учнів |
| ⇒ подолання недоліків у навчально-виховному процесі |
Етапи внутрішньошкільного контролю:
- нормативно-установчий
- аналітико-діагностичний
- прогностичний
- діяльнісно-технологічний
- проміжно-діагностичний
- підсумково-діагностичний.
Зміст етапів внутрішньошкільного контролю в початковій школі
Нормативно-установчий | ♦ ВИЗНАЧТЕ | ► об’єкт |
|
► предмет |
| ||
► мету |
| ||
► завдання |
| ||
♦ З’ЯСУЙТЕ |
| ||
♦ ЗАТВЕРДЬТЕ |
– директор чи заступник директора з навчально-виховної роботи – члени науково-методичної ради – учителі-методисти – старші вчителі – керівники МО | ||
♦ РОЗРОБІТЬ | – розподіліть обов’язки між членами комісії – укажіть форму узагальнення матеріалів за результатами вивчення стану навчально-виховного процесу | ||
Аналітико-діагностичний | ♦ після збору достатнього обсягу інформації:
| ||
Прогностичний | ♦ створіть план корекційних дій педагогів, які:
| ||
Діяльнісно-технологічний | ♦ скоригуйте педагогічний процес за розробленим планом:
– анкетування – тестування – опитування
| ||
Проміжно-діагностичний |
| ||
Підсумково-діагностичний |
|
У наказі директор узагальнює висновки та робить пропозиції:
- адміністрації навчального закладу
- керівникові МО
- учителям.
Після цього члени комісії обговорюють проект наказу з тими вчителями, діяльність яких вивчали під час внутрішньошкільного контролю.
Здійснюючи контроль роботи початкової школи, комісія враховує всі елементи внутрішньошкільного контролю навчальної, науково-методичної та виховної роботи.
На практиці під час внутрішньошкільного контролю може виникнути непорозуміння між адміністрацією і вчителями, якщо не буде дотримано певних правил.
Правила ефективного внутрішньошкільного контролю
Задля ефективності внутрішньошкільного контролю комісія дотримує таких правил:
- інформує вчителів про здійснювані заходи внутрішньошкільного контролю
- контролює ключові аспекти навчально-виховного процесу
- повідомляє про висновки внутрішньошкільного контролю.
Дотримання цих правил під час організації внутрішньошкільного контролю дає змогу:
- ефективно впливати на діяльність усього педагогічного колективу
- підвищувати рівень його кваліфікації
- поліпшувати виконавську дисципліну, зібраність, організованість
- з’ясувати причини недоліків у роботі педагогів
- визначити конкретні шляхи і засоби подолання недоліків.
За матеріалами Людмили Полякової, директора,
та Олени Даніш, заступника директора з НВР
ШДС І ступеня «Пролісок» Дарницького району, Київ,
ж. «Заступник директора школи»