Читання й математика — основні цілі моніторингового дослідження

Протягом року МОН України має намір визначити, чи дає результати кардинальна реформа початкової освіти

На початку 2016/2017 навчального року в системі початкової освіти відбулися суттєві зміни:

Тож аби отримати дані, необхідні для аналізування результативності цих змін, до кінця 2017 року проведуть загальнодержавне моніторингове дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року» (далі — моніторингове дослідження).

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Основна мета — вивчити стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи та визначити умови для результативної реалізації Концепції Нової української школи.

Зауважте!

Місцеві органи управління освітою мають:

  • сприяти підготовці та проведенню моніторингового дослідження
  • забезпечити:

– умови для оцінювання учнів

– внесення змін до розкладів уроків для класів, учні яких братимуть участь у моніторинговому дослідженні

Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 29.12.2016 № 1693 кожен суб’єкт моніторингового дослідження виконує своє завдання.

Методологія моніторингового дослідження

Методологію моніторингового дослідження укладе робоча група під керівництвом Оксани Онопрієнко, співробітника Інституту педагогіки НАПН України.

До Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) робоча група має подати на розгляд:

  • пропозиції структури та змістового наповнення:

– анкет учасників моніторингового дослідження

– предметних тестів, застосовних для оцінювання

⇒ до 20.01.2017

  • варіанти:

– тестів для оцінювання

– анкет

⇒ до 20.03.2017

Порядок моніторингового дослідження

Ключові завдання та супровід моніторингового дослідження здійснює УЦОЯО.

Центр спільно з Департаментом загальної середньої та дошкільної освіти МОН України протягом січня–листопада забезпечить проведення моніторингового дослідження.

Підготовчий етап

У співпраці з іншими суб’єктами у галузі освіти УЦОЯО має розробити й подати на затвердження:

Суб’єкт співпраці

Завдання

Термін
(строк)

Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОН України

  • проект Програми моніторингового дослідження

1 лютого

  • графік проведення оцінювання читацької та математичної компетентностей учнів 4-х класів

24 березня

Інститут освітньої аналітики МОН України

  • вибірку учасників дослідження — перелік ЗНЗ і класів у них, учні та вчителі, яких братимуть участь у моніторинговому дослідженні

6 лютого

Організаційний та підсумковий етапи

На УЦОЯО покладено зобов’язання провести організаційну та аналітичну роботу:

  • організувати оцінювання читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи

18 квітня–15 травня

  • обробити

результати оцінювання й анкетування учасників

28 серпня

  • проаналізувати

1 жовтня
(спільно з робочою групою)

  • підготувати аналітичний звіт «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року»

30 листопада

Зауважте!

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді