Хто в команді психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами

10299
Автор
психолог, канд. пед. наук, тренер і консультант освітніх проєктів з питань інклюзивного навчання, співзасновник приватного закладу «Сад можливостей Щастя Кідс»

Запитання

Кого залучають до складу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами закладу загальної середньої освіти?

Відповідь

Команда супроводу дитини з особливими освітніми потребами функціонує на трьох рівнях:

  • команда на рівні класу ─ вчитель, асистент вчителя, батьки, дитина;
  • шкільна команда ─ адміністрація закладу, вчитель, асистент вчителя, батьки,  психолог, соціальний педагог, логопед та інші фахівці закладу освіти;
  • команда підтримки ─ фахівці, які не є працівниками школи: фахівці інклюзивно-ресурсних, навчально-реабілітаційних центрів та інших установ.

Персональний склад шкільної команди супроводу психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами затверджує наказом директор ЗЗСО. Її склад визначають з огляду на освітні потреби дитини з ООП.

У команді мають бути постійні учасники:

  • директор ЗЗСО або заступник директора з НВР
  • учитель початкових класів або класний керівник, учителі
  • асистент вчителя
  • практичний психолог
  • соціальний педагог
  • учитель-дефектолог, учитель-реабілітолог
  • батьки або законні представники дитини.

Також до команди залучають запрошених фахівців.

Протокол засідань команди: як оформити

До складу команди на рівні класу входять педагоги, які безпосередньо працюють з дитиною ─ вчитель класу, асистент вчителя, вчителі-предметники, дитина та її батьки. Водночас педагоги входять і до шкільної команди.

Команда на рівні класу відіграє головну роль у плануванні освітньої програми.

Вчителі планують освітній процес і визначають очікувані результати для учня та способи їх досягнення.  Вчитель та асистент вчителя проводять спостереження за дитиною у процесі освітньої діяльності, адже успішність адаптації дитини залежить передусім від міжособистісних стосунків у колективі.

Учні можуть бути залучені до створення власного навчального плану в різний спосіб. Наприклад, вони висловлюють свої інтереси, уподобання й потреби. Усвідомлення того, що цілі про­грами відображають власні прагнення дитини, позитивно впливає на її мотивацію до навчання.

Батьки представляють інтереси своєї дитини, надають інформацію про її потреби і можливості, методи заохочення, які використовують вдома, особливості взаємодії. Ці знання доповнюють інформацію педагогів про учня з ООП. Батьки беруть участь в обговоренні комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, розробленні та реалізації ІПР. 

Опрацюєте нові вимоги до організації інклюзивного навчання. Удосконалите свою інклюзивну компетентність щодо інклюзивних цінностей та індивідуалізації освітнього процесу. Зможете реалізувати командний підхід в організації інклюзивного навчання. Опануєте технологію індивідуального планування розвитку та навчання дитини з особливими освітніми потребами

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
5030

Тарифікаційний список педагогів: що і як заповнювати

Визначальною умовою оплати праці в навчальному закладі є тарифікаційний список педагогів, який визначає обсяг педагогічного навантаження, встановлює доплати та надбавки і розраховує фонд оплати праці на місяць. Саме на його підставі визначається потреба в коштах для виплати зарплати педагогічним працівникам на рік. Як його скласти, щоб все врахувати, читайте далі.
49019