Хто в команді психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами

9467
Автор
психолог, канд. пед. наук, тренер і консультант освітніх проєктів з питань інклюзивного навчання, співзасновник приватного закладу «Сад можливостей Щастя Кідс»

Запитання

Кого залучають до складу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами закладу загальної середньої освіти?

Відповідь

Команда супроводу дитини з особливими освітніми потребами функціонує на трьох рівнях:

  • команда на рівні класу ─ вчитель, асистент вчителя, батьки, дитина;
  • шкільна команда ─ адміністрація закладу, вчитель, асистент вчителя, батьки,  психолог, соціальний педагог, логопед та інші фахівці закладу освіти;
  • команда підтримки ─ фахівці, які не є працівниками школи: фахівці інклюзивно-ресурсних, навчально-реабілітаційних центрів та інших установ.

Персональний склад шкільної команди супроводу психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами затверджує наказом директор ЗЗСО. Її склад визначають з огляду на освітні потреби дитини з ООП.

У команді мають бути постійні учасники:

  • директор ЗЗСО або заступник директора з НВР
  • учитель початкових класів або класний керівник, учителі
  • асистент вчителя
  • практичний психолог
  • соціальний педагог
  • учитель-дефектолог, учитель-реабілітолог
  • батьки або законні представники дитини.

Також до команди залучають запрошених фахівців.

Протокол засідань команди: як оформити

До складу команди на рівні класу входять педагоги, які безпосередньо працюють з дитиною ─ вчитель класу, асистент вчителя, вчителі-предметники, дитина та її батьки. Водночас педагоги входять і до шкільної команди.

Команда на рівні класу відіграє головну роль у плануванні освітньої програми.

Вчителі планують освітній процес і визначають очікувані результати для учня та способи їх досягнення.  Вчитель та асистент вчителя проводять спостереження за дитиною у процесі освітньої діяльності, адже успішність адаптації дитини залежить передусім від міжособистісних стосунків у колективі.

Учні можуть бути залучені до створення власного навчального плану в різний спосіб. Наприклад, вони висловлюють свої інтереси, уподобання й потреби. Усвідомлення того, що цілі про­грами відображають власні прагнення дитини, позитивно впливає на її мотивацію до навчання.

Батьки представляють інтереси своєї дитини, надають інформацію про її потреби і можливості, методи заохочення, які використовують вдома, особливості взаємодії. Ці знання доповнюють інформацію педагогів про учня з ООП. Батьки беруть участь в обговоренні комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, розробленні та реалізації ІПР. 

Опрацюєте нові вимоги до організації інклюзивного навчання. Удосконалите свою інклюзивну компетентність щодо інклюзивних цінностей та індивідуалізації освітнього процесу. Зможете реалізувати командний підхід в організації інклюзивного навчання. Опануєте технологію індивідуального планування розвитку та навчання дитини з особливими освітніми потребами

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Відстрочка від мобілізації для педагогів

Педагогічні працівники мають право на відстрочку від мобілізації. У статті йдеться про умови та порядок надання відстрочки від мобілізації вчителям та іншим педагогічним працівникам
50

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Завдання та обов’язки вчителя у посадовій інструкції за новим Профстандартом

З’ясуємо, які завдання й обов’язки визначають у посадовій інструкції вчителя закладу загальної середньої освіти. Врахуємо функції вчителя, визначені новим Професійним стандартом
25943

Строковий трудовий договір з педагогами: відповідаємо на запитання

З’ясуємо, що таке строковий трудовий договір і чому навколо нього стільки суперечок: варто чи ні його укладати, хто від цього виграє, хто програє, наскільки він є корисним для працівника чи роботодавця
24703