Хто в команді психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами
Запитання
Кого залучають до складу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами закладу загальної середньої освіти?
Відповідь
Команда супроводу дитини з особливими освітніми потребами функціонує на трьох рівнях:
- команда на рівні класу ─ вчитель, асистент вчителя, батьки, дитина;
- шкільна команда ─ адміністрація закладу, вчитель, асистент вчителя, батьки, психолог, соціальний педагог, логопед та інші фахівці закладу освіти;
- команда підтримки ─ фахівці, які не є працівниками школи: фахівці інклюзивно-ресурсних, навчально-реабілітаційних центрів та інших установ.
Персональний склад шкільної команди супроводу психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами затверджує наказом директор ЗЗСО. Її склад визначають з огляду на освітні потреби дитини з ООП.
У команді мають бути постійні учасники:
- директор ЗЗСО або заступник директора з НВР
- учитель початкових класів або класний керівник, учителі
- асистент вчителя
- практичний психолог
- соціальний педагог
- учитель-дефектолог, учитель-реабілітолог
- батьки або законні представники дитини.
Також до команди залучають запрошених фахівців.
Протокол засідань команди: як оформити
До складу команди на рівні класу входять педагоги, які безпосередньо працюють з дитиною ─ вчитель класу, асистент вчителя, вчителі-предметники, дитина та її батьки. Водночас педагоги входять і до шкільної команди.
Команда на рівні класу відіграє головну роль у плануванні освітньої програми.
Вчителі планують освітній процес і визначають очікувані результати для учня та способи їх досягнення. Вчитель та асистент вчителя проводять спостереження за дитиною у процесі освітньої діяльності, адже успішність адаптації дитини залежить передусім від міжособистісних стосунків у колективі.
Учні можуть бути залучені до створення власного навчального плану в різний спосіб. Наприклад, вони висловлюють свої інтереси, уподобання й потреби. Усвідомлення того, що цілі програми відображають власні прагнення дитини, позитивно впливає на її мотивацію до навчання.
Батьки представляють інтереси своєї дитини, надають інформацію про її потреби і можливості, методи заохочення, які використовують вдома, особливості взаємодії. Ці знання доповнюють інформацію педагогів про учня з ООП. Батьки беруть участь в обговоренні комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, розробленні та реалізації ІПР.
Опрацюєте нові вимоги до організації інклюзивного навчання. Удосконалите свою інклюзивну компетентність щодо інклюзивних цінностей та індивідуалізації освітнього процесу. Зможете реалізувати командний підхід в організації інклюзивного навчання. Опануєте технологію індивідуального планування розвитку та навчання дитини з особливими освітніми потребами