Хто в команді психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами

6253
Автор
психолог, канд. пед. наук, тренер і консультант освітніх проєктів з питань інклюзивного навчання, співзасновник приватного закладу «Сад можливостей Щастя Кідс»

Запитання

Кого залучають до складу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами закладу загальної середньої освіти?

Відповідь

Команда супроводу дитини з особливими освітніми потребами функціонує на трьох рівнях:

  • команда на рівні класу ─ вчитель, асистент вчителя, батьки, дитина;
  • шкільна команда ─ адміністрація закладу, вчитель, асистент вчителя, батьки,  психолог, соціальний педагог, логопед та інші фахівці закладу освіти;
  • команда підтримки ─ фахівці, які не є працівниками школи: фахівці інклюзивно-ресурсних, навчально-реабілітаційних центрів та інших установ.

Персональний склад шкільної команди супроводу психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами затверджує наказом директор ЗЗСО. Її склад визначають з огляду на освітні потреби дитини з ООП.

У команді мають бути постійні учасники:

  • директор ЗЗСО або заступник директора з НВР
  • учитель початкових класів або класний керівник, учителі
  • асистент вчителя
  • практичний психолог
  • соціальний педагог
  • учитель-дефектолог, учитель-реабілітолог
  • батьки або законні представники дитини.

Також до команди залучають запрошених фахівців.

Протокол засідань команди: як оформити

До складу команди на рівні класу входять педагоги, які безпосередньо працюють з дитиною ─ вчитель класу, асистент вчителя, вчителі-предметники, дитина та її батьки. Водночас педагоги входять і до шкільної команди.

Команда на рівні класу відіграє головну роль у плануванні освітньої програми.

Вчителі планують освітній процес і визначають очікувані результати для учня та способи їх досягнення.  Вчитель та асистент вчителя проводять спостереження за дитиною у процесі освітньої діяльності, адже успішність адаптації дитини залежить передусім від міжособистісних стосунків у колективі.

Учні можуть бути залучені до створення власного навчального плану в різний спосіб. Наприклад, вони висловлюють свої інтереси, уподобання й потреби. Усвідомлення того, що цілі про­грами відображають власні прагнення дитини, позитивно впливає на її мотивацію до навчання.

Батьки представляють інтереси своєї дитини, надають інформацію про її потреби і можливості, методи заохочення, які використовують вдома, особливості взаємодії. Ці знання доповнюють інформацію педагогів про учня з ООП. Батьки беруть участь в обговоренні комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, розробленні та реалізації ІПР. 

Опрацюєте нові вимоги до організації інклюзивного навчання. Удосконалите свою інклюзивну компетентність щодо інклюзивних цінностей та індивідуалізації освітнього процесу. Зможете реалізувати командний підхід в організації інклюзивного навчання. Опануєте технологію індивідуального планування розвитку та навчання дитини з особливими освітніми потребами

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Який він – сучасний керівник закладу освіти?

Креативний, самодостатній, розуміє як створити комфортний освітній простір у закладі, реалізовує успішні ідеї щодо покращення якості освіти, забезпечує умови для самореалізації дітей та педагогів. Впізнаєте себе? Тоді ви ідеально підходите на посаду керівника. Та це ще не всі характеристики. Детальніше - у публікації.
28440

Булінг у школі: що робити педагогам

Учні часто забувають про дисципліну та повагу до педагогів. Підготуйтеся до різних ситуацій. Адже булінг часто проявляється й у ставленні учнів до педагогів
32485

Як завучу організувати соціальний простір початківця

Наставництво — це форма роботи, за якої досвідченого працівника «прикріплюють» до початківця для того, щоб останній мав змогу працювати в тандемі, професійно зростати, розвиватися. Як налагодити взаємодію — у статті
1770