Навчальні плани для учнів з особливими освітніми потребами

У роботі з особливими дітьми використовуйте освітню програму для 5-10 (11) класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами

 

 

Як організувати освітній процес дітей з ООП у новому році

Навчання дітей з ООП: рекомендації МОН

МОН сформувало й опублікувало Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році.

В них виокремлено питання:

  • Комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей
  • Психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг
  • Фінансування психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг
  • Роботи асистента вчителя та асистента учня (дитини)

 

Зміст Типової освітньої програми для спеціальних ЗЗСО

Типова освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення здобувачами освіти обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.

Типова освітня програма визначає:

  • загальний обсяг навчального навантаження, який поданий в рамках навчальних планів 
  • очікувані результати навчання здобувачів базової середньої освіти та пропонований зміст навчальних предметів, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» 
  • перелік корекційно-розвиткових програм, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
  • рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Навчальні плани для дітей:

  • з порушеннями зору
  • сліпих
  • зі зниженим зором
  • з порушеннями слуху
  • глухих
  • зі зниженим слухом
  • з тяжкими порушеннями мовлення
  • з порушеннями опорно-рухового апарату
  • із затримкою психічного розвитку
  • з інтелектуальними порушеннями
  • з порушеннями інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів, розладами спектра аутизму 
  • зі складними порушеннями розвитку

Обсяг навчального навантаження

Загальний обсяг навчального навантаження для здобувачів освіти у спеціальних ЗЗСО для 5–10-х класів складає 6265 год, а саме:

  • 5-ті кл. — 875 год/навчальний рік
  • 6-ті кл. — 980 год/навчальний рік
  • 7-мі кл. — 1050 год/навчальний рік
  • 8-мі, 9-ті, 10-ті кл. — по 1120 год/навчальний рік.

Для дітей із затримкою психічного розвитку загальний обсяг навчального навантаження у 5–9-х класах — 5145 год.

Зауважте!

Години корекційно-розвиткових занять навчального плану не враховують при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Навчальний план для дітей з особливими освітніми потребами 

Навчальний план — це документ, що:

  • дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти
  • встановлює погодинне співвідношення між предметами за роками навчання
  • визначає гранично допустиме тижневе навантаження здобувачів освіти.

Навчальні плани передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через навчальні предмети. Вони охоплюють:

  • інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов’язкову для всіх спеціальних ЗЗСО, у яких навчаються діти з особливими освітніми потребами незалежно від їх підпорядкування, видів і форм власності
  • варіативну складову, якою передбачені додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, факультативні, індивідуальні та групові заняття.

Навчальні плани зорієнтовані на роботу основної школи за 5-ти денним навчальним тижнем.

Корекційно-розвиткові заняття

Навчальні плани для спеціальних ЗЗСО для дітей з ООП обов’язково включають години корекційно-розвиткових занять, зміст яких зумовлений особливостями психофізичного розвитку здобувачів освіти і реалізується через курси:

  • для дітей сліпих
  • «Соціально-побутове орієнтування»
  • «Орієнтування в просторі»
  • «Розвиток мовлення»
  • «Ритміка»
  • «Лікувальна фізкультура»
  • для дітей зі зниженим зором
  • «Соціально-побутове орієнтування»
  • «Розвиток мовлення»
  • «Ритміка»
  • «Лікувальна фізкультура»
  • для глухих дітей
  • «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови»
  • «Ритміка»
  • «Лікувальна фізкультура»
  • для дітей зі зниженим слухом
  • «Розвиток слухового сприймання та формування вимови»
  • «Ритміка»
  • «Лікувальна фізкультура»
  • для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
  • «Корекція мовлення»
  • «Логоритміка»
  • «Ритміка»
  • «Лікувальна фізкультура»
  • для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату
  • «Лікувальна фізкультура»
  • «Корекція розвитку»
  • для дітей із затримкою психічного розвитку
  • «Розвиток мовлення»
  • «Корекція розвитку»
  • «Ритміка»
  • «Лікувальна фізкультура»
  • для дітей з інтелектуальними порушеннями
  • «Соціально-побутове орієнтування»
  • «Розвиток мовлення»
  • «Лікувальна фізкультура»
  • «Ритміка»
  • для дітей зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями зору в поєднанні з інтелектуальними порушеннями)
  • «Соціально-побутове орієнтування»
  • «Розвиток мовлення»
  • «Орієнтування в просторі»
  • «Ритміка»
  • «Лікувальна фізкультура»
  • для дітей зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями слуху в поєднанні з інтелектуальними порушеннями)
  • «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови»
  • «Розвиток слухового сприймання та формування вимори»
  • «Соціально-побутове орієнтування»
  • «Лікувальна фізкультура»
  • «Ритміка»
  • для дітей зі складними порушеннями розвитку (з порушеннями опорно- рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями)
  • «Корекція розвитку»
  • «Соціально-побутове орієнтування»
  • «Лікувальна фізкультура»

Зауважте!

Корекційно-розвиткові заняття проводять педагоги спеціального ЗЗСО:

  • вчитель-дефектолог
  • вчитель-логопед
  • вчитель фізичної культури
  • вчитель музичного мистецтва

Предмети та курси за вибором визначає спеціальний ЗЗСО у межах гранично допустимого навчального навантаження з урахуванням:

  • інтересів та потреб здобувачів освіти
  • рівня навчально-методичного та кадрового забезпечення закладу
 

 

Повноцінність базової загальної середньої освіти здобувачів освіти спеціальних ЗЗСО для дітей з особливими освітніми потребами забезпечують за реалізації інваріантної, варіативної частин навчального плану та корекційно-розвиткових занять, які обов’язково фінансують з відповідного бюджету.

 

 



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді