Накази з основної діяльності: як скласти
Умови адаптації в перший місяць навчання
У презентації МОН виокремлено 5 умов адаптації першокласників в перший місяць навчання, коли діти:
- знайомляться зі школою та класом
- мають легкий портфель, без важкого приладдя і книжок
- вивчають безпечну дорогу від дому до школи
- опановують і приймають правила класу
- напрацьовують алгоритми повсякденного життя в школі.
♥ Методичні рекомендації НУШ 3 клас
Перший місяць в 1 класі
Основна новація провадження освітнього процесу в 1-х класах ЗЗСО — структурування змісту початкової освіти на засадах інтегративного підходу у навчанні.
Дидактичний зміст процесу інтеграції полягає у взаємозв’язку змісту, методів і форм роботи.
Інтеграцію навчального матеріалу з різних навчальних предметів здійснюють:
- навколо об’єкта чи явища довкілля
- задля розв’язання проблеми міжпредметного характеру
- аби отримати творчий продукт тощо.
⇒ Адаптація першокласників: батьківські збори
Тематичний простір
Серед оптимальних моделей інтеграції у початковій школі виокремлено інтеграцію навколо соціокультурної теми/проблеми під час тематичних днів/тижнів.
Створення єдиного тематичного простору дає змогу:
- уникнути дублювання інформації у змісті різних навчальних дисциплін
- розглянути аналогічний матеріал одночасно з різних боків, за допомогою різних дидактичних засобів.
Так учитель забезпечить:
- збалансованість у сприйманні інформації різних освітніх галузей
- психологічно комфортну атмосферу навчальних занять.
Перші тижні навчання в 1-му класі — важливий етап для створення в класній спільноті:
- атмосфери прийняття, довіри, взаємозацікавленості
- бажання слухати одне одного, висловлюватися.
- основи для усної взаємодії учителя з учнями та учнів між собою.
Тому у вересні потрібно приділяти ключову увагу:
- знайомству
- коротким розповідям про захоплення, улюблені ігри тощо.
Вересень адаптації першокласника
У перший місяць застосовна Модельна навчальна програма для 1-го класу та навчально-методичні матеріали, розроблені на перші чотири тижні початку нового навчального року (авторський колектив під керівництвом Романа Шияна). Тут закладено тематичний інтегрований підхід — кожен тиждень присвячено окремій темі.
Завдання та очікувані результати адаптивного вересня
Тема тижня
| Завдання тижня
| Очікувані результати на кінець тижня
| Відповіді тижня
| |
учні знають
| учні вміють
| |||
Я — ШКОЛЯР
| Створити умови для цікавого й радісного навчання
Організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями
Навчати активного слухання в умовах усного спілкування
Навчати взаємодії в парах та групах
Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до школи й у школі
Допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання
| Що означає бути учнем/ученицею школи
Чому важливо вчитися
Правила поведінки на уроці
Правила безпечної поведінки дорогою до школи та додому
| Звертатися до однокласників і вчителя на ім’я
Уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування
Взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей
Поводитися на уроці згідно з правилами
Дотримуватися правил безпечної поведінки дорогою до школи та додому
| Навіщо мені ходити до школи?
Що я очікую від шкільного життя?
Хто я? Хто мої однокласники?
Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?
Що покласти у шкільний ранець?
|
МІЙ/НАШ КЛАС
| Сприяти творчій атмосфері і готовності учнів до навчання
Організувати учнів до ознайомлення із приміщеннями шкільної будівлі та класним середовищем
Навчати активного слухання в умовах усного спілкування
Мотивувати до писемного мовлення як особливої форми спілкування
Навчати взаємодії в парах та групах
Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо)
Заохотити учнів до покращення класних осередків (озеленення класної кімнати, поповнення бібліотеки)
Допомагати дітям виявляти активність і відповідальність у процесі творення класної спільноти, сприяти розвитку дитячого самоврядування
Закласти основи взаєморозуміння, співпраці, згуртування колективу дітей, батьків і вчителів
| Які приміщення є в шкільній будівлі
Які змістові осередки є в класній кімнаті
Права і обов’язки в учнів та вчителя
Правила безпечної поведінки в класній кімнаті
| Орієнтуватися в шкільній будівлі
Озвучувати власні потреби і довільно пересуватися класом
Уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування
Взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей
Дотримуватися правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо)
| Як знайти свою класну кімнату?
Як почуватися комфортно у класі?
Як створити безпеку і затишок у класі?
Як нам стати класною спільнотою?
Чого ми можемо досягнути спільно?
|
МОЇ ДРУЗІ
| Створювати у класі дружнє середовище — простір, де цінують дружбу і друзів
Допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки
Сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей
Сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті
Формувати відповідальне ставлення до тварин
| Хто такий друг
правила дружньої поведінки
Правила дбайливого ставлення до тварин
| Уживати форму кличного відмінка у звертанні (без називання термінів) та ввічливі слова
Вести діалог, увічливо спілкуватися з однолітками та дорослими
Слухати й чути один одного в умовах спілкування
Дотримувати правил дружби та налагоджувати дружні стосунки у класній спільноті, серед однолітків
Доглядати домашніх улюбленців
| Хто такі друзі?
Яким має бути друг (подруга)?
Як знайти друзів?
Чому нам цікаво разом?
Як піклуватися про друзів — домашніх улюбленців?
Як зберегти дружбу?
|
МОЄ ДОВКІЛЛЯ
| Ознайомити дитину з поняттям «довкілля»
Навчити дитину розрізняти об’єкти природи (жива/нежива) і рукотворні тіла
Навчити взаємодії в парах та групах
Навчити правил безпечної поведінки в довкіллі
Допомогти учням засвоїти норми етичного ставлення до природи
| Що таке довкілля
Назви рослин, які ростуть на шкільному подвір’ї
Правила поведінки в довкіллі
Чому потрібно зберігати довкілля
| Розпізнавати природне і створене людиною довкілля
Пояснити важливість довкілля в житті людини
Досліджувати предмети за допомогою органів чуттів
Працювати в парах і групах
Наводити приклади бережливого ставлення до довкілля
Дотримувати правил безпечної праці та поведінки в довкіллі
| Що мене оточує?
Які «таємниці» має шкільне подвір’я?
Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї?
Кольори та звуки довкілля — які вони?
Як поводитись у довкіллі, щоб не зашкодити собі і йому?
|
Підручники для 1 класу у форматі pdf
- Обов’язкові результати навчання учнів початкових класів
- 11 компетентностей учня початкової школи
- Яким має бути вчитель Нової української школи
- Формувальне оцінювання учнів 1 класу
- Свідоцтво досягнень
- Освітній простір початкових класів
- Як навчати першокласників за допомогою наборів LEGO
- Розвиток пізнавальної сфери молодшого школяра