Яким має бути вчитель Нової української школи

Які визначено компетентності вчителів початкових класів та які вміння для їх реалізації важливі

Експертиза цінності документів: як провести

Головна ідея підвищення кваліфікації — забезпечити індивідуально-особистісне та професійно-діяльнісне самовдосконалення педагогів початкової школи завдяки активізації їхньої базової освіти, набутого професійного та життєвого досвіду.  Володіння базовими компетентностями дає змогу вчителям:

  • самостійно визначати орієнтири професійного розвитку;
  • запобігати необ’єктивності під час зовнішнього оцінювання, зокрема й сертифікації педагогічних працівників.

Компетентності вчителя початкових класів

Умовно ідеальний учитель на високому рівні демонструє володіння такими професійними компетентностями:

  1. мовно-комунікативна;
  2. предметно-методична;
  3. інформаційно-цифрова;
  4. психологічна;
  5. емоційно-етична;
  6. педагогічне партнерство;
  7. інклюзивна;
  8. здоров’язбережувальна;
  9. проєктувальна;
  10. прогностична;
  11. організаційна;
  12. оцінювально-аналітична;
  13. інноваційна;
  14. рефлексивна;
  15. здатність до навчання протягом життя.

Такий перелік визначено професійним стандартом.

Базові компетентності вчителя початкових класів

предметно-методична

  • обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей молодшого шкільного віку
  • забезпечення реалізації змістової складової освітнього процесу
  • реалізація технологічної складової освітнього процесу

педагогічне партнерство

  • співпраця з батьками учнів, іншими учасниками освітнього процесу
  • навички ефективної та конструктивної участі в цивілізаційному суспільному розвитку
  • здатність до ефективної командної роботи
  • вміння попереджувати та розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів

емоційно-етична

  • розвиток емоційної інтелекту учнів
  • емоційно-етична сфера особистості вчителя

психологічна

  • забезпечення мотиваційної готовності учнів до навчальної діяльності
  • врахування психологічних особливостей учнів

прогностична

  • планування освітнього процесу
  • прогнозування результатів освітнього процесу

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді