Положення про педагогічну раду закладу освіти: укладати чи ігнорувати

Автор
заступник начальника управління — начальник відділу оцінювання закладів освіти управління інституційного аудиту Державної служби якості освіти України

Положення про педагогічну раду 

Педагогічна рада — це колегіальний орган управління ЗЗСО, створений для розв’язання основних питань освітнього процесу.

Повноваження педагогічної ради визначають Закон України «Про повну загальну середню освіту» і статут закладу освіти (ст. 40 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

Діяльність педагогічної ради можна унормувати у відповідному положенні закладу освіти. Проте це не обов'язково. Кожен заклад освіти самостійно вирішує, чи розробляти положення про педагогічну раду. Якщо ваша відповідь "так" або ви вагаєтеся, то стаття допоможе вам оформити такий документ швидко та грамотно. 

Засідання педради у червні: шпаргалка

Положення про педагогічну раду: що у нормативці

Положення ґрунтується на Законах України «Про освіту» і «Про повну загальну середню освіту», Типовому положенні про загальноосвітній заклад та Статуті школи.

Якщо Статут уже містить розділ про педагогічну раду, не треба створювати нове положення — достатньо впровадити його через наказ директора.

Повноваження педагогічної ради закладу освіти

Закон про загальну середню освіту та статут закладу визначають основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльності педагогічної ради.

Відповідно до статті 40 Закону про повну загальну середню освіту педагогічна рада:

схвалює

затверджує

  • установчі документи закладу освіти
  • навчальну програму
  • річний план підвищення кваліфікації педпрацівників на наступний календарний рік

ухвалює

рішення про:

  • вдосконалення і методичне забезпечення освітнього процесу
  • переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків
  • відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу
  • продовження здобуття учнем загальної середньої освіти, зокрема й з окремих навчальних предметів, за однією з індивідуальних форм її здобуття чи переведення учня на одну з обраних ним або його батьками інституційних форм здобуття освіти
  • визнання результатів підвищення кваліфікації педпрацівника, отриманих ним поза закладами освіти
  • впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами
  • встановлення факту порушення педпрацівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності
  • академічну відповідальність учнів відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти

розглядає

питання щодо:

  • структури і тривалості навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форм організації освітнього процесу
  • форм та умов подальшого здобуття учнем повної загальної середньої освіти у разі повторного непроходження річного оцінювання та/або ДПА
  • підвищення кваліфікації педпрацівників, зокрема визначення відповідних заходів
  • проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти

Структура Положення про педагогічну раду

Зміст Положення окреслює структура самого документа.

Зазвичай структуру Положення визначають так:

  1. Загальні питання
  2. Повноваження педагогічної ради
  3. Повноваження голови педагогічної ради
  4. Обов’язки членів педагогічної ради
  5. Права членів педагогічної ради
  6. Організація діяльності педагогічної ради
  7. Документація педагогічної ради.

З огляду на структуру Положення наповнюють змістом, ураховують норми:

Як провести самооцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти в ЗДО

Як укладати Положення про педагогічну раду

  1. Брати Типове положення або аналог зі свого підпорядкування (наприклад, постанова КМ чи типове МОН).
  2. Уточнити потребу — якщо Статут уже містить відповідні норми, лише підкреслити або розширити їх.
  3. Написати чернетку з урахуванням типового плану.
  4. Обговорити на педраді проєкт, внести зауваження.
  5. Видати наказ про затвердження положення про педагогічну раду.
  6. Оприлюднити на сайті та ознайомити членів колективу.


зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді