Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

У МОН надали роз'яснення щодо асистента дитини з особливими освітніми потребами у закладі дошкільної освіти

Хто такий асистент дитини з ООП

Асистент дитини з особливими освітніми потребами (ООП) у закладі дошкільної освіти — учасник освітнього процесу, який сприяє адаптації та соціалізації дитини в колективі. Його ключова роль — створити для дитини з ООП позитивне та комфортне навчальне середовище.

Асистент дитини — це її «провідник» упродовж усього навчання. Допомога, яка забезпечує інклюзивну освіту та індивідуальний підхід до потреб кожної дитини.

Як організувати діяльність інклюзивної групи: шість кроків

Обов'язки асистента дитини

Варто визначити те, які послуги надає асистент дитини у закладі дошкільної освіти. Насамперед, це: 

  • допомога у спілкуванні та взаємодії з іншими дітьми, педагогами й людьми;
  • допомога в організації харчування, годування, денного сну, рухової активності;
  • моніторинг стану здоров'я.

Крім того, можна вижначити і інші послуги відповідно до індивідуальних потреб дитини. Також варто зазначити, що асистент дитини не впливає на освітній процес і не надає освітніх послуг, а також не дає рекомендацій педагогам.

Як скористатися послугами асистента дитини 

Для початку потрібно подати заяву до виконавчого органу міста та копію висновку ІРЦ про потребу в асистенті. Протягом 5 днів дитина має пройти  оцінювання індивідуальних потреб, після чого буде складено план дій. Потім потрібно підписати договір про надання соціальної послуги.

Які умови допуску асистента до освітнього процесу:

  • заява батьків та висновок ІРЦ;
  • проходження підготовки не менше ніж 15 год;
  • медичний огляд і дотримання правил закладу;
  • договір між закладом і асистентом за погодженням батьків.

За матеріалами МОН



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді