Підготовка до засідання педагогічної ради школи

Засідання педагогічної ради — важлива складова роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо її функції та особливості підготовки до засідань

Свою роботу педагогічна рада провадить відповідно до потреб закладу освіти.

Засідання педради в червні: які питання розглянути

Функції педагогічної ради

Педагогічна рада у школі виконує чітко окреслені функції:

Управлінська

  • обговорення концепції закладу в контексті його розвитку

  • вибір варіантів навчального плану і програм

  • заслуховування звітів про діяльність педагогів, представників адміністрації про дотримання Статуту закладу, про ефективність соціального партнерства з батьківською, учнівською радою тощо

Прогностична

  • визначення перспектив та шляхів розвитку закладу

  • окреслення проектних цілей, розроблення проектів та програм їх реалізації, відпрацювання механізмів реалізації проектів

  • моделювання змін у закладі

Діагностична

  • діагностика діяльності закладу, визначення його проблем та здобутків

  • обговорення діагностичної інформації про стан освітнього процесу в закладі, матеріалів моніторингу особистісного розвитку учасників процесу

  • обговорення результатів моніторингових досліджень

Нормативна

  • опрацювання нормативно-правової бази діяльності закладу

  • затвердження планів і програм діяльності закладу, локальних документів

Експертна

Контрольна

  • оцінка відповідності наслідків діяльності закладу завданням розвитку

  • здійснення зворотнього зв’язку про кількісно-якісні зміни у діяльності закладу

Методична

  • аналізування освітнього процесу

  • вивчення досягнень педагогічної науки, інноваційного досвіду, можливостей і перспектив упровадження нових освітніх технологій

  • мотивація позашкільного колективу на розвиток професійної майстерності

Інформаційна

  • забезпечення педагогів інформацією, яка постійно змінюється у результаті розвитку педагогічної науки та практики

  • організація взаємного обміну інформацією

Навчальна

  • підвищення професійного рівня педагогів у здійсненні освітнього процесу

  • надання педагогічним працівникам нових педагогічних знань з актуальних проблем

  • ознайомлення з новими педагогічними технологіями, перспективним педагогічним досвідом

Мотиваційна

  • створення належного психологічного клімату в закладі

  • стимулювання педагогів на вищі професійні досягнення, орієнтацію на педагогічний успіх

Аналітична

  • вивчення фактичного стану проблеми та обґрунтованість використання способів та засобів досягнення цілей

  • об’єктивна оцінка отриманих результатів і розроблення регуляторних механізмів щодо переходу досліджуваної системи в новий стан

Організаційна

  • поліпшення структури та змісту підрозділів управління закладом

Коригувальна

  • подолання усталених консервативних стереотипів мислення педагогів

Пропагандистська

  • спонукання педагогів до впровадження у практику досягнень науки, перспективного досвіду, розкриття тих переваг, які вони дають, технологій успішної роботи, до високих результатів

Засідання педагогічної ради

Роботу педагогічної ради в загальноосвітньому навчальному закладі планують на перспективу (3-5 років). Для цього основні теми, над якими працює заклад, розподіляють по роках, ураховуючи:

  • результати діагностичного вивчення діяльності педагогічного колективу
  • інтереси, запити й практичні потреби педагогів.

Так плануючи, уникають дублювань на засіданнях педради, забезпечуючи актуальність і значущість тих чи тих питань для колективу.

Засідання педагогічної ради відбуваються не рідше ніж чотири рази на рік.

♦ методичним

  • впровадження в освітній процес досягнень науки і перспективного педагогічного досвіду

  • участь в інноваційній та експериментальній діяльності

  • співпраця з ВНЗ та науковими установами

♦ організаційним

  • планування діяльності і режиму роботи закладу

  • переведення учнів до наступних класів

  • випуск і видача документів про відповідний рівень освіти

  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників

  • заохочення учнів, батьків, працівників закладу, громадських діячів

  • притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів та працівників закладу

Водночас, реагуючи на виклики часу, педагогічна рада школи:

  • визначає стратегію розвитку закладу
  • виокремлює найактуальніші проблеми та напрями діяльності закладу на новий навчальний рік
  • організовує програмно-методичне забезпечення стратегічних напрямів діяльності закладу
  • шукає умови для реалізації послідовних системних змін, спрямованих на розвиток закладу
  • аналізує стан виконання навчальних програм, ефективність роботи методичної служби задля поліпшення їх якості

Підготовка до засідання педагогічної ради

До засідання зазвичай готуються півтора-два місяці. У цей час працює творча (ініціативна) група.

Алгоритм підготовки може бути таким:

  • вибір теми педагогічної ради, визначення її цільових орієнтирів, форми проведення
  • видання наказу «Про підготовку до засідання педагогічної ради», яким директор школи:

– затверджує склад творчої групи, осіб, які відповідають за підготовку до проведення засідання

– конкретизує завдання, терміни їх виконання, виконавців

  • проведення розширеного засідання з творчою групою, окреслення кола питань для обговорення педагогічною радою
  • формування робочих груп (3–5 осіб) з підготовки окремих питань до засідання педагогічної ради
  • визначення завдань для робочих груп, проведення детального інструктажу членів груп про мету, завдання, зміст, форми роботи щодо підготовки педагогічної ради, раціональний розподіл завдань між членами робочих груп
  • складання плану підготовки і проведення засідання
  • розроблення переліку науково-методичної літератури з теми засідання для індивідуального та колективного опрацювання педагогами
  • організація вивчення науково-педагогічної літератури, наявного досвіду з проблеми педагогічної ради
  • складання картотеки перспективного педагогічного досвіду з теми засідання, ознайомлення педагогів зі станом проблеми в педагогічній практиці
  • оформлення тематичних виставок, інформаційних стендів
  • проведення семінарів-тренінгів, семінарів-практикумів, круглих столів з визначеної теми
  • розроблення діагностичного інструментарію (анкети, тести, опитувальники тощо) для аналізу проблеми
  • розроблення програми дослідження (проведення анкетування, тестування, співбесід, вивчення портфоліо учнів і педагогів), оброблення, аналіз та узагальнення отриманих діагностичних даних; підготовка наочності (таблиць, діаграм, графіків тощо)
  • відвідування і взаємовідвідування уроків, занять гуртків, їх аналіз у контексті теми педагогічної ради
  • підготовка матеріалів на засідання педагогічної ради (плану-сценарію педагогічної ради, проекту рішення, роздаткових матеріалів для учасників тощо)
  • оформлення приміщення, в якому відбуватиметься засідання педагогічної ради.

Творча група

Творчу групу створюють тому, що всьому педагогічному колективу важко одразу налаштуватися на вивчення проблеми, запропонованої у порядку денному засідання педагогічної ради. Отож потрібно, щоб хтось торував шлях, розробляв і реалізовував на практиці план, в якому було б чітко зазначено, що і як робити.

Склад творчої групи — найбільш досвідчені і теоретично підготовлені педагоги, які виявили зацікавленість і бажання працювати над темою засідання педагогічної ради. Виправдовує себе й невеликий склад творчої групи (5–9 осіб), оскільки необхідно забезпечити контактність, постійний обмін думками, мобільність її учасників. Керує творчою групою представник адміністрації навчального закладу.

Орієнтовно члени творчої групи працюють у такому порядку:

  • вивчають науково-педагогічну літературу, перспективний педагогічний досвід з проблеми, винесеної на засідання педагогічної ради, консультуються у фахівців
  • розробляють бібліографічний покажчик літератури, анотовану картотеку напрацьованого досвіду з теми
  • організовують тематичні виставки науково-педагогічної літератури
  • визначають цільові орієнтири та завдання педагогічної ради, планують заходи, що забезпечуватимуть їх реалізацію, досягнення очікуваних результатів
  • інформують педколектив: випускають методичні бюлетені, інформаційні вісники, оформлюють інформаційні стенди
  • розробляють програми дослідження, діагностичного інструментарію для учнів, педагогів, батьків, анкетування
  • аналізують та оформлюють результати діагностики в контексті теми засідання педради
  • виготовляють наочність, ілюстративні матеріали для учасників засідання.

План підготовки до засідання педагогічної ради

Дієвість підготовчого етапу залежить від якості його планування.

Складаючи план підготовки до засідання педагогічної ради:

  • чітко визначають цільові орієнтири, очікувані результати педагогічної ради
  • ураховують рівень науково-методичної компетентності педагогів, їхні інтереси і потреби
  • передбачають залучити до обговорення якомога більшу кількість педагогів.

Основні питання, на які слід відповісти, складаючи план

  • Яка ключова мета, цільові орієнтири педради?
  • Які знання необхідно актуалізувати, поглибити, доповнити до засідання, як використати з цією метою підготовчий етап?
  • На які практичні уміння та навички акцентувати, удосконалювати під час підготовки й проведення засідання?
  • Які недоліки, складності є в роботі колективу, педагогів, і як їх можна усунути?
  • Як педагогічна рада сприятиме активізації творчого потенціалу колективу?
  • Як сприяти самоосвіті педагогів у період підготовки до засідання?
  • На які зміни у практичній роботі закладу, його структурних підрозділів очікувати після засідання педради?

Детально розроблений план орієнтує педагогічний колектив на якісну і своєчасну підготовку до засідання педагогічної ради, стимулює творчу активність педагогів, підвищує персональну відповідальність виконавців. Але розроблення плану — це лише початок справи. Адміністрація навчального закладу має забезпечити його якісну реалізацію.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді