Свою роботу педагогічна рада провадить відповідно до потреб закладу освіти.
Засідання педради в червні: які питання розглянути
Функції педагогічної ради
Педагогічна рада у школі виконує чітко окреслені функції:
Управлінська |
| |
| ||
| ||
| ||
Прогностична |
| |
| ||
| ||
Діагностична |
| |
| ||
| ||
Нормативна |
| |
| ||
Експертна |
| |
Контрольна |
| |
| ||
Методична |
| |
| ||
| ||
Інформаційна |
| |
| ||
Навчальна |
| |
| ||
| ||
Мотиваційна |
| |
| ||
Аналітична |
| |
| ||
Організаційна |
| |
| ||
Коригувальна |
| |
Пропагандистська |
|
Засідання педагогічної ради
Роботу педагогічної ради в загальноосвітньому навчальному закладі планують на перспективу (3-5 років). Для цього основні теми, над якими працює заклад, розподіляють по роках, ураховуючи:
- результати діагностичного вивчення діяльності педагогічного колективу
- інтереси, запити й практичні потреби педагогів.
Засідання педагогічної ради відбуваються не рідше ніж чотири рази на рік.
КМУ вніс зміни до Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд із фонду та ведення його обліку. Підготували для вас шпаргалку з підказками.
♦ методичним |
| |
| ||
| ||
| ||
| ||
♦ організаційним |
| |
| ||
| ||
| ||
| ||
|
Водночас, реагуючи на виклики часу, педагогічна рада школи:
- визначає стратегію розвитку закладу
- виокремлює найактуальніші проблеми та напрями діяльності закладу на новий навчальний рік
- організовує програмно-методичне забезпечення стратегічних напрямів діяльності закладу
- шукає умови для реалізації послідовних системних змін, спрямованих на розвиток закладу
- аналізує стан виконання навчальних програм, ефективність роботи методичної служби задля поліпшення їх якості
Підготовка до засідання педагогічної ради
До засідання зазвичай готуються півтора-два місяці. У цей час працює творча (ініціативна) група.
Алгоритм підготовки може бути таким:
- вибір теми педагогічної ради, визначення її цільових орієнтирів, форми проведення
- видання наказу «Про підготовку до засідання педагогічної ради», яким директор школи:
– затверджує склад творчої групи, осіб, які відповідають за підготовку до проведення засідання
– конкретизує завдання, терміни їх виконання, виконавців
- проведення розширеного засідання з творчою групою, окреслення кола питань для обговорення педагогічною радою
- формування робочих груп (3–5 осіб) з підготовки окремих питань до засідання педагогічної ради
- визначення завдань для робочих груп, проведення детального інструктажу членів груп про мету, завдання, зміст, форми роботи щодо підготовки педагогічної ради, раціональний розподіл завдань між членами робочих груп
- складання плану підготовки і проведення засідання
- розроблення переліку науково-методичної літератури з теми засідання для індивідуального та колективного опрацювання педагогами
- організація вивчення науково-педагогічної літератури, наявного досвіду з проблеми педагогічної ради
- складання картотеки перспективного педагогічного досвіду з теми засідання, ознайомлення педагогів зі станом проблеми в педагогічній практиці
- оформлення тематичних виставок, інформаційних стендів
- проведення семінарів-тренінгів, семінарів-практикумів, круглих столів з визначеної теми
- розроблення діагностичного інструментарію (анкети, тести, опитувальники тощо) для аналізу проблеми
- розроблення програми дослідження (проведення анкетування, тестування, співбесід, вивчення портфоліо учнів і педагогів), оброблення, аналіз та узагальнення отриманих діагностичних даних; підготовка наочності (таблиць, діаграм, графіків тощо)
- відвідування і взаємовідвідування уроків, занять гуртків, їх аналіз у контексті теми педагогічної ради
- підготовка матеріалів на засідання педагогічної ради (плану-сценарію педагогічної ради, проекту рішення, роздаткових матеріалів для учасників тощо)
- оформлення приміщення, в якому відбуватиметься засідання педагогічної ради.
Мозковий штурм —
Творча група
Творчу групу створюють тому, що всьому педагогічному колективу важко одразу налаштуватися на вивчення проблеми, запропонованої у порядку денному засідання педагогічної ради. Отож потрібно, щоб хтось торував шлях, розробляв і реалізовував на практиці план, в якому було б чітко зазначено, що і як робити.
Склад творчої групи — найбільш досвідчені і теоретично підготовлені педагоги, які виявили зацікавленість і бажання працювати над темою засідання педагогічної ради. Виправдовує себе й невеликий склад творчої групи (5–9 осіб), оскільки необхідно забезпечити контактність, постійний обмін думками, мобільність її учасників. Керує творчою групою представник адміністрації навчального закладу.
Орієнтовно члени творчої групи працюють у такому порядку:
- вивчають науково-педагогічну літературу, перспективний педагогічний досвід з проблеми, винесеної на засідання педагогічної ради, консультуються у фахівців
- розробляють бібліографічний покажчик літератури, анотовану картотеку напрацьованого досвіду з теми
- організовують тематичні виставки науково-педагогічної літератури
- визначають цільові орієнтири та завдання педагогічної ради, планують заходи, що забезпечуватимуть їх реалізацію, досягнення очікуваних результатів
- інформують педколектив: випускають методичні бюлетені, інформаційні вісники, оформлюють інформаційні стенди
- розробляють програми дослідження, діагностичного інструментарію для учнів, педагогів, батьків, анкетування
- аналізують та оформлюють результати діагностики в контексті теми засідання педради
- виготовляють наочність, ілюстративні матеріали для учасників засідання.
План підготовки до засідання педагогічної ради
Дієвість підготовчого етапу залежить від якості його планування.
Складаючи план підготовки до засідання педагогічної ради:
- чітко визначають цільові орієнтири, очікувані результати педагогічної ради
- ураховують рівень науково-методичної компетентності педагогів, їхні інтереси і потреби
- передбачають залучити до обговорення якомога більшу кількість педагогів.
Детально розроблений план орієнтує педагогічний колектив на якісну і своєчасну підготовку до засідання педагогічної ради, стимулює творчу активність педагогів, підвищує персональну відповідальність виконавців. Але розроблення плану — це лише початок справи. Адміністрація навчального закладу має забезпечити його якісну реалізацію.