Тема тижня | | Тема, мета заняття | | Дидактичні ігри |
Вересень |
Моє рідне місто | | Поїздка в автобусі - закріплювати знання про геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал), уміння рахувати в межах п'яти
- формувати уявлення про кількісний склад числа з одиниць у межах трьох
- навчати складати групи з певної кількості предметів, що належать до одного виду, але відрізняються якісними ознаками (величиною, кольором)
- закріплювати вміння співвідносити число із цифрою
- розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, доводити власну думку
- виховувати інтерес до дій із числами, самостійність, активність
| | - Постав машину в гараж (геометричні фігури, орієнтування
в просторі) - Рахуй далі (кількість та лічба)
- Номер будинку (кількість, лічба, цифри)
- Скільки чого побачили? (кількість, лічба)
- Полагодь фари (геометричні фігури)
|
Мій дитячий садок | | У дитячому садочку діти — наче у віночку - навчати складати групи з певної кількості предметів, що належать до одного виду, але відрізняються якісними ознаками; порівнювати групи предметів, утворювати рівність із нерівності й навпаки
- вправляти у визначенні кількісного складу числа у межах чотирьох
- закріплювати знання про частини доби
- розвивати здатність логічно мислити, обґрунтовувати власні дії, доводити точку зору
- виховувати пізнавальний інтерес, бажання виконувати дії
з множинами
| | - У кого стільки ж? (кількість та лічба)
- Добери за формою (геометричні фігури)
- Передай м’яч далі (лічба)
- Знайди собі пару (кількість, лічба, цифри)
- Чарівний мішечок (геометричні фігури)
|
Великі та маленькі | | Лісові гості - закріплювати вміння порівнювати висоту предметів за допомогою умовної мірки, рахувати в межах п'яти
- формувати поняття про склад числа 5 із двох менших
- вправляти в утворенні рівності з нерівності множин
- навчати розуміти нескладні задачі логічного змісту
- розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати
- виховувати пізнавальний інтерес, бажання грати в дидактичні ігри
| | - Зберемо овочі, фрукти (величина, кількість та лічба)
- Де чия мама? (кількість та лічба, величина)
- Скажи навпаки (величина)
- Закінчи речення (величина)
- Назви одним словом (узагальнення)
|
Ігри та іграшки | | У магазині іграшок - навчати порівнювати іграшки між собою, знаходити спільне та відмінне, встановлювати закономірність у розташуванні елементів ряду
- вправляти у порядковій лічбі в межах п'яти
- закріплювати вміння орієнтуватися в просторі (справа, зліва, позаду, попереду, вгорі, внизу)
- розвивати увагу, пам’ять, уміння аналізувати, систематизувати
- виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість
| | - У кого стільки ж? (кількість та лічба)
- Збудуємо піраміду (серіація за величиною, порядкова лічба)
- Магазин іграшок (кількість та лічба)
- Що змінилось? (величина, кількість та лічба, розвиток уваги, пам’яті)
|
Жовтень |
Ходить осінь полем, гаєм… | | Їжачок-хитрячок - конкретизувати й узагальнювати уявлення про овочі, фрукти
та ягоди - ознайомлювати з числом та цифрою 6, зі складом числа 6
- вправляти в розрізненні та називанні геометричних фігур
- розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, зіставляти
- виховувати інтерес до лічби, самостійність у розв’язанні завдань
| | - У кого стільки ж? (кількість та лічба)
- Наповни кошики (кількість та лічба)
- Зберемо овочі, фрукти (величина, кількість та лічба)
- Назви одним словом (узагальнення)
- Чарівна яблуня (додавання)
- Зберемо овочі (кількість, лічба)
|
У кожного свій дім | | Де ти, білочко, живеш? - закріплювати знання про житло диких тварин (дупло, нора, барліг)
- вправляти у лічбі в межах шести
- продовжувати формувати уявлення про відношення між суміжними числами, розуміти поняття «більше», «менше»
- навчати встановлювати закономірність під час побудови ряду елементів
- закріплювати вміння утворювати групи предметів, об’єднаних спільною ознакою
- розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, систематизувати, класифікувати, відповідати на запитання вихователя повним реченням
- виховувати інтерес до занять з математики
| | - Розсели тварин (орієнтування в просторі)
- Хто зайвий? (класифікація, порядкова лічба)
- Де мої сусіди? (суміжні числа)
- Добери дверцята (величина, додавання, віднімання)
- Швидко відповідай (лічба, орієнтування на площині, класифікація, узагальнення)
- Білчині запаси (кількість, лічба, орієнтування на площині, розвиток пам’яті)
|
Хто як до зими готується | | Як Баба Яга готувалася до зими - продовжувати формувати уявлення про підготовку людей до зими (заготівля овочів, утеплення житла, купівля теплого одягу та взуття)
- закріплювати вміння рахувати в межах шести, складати число 6
- з двох менших, співвідносити число з цифрою, розуміти знаки «+», «-», «=»
- навчати вимірювати об’єм сипких речовин за допомогою умовної мірки
- закріплювати вміння порівнювати суміжні числа
- розвивати увагу, пам’ять, здатність сприймати нескладні задачі, уміння порівнювати, узагальнювати
- виховувати пізнавальний інтерес, самостійність у розв’язанні завдань вихователя
| | - У кого стільки ж? (кількість та лічба)
- Консервуємо овочі (кількість та лічба)
- Виклади килимок (геометричні фігури, орієнтування на площині)
- Швидко відповідай (лічба, орієнтування на площині, класифікація, узагальнення)
- Склади квартет (класифікація, узагальнення)
|
Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати | | Овочі та фрукти — корисні продукти - продовжувати формувати уявлення про здоров’я, значення «здорового» харчування, користь вживання овочів та фруктів
- вправляти в лічбі в межах шести, у розкладанні числа 6 на два менших
- закріплювати вміння орієнтуватися у просторі, визначати форму предметів
- навчати встановлювати закономірність побудови ряду елементів, вилучати зайвий, знаходити той, якого бракує
- розвивати увагу, пам’ять, уміння аналізувати, систематизувати, класифікувати, узагальнювати
- виховувати пізнавальний інтерес, бажання вживати овочі та фрукти
| | - Корисне і шкідливе (розвиток мислення)
- Що для чого потрібно? (розвиток мислення)
- Зберемо яблука, моркву (величина, кількість та лічба)
|
Листопад |
Україна – моя Батьківщина | | У гостях у бабусі в селі - розширювати уявлення про побут, предмети вжитку та їх призначення (піч, лава, стіл, скриня); про страви національної кухні
- закріплювати вміння розрізняти насіння зернових культур
- навчати порівнювати колишні та сучасні предмети побуту
- вправляти в орієнтуванні у просторі (під, над, за, на, ліворуч, праворуч)
- закріпити навички кількісної та порядкової лічби в межах шести
- навчати розв’язувати задачі на знаходження суми та залишку чисел в межах 6
- розвивати увагу, пам’ять, уміння класифікувати, узагальнювати, міркувати
- виховувати інтерес до минулого свого народу
| | - Приготуй салат (кількість, лічба)
- Відгадай, що в якому мішечку (розвиток логічного мислення)
- Кого не стало і хто де був?(орієнтування на площині, розвиток пам’яті)
- Скільки яєць знесла курка? (кількість, лічба)
- Що зробив гончар? (розвиток логічного мислення)
- Незвичайні приклади, або Що приготувала бабуся? (розвиток логічного мислення, пам’яті)
|
Україна – моя Батьківщина | | На ярмарку - розширювати уявлення про традицію ярмаркування
- закріплювати розуміння узагальнювальних понять — одяг, посуд, взуття, овочі, фрукти
- навчати складати групи предметів одного виду, які відрізняються якісними ознаками (кольором, формою, величиною)
- ознайомлювати з об’ємними геометричними фігурами, навчати порівнювати їх із площинними геометричними фігурами
- вправляти у лічбі в межах шести, у розкладанні числа 6 на два менших
- закріплювати вміння утворювати рівність з нерівності двох множин і навпаки
- розвивати увагу, пам’ять, уміння класифікувати й узагальнювати
- виховувати пізнавальний інтерес
| | - Добери за формою (геометричні фігури)
- Магазин (кількість та лічба; орієнтування на площині)
- У кого стільки ж? (кількість та лічба)
- Що зайве? (класифікація, порядкова лічба)
- Назви одним словом (узагальнення)
|
Речі навколо нас | | Супермаркет - розширювати уявлення про предмети побуту; місце, де їх можна придбати тощо
- ознайомлювати з числом та цифрою 7, зі складом числа 7 із двох менших
- вправляти у кількісній та порядковій лічбі в межах семи
- закріплювати знання про час (вчора, сьогодні, завтра), уміння користуватися геометричними фігурами як еталонами під час визначення форми предметів
- вправляти у складанні речень з числівниками за картинками
- розвивати увагу, уяву, творчі здібності, уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати
- виховувати наполегливість, пізнавальний інтерес, бажання доводити власну думку
| | - У кого стільки ж? (кількість та лічба)
- Виправ помилку (кількість та лічба)
- Добери за формою (геометричні фігури)
- Магазин (кількість та лічба, орієнтування в просторі)
- Що зайве? (класифікація, порядкова лічба)
- Склади квартет (класифікація)
- Назви одним словом (узагальнення)
|
Де вода, там життя | | Лист від Русалоньки - розширювати уявлення про море та його мешканців
- удосконалювати навички кількісної та порядкової лічби у прямому та зворотньому порядку
- вправляти у розв’язанні математичних прикладів у межах семи
- закріплювати знання про суміжні числа, геометричні фігури, уміння орієнтуватися в просторі
- розвивати уміння співвідносити, порівнювати, абстрагуватися,
- виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість та самостійність у розв’язанні ігрових завдань
| | - Рибки в акваріумі (кількість та лічба, орієнтування в просторі)
- Спіймай рибку (додавання, віднімання)
- Під і над (орієнтування в просторі)
- Морські мешканці (кількість, лічба)
|