Нові можливості для інклюзивного навчання в Україні

Внесено зміни до наказу МОН про інклюзивне навчання

Чи дотримали вимог МОН щодо організації навчання осіб з ООП: ТЕСТ

Поповнено перелік закладів освіти, в яких можлива закупівля допоміжних засобів для навчання (спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку) для осіб з особливими освітніми потребами за кошти державного бюджету.

Затверджені зміни до наказу МОН від 23.04.2018 № 414 «Про затвердження типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами» було зареєстровано в Мін’юсті. 8 грудня документ набув чинності та був опублікований в бюлетені «Офіційний вісник України».

«Ми працюємо над тим, щоб діти з особливими освітніми потребами отримували якісну сучасну освіту та використовували нові технології під час навчання. Один з практичних кроків — розширення переліку засобів, які можуть бути закуплені для дітей з особливими освітніми потребами. В оновлений перелік, який тепер діє як для інклюзивних класів, груп, так і для спецшкіл та навчально-реабілітаційних центрів, включено такі засоби, як 3D-принтер та сканер, комунікатори для дітей з розладами аутичного спектра та інші сучасні розробки», — наголосив виконуючий обов’язки міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

Закупівля необхідних засобів забезпечення здійснюватиметься за кошти субвенції на підтримку осіб з особливими освітніми потребами та за рахунок виділених на закупівлю в 2020 році спеціальним школам та навчально-реабілітаційним центрам коштів на закупівлю відповідного обладнання.

Перелік засобів забезпечення було доповнено:

  • ЗD- принтером та ЗD- сканером для створення наочних посібників для дітей з особливими освітніми потребами;
  • комплектом обладнання для лінгафонного класу для забезпечення якісного двостороннього голосового зв’язку;
  • інтерактивною LCD- або LED-панеллю, зокрема — для корекційно-розвиткових занять і психологічного та емоційного розвантаження;
  • мультимедійним проєктором з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності — з маркерною дошкою або екраном) для збільшення візуальної інформації.

Окрім того, серед спеціального обладнання:

  • зовнішня комп’ютерна кнопка, як альтернатива вбудованій кнопці комп’ютерного джойстика для дітей з тяжкими порушеннями моторики рук;
  • комп'ютерний ролер, як альтернатива комп’ютерній мишці для осіб з порушеннями рухових функцій;
  • клавіатура адаптована, з великими кнопками, для використання під час навчання осіб з порушеннями опорно-рухового апарату;
  • мобільний комунікатор — мобільний пристрій для альтернативної та додаткової комунікації;
  • комунікатор — пристрій для альтернативної та додаткової комунікації.

Варто нагадати, що для дітей з особливими освітніми потребами терміни навчання можуть бути подовжені.

Нові можливості для інклюзивного навчання в Україні

Отримуйте новини там, де Вам зручно – Telegram та Facebook

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
286

Індивідуальна програма розвитку учня школи

Якщо у вашому закладі освіти є учні з особливими освітніми потребами, то для них потрібно розробити індивідуальну програму розвитку. Хто розробляє цей документ, на основі якої інформації та які частини він має містити?
100754

Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
5263

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді