Чи дотримали вимог МОН щодо організації навчання осіб з ООП: ТЕСТ
Поповнено перелік закладів освіти, в яких можлива закупівля допоміжних засобів для навчання (спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку) для осіб з особливими освітніми потребами за кошти державного бюджету.
Затверджені зміни до наказу МОН від 23.04.2018 № 414 «Про затвердження типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами» було зареєстровано в Мін’юсті. 8 грудня документ набув чинності та був опублікований в бюлетені «Офіційний вісник України».
«Ми працюємо над тим, щоб діти з особливими освітніми потребами отримували якісну сучасну освіту та використовували нові технології під час навчання. Один з практичних кроків — розширення переліку засобів, які можуть бути закуплені для дітей з особливими освітніми потребами. В оновлений перелік, який тепер діє як для інклюзивних класів, груп, так і для спецшкіл та навчально-реабілітаційних центрів, включено такі засоби, як 3D-принтер та сканер, комунікатори для дітей з розладами аутичного спектра та інші сучасні розробки», — наголосив виконуючий обов’язки міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.
У кожному класі може бути кілька дітей, що потребують постійної чи тимчасової додаткової підтримки. Тож роль учителя сьогодні — забезпечити навчання, яке охоплює всіх учнів без вибірковості. Та як цього досягти?
Закупівля необхідних засобів забезпечення здійснюватиметься за кошти субвенції на підтримку осіб з особливими освітніми потребами та за рахунок виділених на закупівлю в 2020 році спеціальним школам та навчально-реабілітаційним центрам коштів на закупівлю відповідного обладнання.
Перелік засобів забезпечення було доповнено:
- ЗD- принтером та ЗD- сканером для створення наочних посібників для дітей з особливими освітніми потребами;
- комплектом обладнання для лінгафонного класу для забезпечення якісного двостороннього голосового зв’язку;
- інтерактивною LCD- або LED-панеллю, зокрема — для корекційно-розвиткових занять і психологічного та емоційного розвантаження;
- мультимедійним проєктором з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності — з маркерною дошкою або екраном) для збільшення візуальної інформації.
Окрім того, серед спеціального обладнання:
- зовнішня комп’ютерна кнопка, як альтернатива вбудованій кнопці комп’ютерного джойстика для дітей з тяжкими порушеннями моторики рук;
- комп'ютерний ролер, як альтернатива комп’ютерній мишці для осіб з порушеннями рухових функцій;
- клавіатура адаптована, з великими кнопками, для використання під час навчання осіб з порушеннями опорно-рухового апарату;
- мобільний комунікатор — мобільний пристрій для альтернативної та додаткової комунікації;
- комунікатор — пристрій для альтернативної та додаткової комунікації.
Варто нагадати, що для дітей з особливими освітніми потребами терміни навчання можуть бути подовжені.