Освітній процес в умовах воєнного стану: новий лист МОН
У змісті Типової освітньої програми для спеціальних закладів загальної середньої освіти зазначено:
- варіанти типових навчальних планів (відповідно до особливостей психофізичного розвитку дітей та мови навчання передбачено окремі варіанти типових навчальних планів);
- перелік модельних навчальних програм;
- перелік програм із корекційно-розвиткової роботи;
- рекомендовані форми організації освітнього процесу;
- опис інструментарію оцінювання.
Впровадження документа відбуватиметься поетапно в таких навчальних роках:
- 2022/2023 — для 5-х класів;
- 2023/2024 — для 6-х класів;
- 2024/2025 — для 7-х класів;
- 2025/2026 — для 8-х класів;
- 2026/2027 — для 9-х класів;
- 2027/2028 — для 10-х класів;
- 2027/2028 — для 11-х класів.
До цього часу будуть чинні старі типові програми для 5-9 та 10-11 класів.
Заклад отримав гуманітарну допомогу— маєте провести її облік. Підказки експерта допоможуть без помилок оприбуткувати та списати отримані ноутбуки, парти та стільці, господарські товари тощо.
Корекційно-розвиткові програми
Корекційно-розвиткові програми, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», перелічено в додатку 17 до наказу МОН від 26.07.2018 № 814.
Усі 46 корекційно-розвиткових програм у переліку призначені для використання в 1−4-х класах спеціальних ЗЗСО для роботи з дітьми з:
- інтелектуальними порушеннями − 13 програм
- затримкою психічного розвитку − 4 програми
- порушеннями зору − 3 програми
- порушеннями слуху − 6 програм
- тяжкими порушеннями мовлення − 2 програми
- порушеннями опорно-рухового апарату − 18 програм.
ПЕРЕЛІК
корекційно-розвиткових програм для дітей з особливими освітніми потребами
Назва програми з корекційно-розвиткової роботи | Автори |
Для дітей з інтелектуальними порушеннями | |
Хайдарова О. С., Блеч Г. О. | |
Заремба В. В., Ліщук Н. І., Морозова Н. В., Блеч Г. О. | |
Бобренко І.В. | |
Ковтун А. В., Кунникова О. О., Стригунова О. М., Бобренко І. В. | |
| Папета О. В., Бобренко І. В., Демянович М. З., Компанієнко О. М, Гладченко І. В. |
| Василевська Л. Є., Гладченко І. В. |
| Жук Т. Я., Трикоз С. В. |
| Чеботарьова О. В., Брусенська І. М. |
| Шеклунова Н. О., Міненко А. В. |
| Левченко Л. Й., Гладченко І. В. |
| Ярмола Н. А. |
| Лапін А. В. |
| Дишлюк Т. Б., Чеботарьова О. В. |
Для дітей із затримкою психічного розвитку | |
Сак Т. В., Прохоренко Л. І. | |
| Бабяк О. О., Баташева Н. І., Орлов О. В. |
| Омельченко І. М., Федорович Л. О. |
| Бабяк О. О. |
Для дітей з порушеннями зору | |
Гудим І. М., Костенко Т. М., Довгопола К. С. | |
| Легкий О. М. |
| Кондратенко С. В. |
Для дітей з порушеннями слуху | |
Федоренко О. Ф., Зганяйко І. Ф. | |
| Федоренко О. Ф., Патлай Ю. М. |
| Вовченко О. А. |
| |
| Форостян О. І., Шеремет Б. Г., Лещій Н. П., Малій В. М. |
| |
Для дітей з тяжкими порушеннями мовлення | |
Рібцун Ю. В. | |
| Трофименко Л. І., Куравська Л. І. |
Для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату | |
| Чеботарьова О. В., Іоганова Н. А. |
Яременко О. В. | |
Наливкіна Н. М. | |
Чорна І. В. | |
| П'ята М. І. |
| Лапін А. В. |
| Брусенська І. М. |
| Літинська Я. Г., Трембалович І. П. |
| Жеплінська С. В. |
| Татаринова О. М. |
| Гусак Т. О. |
| Пігур О. В., Соколовська І. М., Лазорчин О. С. |
| Коваль Л. В. |
| Гладченко І. В., Шепічак О. О. |
| Дишлюк Т. Б., Чеботарьова О. В. |
| Яременко О. В. |
| Ільєнко Т. А., Стах О. Г. |
| Остапенко Т. В., Авраменко Л. Ю., Свистун Г. М. |
Переліки програм з корекційно-розвиткових занять
Повніші переліки програм з корекційно-розвиткових занять у спеціальних закладах загальної середньої освіти для освіти дітей з особливими освітніми потребами доступні на офіційних вебсайтах:
Зауважте!
Діяльність дитини з особливими освітніми потребами за інклюзивного навчання оцінюється не лише з позиції набутих знань, а передовсім з позиції прогресивного розвитку.