Держава прагне забезпечити розвиток мов, — Шкарлет

Держава має забезпечити вільний розвиток усіх мов корінних народів та національних меншин

Електронний документообіг: ПЕРЕВАГИ

Державні установи намагаються створити необхідні умови для утвердження державності української мови та водночас забезпечити вільний розвиток усіх мов корінних народів та національних меншин, мотивувати дітей до вивчення іноземних мов.

На цьому наголосив виконуючий обов’язки міністра освіти Сергій Шкарлет під час виступу на конференції «Результати впровадження Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті».

Шкарлет сказав, що законом «Про повну загальну середню освіту» визначено, що учні, які належать до національних меншин, у 5-11(12) класах опановуватимуть частину предметів державною мовою, а частину — рідною мовою. Окрім того, буде забезпечено вивчення рідної мови в державних і комунальних закладах загальної середньої освіти. Однак приватні школи мають змогу обирати мову викладання.

В.о. міністра освіти акцентував, що головним завданням Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті», який завершується, було застосування моделей мультилінгвальної освіти для поліпшення рівня володіння державною мовою та підтримки мов національних меншин, а також вироблення закладами освіти власних моделей здійснення освітнього процесу.

Застосовані моделі освіти визначають надання учням можливостей вивчення предметів (не тільки мовної галузі) кількома мовами, що розвиває компетентності дитини та відкриває можливості для її подальшої успішної самореалізації.

За офіційними даними, сьогодні в закладах освіти України навчання здійснюється десятьма мовами: українською та дев’ятьма мовами корінних народів і національних меншин — болгарською, кримськотатарською, молдовською, німецькою, польською, російською, румунською, словацькою та угорською.

Отримуйте новини там, де Вам зручно – Telegram та Facebook

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
101115

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
752

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
28007

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
78641

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді