Держава прагне забезпечити розвиток мов, — Шкарлет

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Держава має забезпечити вільний розвиток усіх мов корінних народів та національних меншин

Електронний документообіг: ПЕРЕВАГИ

Державні установи намагаються створити необхідні умови для утвердження державності української мови та водночас забезпечити вільний розвиток усіх мов корінних народів та національних меншин, мотивувати дітей до вивчення іноземних мов.

На цьому наголосив виконуючий обов’язки міністра освіти Сергій Шкарлет під час виступу на конференції «Результати впровадження Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті».

Шкарлет сказав, що законом «Про повну загальну середню освіту» визначено, що учні, які належать до національних меншин, у 5-11(12) класах опановуватимуть частину предметів державною мовою, а частину — рідною мовою. Окрім того, буде забезпечено вивчення рідної мови в державних і комунальних закладах загальної середньої освіти. Однак приватні школи мають змогу обирати мову викладання.

В.о. міністра освіти акцентував, що головним завданням Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті», який завершується, було застосування моделей мультилінгвальної освіти для поліпшення рівня володіння державною мовою та підтримки мов національних меншин, а також вироблення закладами освіти власних моделей здійснення освітнього процесу.

Застосовані моделі освіти визначають надання учням можливостей вивчення предметів (не тільки мовної галузі) кількома мовами, що розвиває компетентності дитини та відкриває можливості для її подальшої успішної самореалізації.

За офіційними даними, сьогодні в закладах освіти України навчання здійснюється десятьма мовами: українською та дев’ятьма мовами корінних народів і національних меншин — болгарською, кримськотатарською, молдовською, німецькою, польською, російською, румунською, словацькою та угорською.

Отримуйте новини там, де Вам зручно – Telegram та Facebook

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4223

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99036

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22522

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді