Держава прагне забезпечити розвиток мов, — Шкарлет

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Держава має забезпечити вільний розвиток усіх мов корінних народів та національних меншин

Електронний документообіг: ПЕРЕВАГИ

Державні установи намагаються створити необхідні умови для утвердження державності української мови та водночас забезпечити вільний розвиток усіх мов корінних народів та національних меншин, мотивувати дітей до вивчення іноземних мов.

На цьому наголосив виконуючий обов’язки міністра освіти Сергій Шкарлет під час виступу на конференції «Результати впровадження Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті».

Шкарлет сказав, що законом «Про повну загальну середню освіту» визначено, що учні, які належать до національних меншин, у 5-11(12) класах опановуватимуть частину предметів державною мовою, а частину — рідною мовою. Окрім того, буде забезпечено вивчення рідної мови в державних і комунальних закладах загальної середньої освіти. Однак приватні школи мають змогу обирати мову викладання.

В.о. міністра освіти акцентував, що головним завданням Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті», який завершується, було застосування моделей мультилінгвальної освіти для поліпшення рівня володіння державною мовою та підтримки мов національних меншин, а також вироблення закладами освіти власних моделей здійснення освітнього процесу.

Застосовані моделі освіти визначають надання учням можливостей вивчення предметів (не тільки мовної галузі) кількома мовами, що розвиває компетентності дитини та відкриває можливості для її подальшої успішної самореалізації.

За офіційними даними, сьогодні в закладах освіти України навчання здійснюється десятьма мовами: українською та дев’ятьма мовами корінних народів і національних меншин — болгарською, кримськотатарською, молдовською, німецькою, польською, російською, румунською, словацькою та угорською.

Отримуйте новини там, де Вам зручно – Telegram та Facebook

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
152

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110510

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11619

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17728

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді