16 квітня 2018 року своїм наказом № 372 МОН затвердило Примірне положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти.
Цей акт вийшов на виконання статей:
- 75 ЗУ «Про освіту»
- 25 і 26 ЗУ «Про дошкільну освіту», у яких ідеться про науково-методичне забезпечення системи дошкільної освіти.
Мета застосування Примірного положення —
- вдосконалення методичної роботи
- стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти.
Забезпечення діяльності методичного кабінету
Методичний кабінет ЗДО визначено як центр:
а) методичної допомоги педагогічним працівникам закладу
б) поширення серед батьків психолого-педагогічних знань.
Призначений забезпечити цілісний розвиток дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом:
- виховання
- навчання
- соціалізації
- формування необхідних життєвих навичок.
Діяльність методичного кабінету організовує і скеровує вихователь-методист.
На період тимчасової відсутності вихователя-методиста (відпустка, тимчасова непрацездатність) його обов’язки покладають на директора чи найбільш досвідченого вихователя.
Мета роботи методкабінету:
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо їх професійного розвитку, підвищення кваліфікації, професійної компетентності
- підготовки та проведення освітнього процесу з дітьми, роботи з батьками вихованців, інших законних представників здобувачів освіти
- навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в ЗДО
- поширення серед батьків психолого-педагогічних знань
- створення сприятливих умов для самовдосконалення педагогів, розвитку творчої ініціативи у них
- забезпечення методичної підтримки щодо реалізації педагогічних ініціатив та апробації навчальної літератури, методичних розробок тощо.
Принципи діяльності
Діяльність методичного кабінету ґрунтується на таких принципах:
- демократизму і гуманізму
- відкритості
- системного підходу до методичного та інформаційно-аналітичного супроводу діяльності ЗДО
- рівності умов для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його духовного, творчого та інтелектуального потенціалу
- безперервності професійного вдосконалення
- науковості, гнучкості і прогностичності методичної роботи з педагогічними кадрами.
Функції методичного кабінету
У діяльності методкабінету виокремлено дві головні функції:
Цільові |
|
| |
| |
| |
Організаційні |
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Завдання діяльності методичного кабінету
Основними завданнями діяльності методкабінету є:
- забезпечення організаційно-педагогічних умов для життєдіяльності дітей, організація розвивального простору в ЗДО
- створення рефлексивно-інноваційного середовища, організація системи роботи, спрямованої на вдосконалення педагогічних працівників:
- професійної майстерності
- психолого-педагогічної культури
- підвищення кваліфікації
- активізацію творчого потенціалу
- збагачення досвіду
- виявлення перспективного педагогічного досвіду в колективі ЗДО і за його межами, сприяння його вивченню, узагальненню, впровадженню та розповсюдженню шляхом:
- висвітлення у ЗМІ
- організації та участі у виставках, презентаціях, роботі методичних об’єднань, шкіл перспективного педагогічного досвіду тощо
- впровадження у практику роботи ЗДО нових концептуальних засад функціонування системи дошкільної освіти, освітніх програм, інноваційних технологій і методик розвитку, виховання й навчання дітей
- здійснення внутрішнього моніторингу якості освіти задля:
- виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в закладі
- встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності в межах державних вимог до змісту, рівня її обсягу дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) її заявленим цілям
- оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей
- інформування педагогів про нормативні документи в галузі дошкільної освіти, різні види навчальної літератури з дошкільної освіти та періодичні фахові видання, надання практичної допомоги у їх використанні
- надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогам, зокрема й у періоди підготовки їх до атестації, курсової перепідготовки
- сприяння формальної, неформальної та інформальної освіти дорослих
- забезпечення здійснення підвищення кваліфікації педагогічних працівників:
- за різними видами (стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо)
- у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці тощо)
- сприяння участі колективу ЗДО в інноваційній освітній діяльності різних рівнів за пропозицією органів управління освітою чи з власної ініціативи відповідно до наказу про проведення експерименту або реалізації інноваційного освітнього (науково-педагогічного, науково-психологічного, психолого-педагогічного) проекту
- пошук і впровадження нових ефективних форм взаємодії ЗДО з сім’ями вихованців, батьківською, педагогічною і науковою громадськістю у здійсненні завдань:
- цілісного всебічного розвитку дітей
- популяризації роботи ЗДО
- координація діяльності ЗДО з іншими закладами освіти, культури тощо для повнішої реалізації завдань формування життєвої компетентності дошкільників
- супровід участі та допомога педагогічним працівникам у реалізації міжнародних проектів і програм
- створення та/або поповнення фондів:
- нормативно-правових, інструктивно-методичних документів на паперових та/або електронних носіях
- наукової, науково-популярної, методичної психолого-педагогічної, довідкової, енциклопедичної, дитячої художньої літератури
- періодичних педагогічних видань
- аудіо-, відеоматеріалів
- електронних та наочних друкованих засобів навчання
- предметної наочності
- зразків моделей планування, організації і проведення освітнього процесу, інших матеріалів з досвіду роботи педагогів
- формування та/або поповнення, оновлення інформаційного банку даних (каталогів чи картотек на електронних або/та паперових носіях) з питань:
- змісту дошкільної освіти
- організації освітнього процесу
- психолого-педагогічних досягнень
- наповнення методичного кабінету.