Музичне заняття в молодшій групі «Кульбабка та сонечко»

Скачайте конспект традиційного заняття для дітей молодшої групи

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

У сучасному світі дитяча психіка зазнає значного тиску через величезний інформаційний потік. Усе частіше можна побачити дитину дошкільного віку із планшетом або мобільним телефоном у руках. Така дитина не помічає світ, що її оточує, він для неї зосереджений в електронному ґаджеті. У результаті з’являються проблеми розвитку емоційної сфери, діти стають дратівливими, збудженими.

Зверніть увагу малюків на красу природи, навчіть милуватися нею, помічати привабливе у простому. Досягти цього допоможе поєднання об’єктів природи з музичними образами. Музика дасть змогу малюкам уявити, усвідомити, відчути, запам’ятати — а отже відчути гармонію, яку випромінює Весна.

Ранній та молодший дошкільний вік

Традиційне музичне заняття для дітей молодшої групи «Кульбабка та сонечко»

Мета

  • викликати інтерес до музичної діяльності
  • комплексно розвивати музичні здібності дітей

Завдання

  • ознайомлювати дітей із новими музичними творами, навчати уважно слухати їх, емоційно реагувати на музику
  • навчати співати злагоджено та емоційно, чисто інтонувати мелодію
  • продовжувати вчити ритмічно та координовано рухатися по колу парами, виконувати прості рухи в колі за показом вихователя
  • розвивати тембровий, ритмічний, динамічний та звуковисотний слух дітей
  • закріплювати знання назв інструментів, вчити уважно прислухатися до музично-словесної інструкції та ритмічно грати на інструментах під акомпанемент дорослого

Музичний репертуар

  • аудіозапис «Вальс-піццікато» Лео Деліба (Léo Delibes)
  • музично-ритмічна вправа «Ноги і ніжки», слова і музика Тетяни Ломової
  • пісня «Сонечко», слова і музика Василя Верховинця
  • пісня «Жучок», музика Ігоря Кишка, слова Віри Болдирєвої (український переклад Лади Реви)
  • пісня «Іграшки музичні», слова і музика Наталії Рубальської
  • аудіозапис «Гопачок»
  • пісня «Віднайшов жучок кульбабку», музика Тетяни Бундєєвої, слова Катерини Перелісної

Обладнання

  • квітка кульбабки у горщику
  • металофон
  • іграшковий жучок-сонечко
  • дидактична гра «Куди повзе сонечко?»
  • музичний будиночок
  • шапочка-павучок
  • кошик з такими інструментами:
    • бубни — 4
    • дзвіночки — 4
    • брязкальця — 4
    • молоточки — 4
    • барабани — 3

Музичне заняття в молодшій групі «Кульбабка та сонечко»Плануючи заняття, пам'ятайте: як не потрапити в халепу, добираючи музичний репертуар.

Хід заняття:

Під «Вальс-піццікато» Лео Деліба малюки легким бігом забігають до зали, шикуються. Музичне привітання.

Музичний керівник: Яка гарна казкова музика запросила нас до музичної зали! Вона всіх нас скликає здійснити дивну музичну подорож! Нумо, дітки, підтягніться, усім друзям усміхніться!

Діти виконують музично-ритмічну вправу «Ноги та ніжки» Тетяни Ломової. Відтак сідають на стільчики.

Музичний керівник: Весна-веснонька прийшла, всім нам радість принесла. Землі — травичку, деревам — листочки. Дітки, гляньте у віконце! Як яскраво світить сонце! Мені аж закортіло йому пісеньку заспівати! І ви послухайте!

Діти слухають пісню «Сонечко», слова і музика Василя Верховинця, у виконанні музичного керівника (без інструментального супроводу).

Музичний керівник: Пісенька така весела, радісна, дзвінка, чи не так? (Так!) Нумо, розкажіть мені дещо про неї.

Музичний керівник ставить дітям навідні запитання, ті відповідають:

  • як я співала її, голосно чи тихо?
  • про що ця пісенька?
  • який настрій буде у сонечка після такої пісеньки?

Музичний керівник: Я ще раз заспіваю, а щоб пісенька стала ще дзвінкішою, мені допоможе ось цей інструмент. (Показує дітям металофон.) Як він називається? (Металофон.)

Музичний керівник виконує пісню ще раз, підігруючи собі на металофоні.

Музичний керівник:

У небесного сонечка
Квітне в травці донечка.
Запашна у неї шапка,
Звуть ту донечку — кульбабка!

Музичний керівник показує діткам кульбабку у горщику.

Музичний керівник: Подивіться, яка гарна квіточка! (Діти милуються квіткою.) Скажіть, чим кульбабка схожа з сонечком? (Жовта, круглої форми.) А чим вони відрізняються? (Сонце гріє, а кульбабка не гріє.) Хочете її понюхати? Зараз кульбабки жовтенькі, але скоро вони стануть біленькими, пухнастими. (Виставляє на дошку картину із зображенням кульбаб.) Ми станемо на них дмухати, аби парашутики розлетілися і наступної весни з’явилося багато-багато гарних, жовтеньких кульбабок! Ось так ми дмухатимемо…

Дихальна вправа «Дмухаємо на кульбабку»

Діти набирають носиком повітря й потихеньку випускають його на уявну квіточку — дмухають на пальчик. Вправу виконують тричі.

Вихователь удає, ніби піймав у повітрі жучка сонечко. Передає його в долоні музичному керівнику.

Музичний керівник:

Ой, хто там? Відгадайте! (Показує закриту долоню.)

У червоного малятки

На спині чорненькі цятки! (Сонечко!)

Так, у мене в руці жучок сонечко! А як жучок гудить? (Ж-ж-ж.) Нумо, як жучки, погудімо. А тепер пограємося: коли жучок буде близенько, ми гудітимемо гучно, а коли відлітатиме — тихенько. Коли жучок полетить високо, ми гудітимемо високим, тоненьким голосочком, а коли опускатиметься — низеньким.

Діти гудять відповідно до того, куди «потрапляє» жучок сонечко: далеко від них або близько — змінюють динаміку, вгорі або внизу — змінюють регістр.

Музичний керівник: Зупинилося наше сонечко, діти, бо вже хоче з вами пісню заспівати! Ми ж з вами знаємо пісеньку про жучка? Нумо станемо рівненько й заспіваємо!

Діти співають пісню «Жучок», музика Ігоря Кишка, слова Віри Болдирєвої.

Музичний керівник: Жучок сонечко повзає по листочках вгору-вниз, вгору-вниз. Ось у мене є листочки, на листочках — жучки. Коли мелодія рухатиметься вгору, сонечко також рухатиметься вгору. Коли мелодія йтиме донизу, наш жучок також сповзатиме донизу.

Дидактична гра «Куди повзе сонечко»

Дітям роздають листочки, зроблені з паперу. На одному їх боці зображений жучок, який повзе вгору, на іншому — вниз. Діти слухають музичний фрагмент та визначають напрямок руху мелодії. Показують листочок відповідним боком.

Поки всі грають, вихователь непомітно кладе іграшкового жучка сонечко на скриньку з музичними інструментами.

Музичний керівник: Ой, а де ж наше сонечко поділося? (Діти шукають жучка очима.) Ось воно де опинилося! На нашій музичній скрині. Що в нашій скрині? (Музичні інструменти.) Мабуть, жучок ще ніколи не бачив і не чув інструментів. Він не вміє на них грати. А ми з вами вміємо, так? Нумо його навчімо! Хто з вас, діти, відгадає, на чому я зараз граю?

Дидактична гра «Відгадай, на чому я граю!»

На декорації музичного будиночка є «кишенька», в якій лежать інструменти: бубон, брязкальце, дзвіночок, молоточок, барабан. Музичний керівник бере інструменти по черзі та грає на них, а діти відгадують їх за звучанням.

Музичний керівник: А тепер оберіть собі інструменти, заграємо на них. Тільки будьте уважними, про який інструмент я співатиму, той і буде грати під музику.

Діти грають на дитячих музичних інструментах у супроводі пісні Наталії Рубальської «Іграшки музичні».

Музичний керівник: Так гарно ви грали, що аж жучок став ніжками чеберяти, так захотів з дітками потанцювати! Але він не вміє. А ми з вами його навчимо! Нумо, дітки, у гурточок, поведемо наш таночок. А сонечко ось біля кульбабки сяде, на вас подивиться!

Діти виконують танок «Гопачок».

Музичний керівник: Наша комашечка вдячна вам, що ви її навчили і на інструментах грати, і танцювати гопачка. Вона на галявинку полетить, усім жучкам покаже! А зараз жучок сонечко хоче з вами в гру пограти! Тільки треба обрати, хто у нас буде павучком.

Вихователь обирає «павучка» лічилкою.

Вихователь:

Раз — кульбабка край доріжки,
Два — кульбабка біля ніжки,
Три — кульбабка із жучком,
В гру підемо всі разом!

Вихователь одягає обраній дитині шапочку павучка.

Усі стають до гри «Віднайшов жучок кульбабку», віршований текст Катерини Перелісної.

Віднайшов жучок кульбабку,

До медку покликав бабку,

йдуть по колу та співають

Комара, дві мошки й муху…

Глядь, павук повзе щодуху!

Всі з кульбабки від біди

Розлетілись — хто куди!

біжать до своїх стільчиків

Гру проводять двічі.

Музичний керівник: Діти, вам сподобалося грати із жучком сонечком? А що найбільше сподобалося? І жучку також сподобалося з вами грати, він обов’язково ще до нас у гості завітає. А зараз ми разом із жучком підемо на вулицю, будемо разом на сонечку грітися, грати та веселитися.

Музичне прощання. Діти під музику Лео Деліба виходять із зали.

Музичне заняття в молодшій групі «Кульбабка та сонечко»Скачайте конспект заняття «Кульбабка та сонечко»

Тетяна Бундєєва, музичний керівник дошкільного навчального закладу № 75, Миколаїв

Працюєте з дітьми молодшого дошкільного віку? Дізнайтеся, як вийвити і підтримати обдарованість малюків.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді