Наповнення методичного кабінету визначене за Примірним положенням про методичний кабінет закладу дошкільної освіти (наказ МОН № 372 від 16.04 2018).
Воно має задовольняти потреби у саморозвитку та професійному вдосконаленні вихователів та інших педагогів ЗДО і бути:
- інформативним
- змістовним
- доступним
- сучасним
- естетичним.
Матеріали у методичному кабінеті мають бути сформовані так, щоб педагоги:
- мали вільний доступ до них
- могли зорієнтуватися в його наповненні.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Створення та поповнення фондів документів, літератури, періодичних видань, предметної наочності тощо — це одне з основних завдань діяльності методичного кабінету.
Окрім цього, необхідно поповнювати й оновлювати електронний інформаційний банк даних. Якщо у методичному кабінеті вашого закладу немає такого, зверніться до інформаційного банку районного чи міського методичного кабінету (центру).
У Примірному положенні подано перелік розділів наповнення методичного кабінету.
Розділ | Коментар |
інформація про педагогічні кадри і матеріали для атестації педагогічних працівників | кількісний і якісний склад |
законодавчі та нормативно-правові акти |
|
галузеві нормативно-правові акти та інструктивно-методичні документи, що регламентують діяльність закладу дошкільної освіти |
Міністерства освіти і науки України, місцевих органів виконавчої влади та інші нормативно-правові акти |
Базовий компонент дошкільної освіти України, програми, навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти |
|
наукова література з різних галузей знань |
|
довідкова й енциклопедична література |
|
зразки перспективного і календарного планування освітньої роботи з дітьми за різними моделями, а також методичних розробок різних форм організації дитячої життєдіяльності | зразки:
|
методичні розробки консультацій для педагогів і батьків, плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, засідань «круглих столів», ділових ігор та інших форм методичної роботи з кадрами |
|
бібліотека художньої літератури для дітей | з програмовими й позапрограмовими творами різних жанрів вітчизняних і зарубіжних авторів, українського фольклору |
зразки навчально-наочних, ігрових та дидактичних матеріалів, посібників | |
добірка фахових періодичних видань |
|
переліки навчальних видань. рекомендованих Міністерством освіти і науки України, ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, а також перелік наявних наочних засобів розвитку і навчання із зазначенням місця їх розташування | засоби розвитку і навчання:
|
досвід роботи закладів дошкільної освіти міста, району, області, країни | з анотаціями |
технічні засоби розвитку i навчання |
За потреби матеріали методкабінету можна згрупувати за іншими розділами чи тематичними блоками.