Наповнення методичного кабінету визначене за Примірним положенням про методичний кабінет закладу дошкільної освіти (наказ МОН № 372 від 16.04 2018). Закон України «Про дошкільну освіту» (п.4 ст.23) визначає: «Засновник і керівник закладу дошкільної освіти в межах їхніх повноважень зобов’язані забезпечувати педагогічних працівників ресурсами (ігровими, дидактичними, науково-методичними, матеріально-технічними, інформаційними тощо), необхідними для здійснення освітнього процесу, реалізації освітньої програми та виконання державного стандарту».
Перелік ресурсів визначає і наповнення методичного кабінету закладу дошкільної освіти. Воно має задовольняти потреби у саморозвитку та професійному вдосконаленні вихователів та інших педагогів ЗДО і бути:
- інформативним
- змістовним
- доступним
- сучасним
- естетичним.
Матеріали у методичному кабінеті мають бути сформовані так, щоб педагоги:
- мали вільний доступ до них
- могли зорієнтуватися в його наповненні.
Предметно-розвивальне середовище: робота з педагогами
Створення та поповнення фондів документів, літератури, періодичних видань, предметної наочності тощо — це одне з основних завдань діяльності методичного кабінету.
Окрім цього, необхідно поповнювати й оновлювати електронний інформаційний банк даних. Якщо у методичному кабінеті вашого закладу немає такого, зверніться до інформаційного банку районного чи міського методичного кабінету (центру).
У Примірному положенні подано перелік розділів наповнення методичного кабінету.
Розділ | Коментар |
Інформація про педагогічні кадри і матеріали для атестації педагогічних працівників | кількісний і якісний склад |
Законодавчі та нормативно-правові акти |
|
Галузеві нормативно-правові акти та інструктивно-методичні документи, що регламентують діяльність закладу дошкільної освіти |
|
Базовий компонент дошкільної освіти України, програми, навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти |
|
Наукова література з різних галузей знань |
|
Довідкова й енциклопедична література |
|
Зразки перспективного і календарного планування освітньої роботи з дітьми за різними моделями, а також методичних розробок різних форм організації життєдіяльності дітей | зразки:
|
Методичні розробки консультацій для педагогів і батьків, плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, засідань «круглих столів», ділових ігор та інших форм методичної роботи з кадрами | розробки заходів:
|
Бібліотека художньої літератури для дітей | програмові й позапрограмові твори різних жанрів вітчизняних і зарубіжних авторів, українського фольклору |
Зразки навчально-наочних, ігрових та дидактичних матеріалів, посібників | |
Добірка фахових періодичних видань |
|
Переліки навчальних видань, рекомендованих МОН, ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, а також перелік наявних наочних засобів розвитку і навчання із зазначенням місця їх розташування | засоби розвитку і навчання:
|
Перелік перспективного досвіду роботи закладів дошкільної освіти міста, району, області, країни | анотації |
Технічні засоби розвитку i навчання |
За потреби матеріали методкабінету можна згрупувати за іншими розділами чи тематичними блоками.
Зауважте!
Примірне положення має рекомендаційний характер і не регулює правові відносини вихователя-методиста як посадової особи ЗДО. Повноваження вихователя-методиста окреслюють у цільових та організаційних функціях, завданнях діяльності методичного кабінету.