Наповнення методичного кабінету в закладі дошкільної освіти

Яким має бути наповнення методичного кабінету в закладі дошкільної освіти

Наповнення методичного кабінету визначене за Примірним положенням про методичний кабінет закладу дошкільної освіти (наказ МОН № 372 від 16.04 2018). Закон України  «Про дошкільну освіту» (п.4 ст.23) визначає: «Засновник і керівник закладу дошкільної освіти в межах їхніх повноважень зобов’язані забезпечувати педагогічних працівників ресурсами (ігровими, дидактичними, науково-методичними, матеріально-технічними, інформаційними тощо), необхідними для здійснення освітнього процесу, реалізації освітньої програми та виконання державного стандарту».

Перелік ресурсів визначає і наповнення методичного кабінету закладу дошкільної освіти. Воно має задовольняти потреби у саморозвитку та професійному вдосконаленні вихователів та інших педагогів ЗДО і бути:

  • інформативним
  • змістовним
  • доступним
  • сучасним
  • естетичним.

Матеріали у методичному кабінеті мають бути сформовані так, щоб педагоги:

  • мали вільний доступ до них
  • могли зорієнтуватися в його наповненні.

Предметно-розвивальне середовище: робота з педагогами

Створення та поповнення фондів документів, літератури, періодичних видань, предметної наочності тощо — це одне з основних завдань діяльності методичного кабінету.

Окрім цього, необхідно поповнювати й оновлювати електронний інформаційний банк даних. Якщо у методичному кабінеті вашого закладу немає такого, зверніться до інформаційного банку районного чи міського методичного кабінету (центру).

Форми організації методичної роботи

У Примірному положенні подано перелік розділів наповнення методичного кабінету.

Розділ

Коментар

Інформація про педагогічні кадри і матеріали для атестації педагогічних працівників

кількісний і якісний склад

Законодавчі та нормативно-правові акти

  • закони України
  • укази і розпорядження Президента України
  • постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України

Галузеві нормативно-правові акти та інструктивно-методичні документи, що регламентують діяльність закладу дошкільної освіти

  • накази
  • розпорядження
  • листи
  • інструктивно-методичні рекомендації МОН, місцевих органів виконавчої влади та інші нормативно-правові акти

Базовий компонент дошкільної освіти України, програми, навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти

  • державний стандарт дошкільної освіти
  • освітні та парціальні програми

Наукова література з різних галузей знань

  • педагогіка
  • психологія
  • біологія
  • соціологія та ін.

Довідкова й енциклопедична література

  • довідники
  • словники
  • енциклопедії

Зразки перспективного і календарного планування освітньої роботи з дітьми за різними моделями, а також методичних розробок різних форм організації життєдіяльності дітей

зразки:

  • перспективного, календарного планування
  • сценаріїв свят та розваг
  • ігор
  • дидактичних посібників
  • дослідно-пошукової, організованої навчально- пізнавальної діяльності (занять) та ін.

Методичні розробки консультацій для педагогів і батьків, плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, засідань «круглих столів», ділових ігор та інших форм методичної роботи з кадрами

розробки заходів:

  • педагогічного
  • методичного
  • психологічного
  • медичного
  • дефектологічного змісту тощо

Бібліотека художньої літератури для дітей

програмові й позапрограмові твори різних жанрів вітчизняних і зарубіжних авторів, українського фольклору

Зразки навчально-наочних, ігрових та дидактичних матеріалів, посібників

Добірка фахових періодичних видань

  • газети
  • журнали
  • альманахи
  • часописи тощо

Переліки навчальних видань, рекомендованих МОН, ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, а також перелік наявних наочних засобів розвитку і навчання із зазначенням місця їх розташування

засоби розвитку і навчання:

  • репродукції картин
  • альбоми ілюстрацій, фотоматеріалів
  • схеми
  • таблиці
  • муляжі
  • аудіо- та відеоматеріали
  • електронні засоби навчання тощо

Перелік перспективного досвіду роботи закладів дошкільної освіти міста, району, області, країни

анотації

Технічні засоби розвитку i навчання

За потреби матеріали методкабінету можна згрупувати за іншими розділами чи тематичними блоками.

Зауважте!

Примірне положення має рекомендаційний характер і не регулює правові відносини вихователя-методиста як посадової особи ЗДО. Повноваження вихователя-методиста окреслюють у цільових та організаційних функціях, завданнях діяльності методичного кабінету.

Для наповнення методичного кабінету скористайтеся статтями журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу»:

Щоб читати журнал безплатно, візьміть демодоступ на три дні.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді