експерт з питань освіти, голова Всеукраїнської Асоціації працівників дошкільної освіти
Вам у поміч матеріали для укладання посадової інструкції вихователя-методиста.Зможете скачати зразок інструкції у форматі Word і доповнити її з огляду на специфіку діяльності вашого закладу
Посадову інструкцію вихователя-методиста закладу дошкільної освіти, як і посадові інструкції за іншими педагогічними посадами, складають з огляду на положення:
Національного класифікатора України «Класифікатор професій» ДК 003:2010
Посадова інструкція вихователя-методиста ЗДО визначає, що вихователь-методист:
Здійснює методичне керівництво освітньою діяльністю педагогічного колективу дошкільного закладу.
Організовує розроблення перспективних планів роботи дошкільного закладу (на рік, квартал, місяць тощо).
Забезпечує умови для ефективного педагогічного процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.
Сприяє реалізації диференційованого підходу до дітей, виявленню їхніх індивідуальних особливостей, задатків, обдаровань, розкриттю здібностей, таланту, впровадженню педагогіки співробітництва, особистісно орієнтованої освіти.
Надає методичну допомогу педагогічним працівникам, зокрема, допомагає їм складати плани освітньої роботи з дітьми, коректує ці плани, стежить за їх виконанням.
Організовує роботу методичного кабінету дошкільного закладу відповідно до завдань, визначених Типовим положенням про методичний кабінет дошкільного дошкільного закладу.
Відповідає за оснащення методичного кабінету, залучає до цієї роботи педагогічних працівників, батьків або осіб, які їх замінюють, громадськість, благодійні організації.
Систематично аналізує ефективність діяльності методичного кабінету; під час визначення перспектив у роботі орієнтується на здобутки, виявлені труднощі, недоліки, пропозиції і побажання всіх учасників освітнього процесу.
Організовує роботу творчих груп педагогів дошкільного закладу з метою аналізу перспективного педагогічного досвіду, розроблення моделей планування та проведення освітнього процесу, організації різних видів і форм діяльності дітей, методичних рекомендацій для педагогів і батьків, зразків наочно-дидактичного матеріалу та іншого навчально-методичного забезпечення.
Вивчає й узагальнює перспективний педагогічний досвід, поширює його серед педагогів.
Організовує наставництво молодих спеціалістів, надає допомогу студентам педагогічних вузів у проходженні практики.
Консультує батьків або осіб, які їх замінюють, з питань розвитку, виховання та навчання дітей.
Бере участь у визначенні змісту роботи педагогічної ради.
Сприяє підготовці та проведенню засідань батьківських комітетів, піклувальних рад тощо.
Допомагає створити сприятливий емоційно-психологічний клімат у педагогічному колективі.
Настановленнями та особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму, доброти, працелюбства, інших чеснот.
Налагоджує співпрацю із загальноосвітніми навчальними закладами на рівні дитячих і педагогічних колективів для забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти.
Дотримується педагогічної етики, поважає гідність дітей, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
Контролює забезпечення здорових і безпечних умов виховання, навчання, праці.
Проводить профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед дітей під час освітнього процесу.
Якщо під час освітнього процесу трапляється нещасний випадок, бере участь у його розслідуванні та здійсненні заходів щодо усунення причин, що призвели до нього.
Організовує роботу з пропаганди педагогічних знань серед батьків або осіб, які їх замінюють, із забезпечення наступності у роботі дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів.
Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, науково-теоретичну та методичну підготовку, загальну культуру.
Проходить курси підвищення кваліфікації та атестацію раз на п’ять років.
Проходить навчання і перевірку знань з охорони праці, безпеки життєдіяльності раз на три роки.
Ефективно застосовує теоретичні професійні знання у практичній педагогічній та методичній діяльності.
Орієнтується на всебічний культурний, духовний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, творчу педагогічну діяльність.
Проходить періодичні медичні огляди в установленому законодавством порядку.
Обирати та пропонувати педагогічним працівникам доцільні форми, методи та засоби роботи з дітьми.
Брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу.
Захищати свою професійну честь і гідність.
Ознайомлюватися з документами, що стосуються його діяльності.
У межах своєї компетенції повідомляти керівництву дошкільного закладу про виявлені недоліки в діяльності закладу та вносити пропозиції щодо їх усунення.
Залучати спеціалістів усіх (окремих) структурних підрозділів до розв’язання завдань, покладених на нього.
Брати участь у роботі методичних об’єднань, конференцій, семінарів, клубів та інших заходах, організованих районним (міським, обласним) управлінням освіти; бути керівником таких об’єднань; виступати перед районним (міським) методичним кабінетом (центром) з ініціативою щодо проведення методичних заходів чи організації дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного закладу.
Підвищувати свою кваліфікацію.
Атестуватися на встановлення/підтвердження кваліфікаційної категорії та присвоєння педагогічного звання у визначеному порядку.
Отримувати від керівництва навчального закладу та інших педагогічних працівників підтримку у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.
За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені статутом, правилами внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу та цією посадовою інструкцією.
За правопорушення, скоєні у процесі своєї діяльності.
За заподіяння матеріальної шкоди дошкільному закладу.
За вчинення проступків, не сумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.