Матеріали до посадової інструкції вихователя-методиста ЗДО

Автор
експерт з питань освіти, голова Всеукраїнської Асоціації працівників дошкільної освіти
Вам у поміч матеріали для укладання посадової інструкції вихователя-методиста.Зможете скачати зразок інструкції у форматі Word і доповнити її з огляду на специфіку діяльності вашого закладу

Посадові інструкції в ЗДО: які та скільки

Посадову інструкцію вихователя-методиста закладу дошкільної освіти, як і посадові інструкції за іншими педагогічними посадами, складають з огляду на положення:

  • Національного класифікатора України «Класифікатор професій» ДК 003:2010
  • Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників.

Посадові обов'язки вихователя-методиста

Посадова інструкція вихователя-методиста ЗДО визначає, що вихователь-методист: 

  • Здійснює методичне керівництво освітньою діяльністю педагогічного колективу дошкільного закладу.
  • Організовує розроблення перспективних планів роботи дошкільного закладу (на рік, квартал, місяць тощо).
  • Забезпечує умови для ефективного педагогічного процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.
  • Сприяє реалізації диференційованого підходу до дітей, виявленню їхніх індивідуальних особливостей, задатків, обдаровань, розкриттю здібностей, таланту, впровадженню педагогіки співробітництва, особистісно орієнтованої освіти.
  • Надає методичну допомогу педагогічним працівникам, зокрема, допомагає їм складати плани освітньої роботи з дітьми, коректує ці плани, стежить за їх виконанням.
  • Організовує роботу методичного кабінету дошкільного закладу відповідно до завдань, визначених Типовим положенням про методичний кабінет дошкільного дошкільного закладу.
  • Відповідає за оснащення методичного кабінету, залучає до цієї роботи педагогічних працівників, батьків або осіб, які їх замінюють, громадськість, благодійні організації.
  • Систематично аналізує ефективність діяльності методичного кабінету; під час визначення перспектив у роботі орієнтується на здобутки, виявлені труднощі, недоліки, пропозиції і побажання всіх учасників освітнього процесу.
  • Організовує роботу творчих груп педагогів дошкільного закладу з метою аналізу перспективного педагогічного досвіду, розроблення моделей планування та проведення освітнього процесу, організації різних видів і форм діяльності дітей, методичних рекомендацій для педагогів і батьків, зразків наочно-дидактичного матеріалу та іншого навчально-методичного забезпечення.
  • Вивчає й узагальнює перспективний педагогічний досвід, поширює його серед педагогів.
  • Організовує наставництво молодих спеціалістів, надає допомогу студентам педагогічних вузів у проходженні практики.
  • Консультує батьків або осіб, які їх замінюють, з питань розвитку, виховання та навчання дітей.
  • Бере участь у визначенні змісту роботи педагогічної ради.
  • Сприяє підготовці та проведенню засідань батьківських комітетів, піклувальних рад тощо.
  • Допомагає створити сприятливий емоційно-психологічний клімат у педагогічному колективі.
  • Настановленнями та особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму, доброти, працелюбства, інших чеснот.
  • Налагоджує співпрацю із загальноосвітніми навчальними закладами на рівні дитячих і педагогічних колективів для забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти.
  • Дотримується педагогічної етики, поважає гідність дітей, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
  • Контролює забезпечення здорових і безпечних умов виховання, навчання, праці.
  • Проводить профілактичну роботу щодо запобігання травматизму серед дітей під час освітнього процесу.
  • Якщо під час освітнього процесу трапляється нещасний випадок, бере участь у його розслідуванні та здійсненні заходів щодо усунення причин, що призвели до нього.
  • Організовує роботу з пропаганди педагогічних знань серед батьків або осіб, які їх замінюють, із забезпечення наступності у роботі дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів.
  • Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, науково-теоретичну та методичну підготовку, загальну культуру.
  • Проходить курси підвищення кваліфікації та атестацію раз на п’ять років.
  • Проходить навчання і перевірку знань з охорони праці, безпеки життєдіяльності раз на три роки.
  • Ефективно застосовує теоретичні професійні знання у практичній педагогічній та методичній діяльності.
  • Орієнтується на всебічний культурний, духовний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, творчу педагогічну діяльність.
  • Проходить періодичні медичні огляди в установленому законодавством порядку.
  • Веде відповідну документацію.

Посадова інструкція вихователя-методиста

СКАЧАТИ ІНСТРУКЦІЮ

Права вихователя-методиста

Вихователь-методист має право:

  • Обирати та пропонувати педагогічним працівникам доцільні форми, методи та засоби роботи з дітьми.
  • Брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу.
  • Захищати свою професійну честь і гідність.
  • Ознайомлюватися з документами, що стосуються його діяльності.
  • У межах своєї компетенції повідомляти керівництву дошкільного закладу про виявлені недоліки в діяльності закладу та вносити пропозиції щодо їх усунення.
  • Залучати спеціалістів усіх (окремих) структурних підрозділів до розв’язання завдань, покладених на нього.
  • Брати участь у роботі методичних об’єднань, конференцій, семінарів, клубів та інших заходах, організованих районним (міським, обласним) управлінням освіти; бути керівником таких об’єднань; виступати перед районним (міським) методичним кабінетом (центром) з ініціативою щодо проведення методичних заходів чи організації дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного закладу.
  • Підвищувати свою кваліфікацію.
  • Атестуватися на встановлення/підтвердження кваліфікаційної категорії та присвоєння педагогічного звання у визначеному порядку.
  • Отримувати від керівництва навчального закладу та інших педагогічних працівників підтримку у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.

Відповідальність вихователя-методиста

Вихователь-методист несе відповідальність:

  • За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені статутом, правилами внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу та цією посадовою інструкцією.
  • За правопорушення, скоєні у процесі своєї діяльності.
  • За заподіяння матеріальної шкоди дошкільному закладу.
  • За вчинення проступків, не сумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.

Вихователь-методист: вимоги до посади

Кваліфікаційні вимоги:

Вимоги до посади вихователя-методиста ЗДО

СКАЧАТИ ІНСТРУКЦІЮ ПОВНІСТЮ



зміст

Педрада. Телеграм. Новини

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді