Оновлені правила для індивідуального навчання: як тепер навчатимуться діти з окупованих територій
Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство освіти і науки України наказом від 21 жовтня 2025 року № 1213 внесло зміни до трьох ключових документів, що регулюють переведення учнів, дистанційне та індивідуальне навчання. Оновлення стосуються Порядку № 762, Положення про дистанційну форму освіти та Положення про індивідуальну форму здобуття освіти.
💻 Безпечний інтернет: онлайн-тренінг для педагогів
Найважливіші нововведення містить оновлене Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затверджене наказом МОН від 12.01.2016 № 8.
Відтепер вперше визначено обсяг навчального часу для дітей, які перебувають на тимчасово окупованих територіях і навчаються за педагогічним патронажем. Норма залежить від класу:
- 1–4 класи — 5 годин на тиждень,
- 5–9 класи — 8 годин,
- 10–11(12) класи — 12 годин.
Зокрема, в умовах воєнного стану індивідуальні навчальні плани можуть включати українознавчі курси:
- для дітей на ТОТ — за типовою програмою для учнів з окупованих територій;
- для учнів, які перебувають за кордоном і навчаються очно в місцевих школах — за спеціальною програмою для українських дітей, що здобувають освіту одночасно за двома системами.
Щодо учнів-екстернів, то вони можуть проходити річне оцінювання та ДПА протягом наступного навчального року. Для цього потрібне письмове звернення батьків або самої повнолітньої особи.
Тим, хто завершує 9-й або 11-й клас, свідоцтва видаватимуть за результатами визнання навчальних досягнень, у тому числі здобутих у межах формальної та неформальної освіти за кордоном. Додаток до документа формуватиметься після оцінювання та ДПА.
Зауважимо, що раніше педагогічний патронаж не організовували, якщо не можна було сформувати дистанційний клас через недостатню кількість учнів. Тепер цю норму скасовано для дітей, які перебувають на ТОТ. Це дає можливість забезпечити їх навчання навіть у ситуаціях, коли учнів дуже мало.
Відповідні оновлення спрямовані на підтримку дітей у складних умовах війни, забезпечення їхнього доступу до освіти та адаптацію освітніх процесів до нових реалій.

