Форми індивідуальної програми розвитку для дітей дошкільного віку поки що затвердженої немає. Можна лише опиратися на рекомендований зміст.
Новий Закон «Про дошкільну освіту»: інтерв’ю з експертом
Хто розробляє та затверджує ІПР
ІПР розробляє група фахівців індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами відповідно до висновку та рекомендацій ПМПК. Зазвичай до неї входять:
- вихователь-методист
- вихователь
- асистент вихователя
- практичний психолог
- вчитель-дефектолог
- медична сестра.
До групи можна залучати фахівців інших навчальних закладів, навчально-реабілітаційних центрів, ПМПК (інклюзивно-ресурсних центрів) тощо.
Завдання фахівців щодо індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами:
- збирати інформацію про дитину, її інтереси, труднощі й обмеження, освітні потреби
- ухвалити консолідоване рішення про специфіку змісту навчання дитини з урахуванням рекомендацій ПМПК
- визначати потенціал розвитку дитини
- актуалізувати її позитивні особистісні якості
- розробляти індивідуальну програму розвитку дитини
- контролювати загальний психічний розвиток дитини
- консультувати батьків з питань психофізичного розвитку дитини
- вести щоденник спостережень, відображаючи актуальний розвиток дитини
- формувати портфоліо дитини.
У процесі розроблення ІПР обов’язково беруть участь і батьки дитини з особливими освітніми потребами (особи, які їх замінюють). Так вони будуть поінформовані про потенційні можливості дитини, динаміку її розвитку.
Завідувач ДНЗ затверджує:
- склад групи супроводу
- ІПР.
Зміст індивідуальної програми розвитку
Уніфікованої форми ІПР для дитини дошкільного віку немає, тому головне — дотримуватися вимог до змісту її розділів.
Структура індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами
Назва розділу | Зміст |
Загальна інформація про дитину |
|
Рівень розвитку дитини |
|
Освітні послуги |
|
Адаптації/модифікації |
|
ІПР розробляють на 3 місяці на основі спеціальних програм розвитку дитини дошкільного віку, рекомендованих МОН України для дошкільних навчальних закладів. Щомісяця програму переглядають задля корегування й доповнення.
Зауважте!
ІПР переглядають, якщо дитина:
- має труднощі в засвоєнні змісту навчального матеріалу
- може перейти до наступного рівня складності виконання завдання.