Посадова інструкція вихователя
Приклад посадової інструкції вихователя
СКАЧАТИ ІНСТРУКЦІЮ
Посадова інструкція вихователя ЗДО: як розробити
Професійні стандарти та Кваліфікаційна характеристика є основою для посадових інструкцій.
Професійний стандарт «Вихователь закладу дошкільної освіти» Мінекономіки затвердило наказом від 19.10.2021 № 755-21. Згодом МОН розробило методичні рекомендації щодо впровадження Професійного стандарту (лист від 20.12.2022 № 1/15511-22).
Під час розроблення чи оновлення посадової інструкції вихователя, керівник має враховувати основну мету професійної діяльності, місце професії, умови праці, нормативно-правову базу, що регулює професійну діяльність, професійні компетентності та трудові функції вихователя. Усе це розкрито у Професійному стандарті. Так, основною метою професійної діяльності вихователів є організація навчання, виховання та розвитку вихованців під час здобуття ними дошкільної освіти шляхом формування ключових компетентностей відповідно до державного стандарту.
Зверніть увагу! Попри те, що у штатному розписі ЗДО передбачено не одну штатну одиницю за посадою «вихователь», посадову інструкцію на посаду розробляють одну.
Ані в посадових, ані в робочих інструкціях ніколи не зазначають прізвище, ім’я, по-батькові працівника у шапці інструкції. Відмітку про ознайомлення в інструкції працівник має проставити під підписом розробника. Працівник вказує особистий підпис, власне ім’я, прізвище великими літерами, дату ознайомлення.
Слід дотримуватися єдиного підходу до структури та змісту розділів посадових інструкцій.
Розділи посадової інструкції:
- Загальні положення
- Завдання та обов’язки
- Права
- Відповідальність
- Повинен знати
- Кваліфікаційні вимоги
- Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Програму створено за експертної підтримки Державної служби якості освіти України. Опрацюєте алгоритм, методи і напрями самооцінювання. Використаєте інструментарій від практиків
Обов’язки вихователя
Посадова інструкція є основним документом як при прийманні працівника на роботу, так і у процесі виконання ним повсякденної діяльності. Для запобігання конфліктів між керівником та працівником в інструкції слід прописати всі завдання та обов’язки, які має виконувати працівник у будь-який період (карантинний, воєнний тощо).
Отже, посадова інструкція вихователя дитячого садка, як і посадові інструкції за іншими посадами, містить розділ «Завдання та обов’язки».
Повний перелік завдань та обов’язків вихователя подаємо у прикладі оформлення посадової інструкції.
Тут наведемо частину обов’язків.
Вихователь планує, організовує та проводить освітній процес відповідно до освітньої програми (освітніх програм), затвердженої в установленому порядку. Організовує життєдіяльність дітей з урахуванням сучасних тенденцій в оновленні змісту дошкільної освіти та освітніх технологій, побажань батьків, специфіки роботи закладу освіти.
Вихователь забезпечує набуття дітьми практичного досвіду, знань, умінь, навичок; формує у дітей фізичні та психічні якості, необхідні для подальшого навчання у школі. Він дотримується гранично допустимого навчального навантаження на дитину. Створює оптимальні умови для фізичного та психічного розвитку дітей, емоційно-комфортну атмосферу, сприятливі умов для особистісного самовизначення у різних видах дитячої активності. Обирає ефективні методи, форми та засоби організації особистісно-орієнтованого освітнього процесу. Організовує освітній процес із дітьми з особливими освітніми потребами.
Виховує в дітей повагу до державної мови та символів України, національних, історичних і культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання й довкілля України. Настановленням і особистим прикладом утверджує в дітей повагу до суспільних цінностей і моралі.
Дотримується встановленого для дітей розпорядку дня щодо тривалості сну, занять різними видами діяльності, відпочинку, рухової активності, кратності приймання їжі тощо. Стежить за станом здоров’я дітей.
Визначає рівень сформованості компетентностей у дітей відповідно до державного стандарту дошкільної освіти. Інтерпретує результати моніторингу якості освітньої діяльності для адаптації та коригування освітнього процесу відповідно до можливостей і потреб дітей та комунікації з батьками.
Блок питань з охорони праці та безпеки життєдіяльності
До посадової інструкції вихователя ЗДО обов’язково включають блок питань з охорони праці та безпеки життєдіяльності, як-от:
- проходить навчання і перевірку знань із питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки один раз на три роки;
- проходить інструктажі з безпеки життєдіяльності;
- негайно повідомляє про нещасні випадки, що трапилися з дитиною, викликає медичного працівника та допомагає йому надавати потерпілому першу медичну допомогу;
- бере участь у розслідуванні нещасних випадків (за потреби) і заходах з усунення причин, що призвели до них;
- надає за потреби домедичну допомогу дітям;
- забезпечує умови, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди.
Посадова інструкція вихователя під час воєнного стану
Посадова інструкція вихователя під час воєнного стану доповнюється завданням про дії за сигналу «Повітряна тривога». Вихователь дотримується встановленого порядку дій, організовує освітній процес в укритті з урахуванням психологічного стану дітей.
Візьміть у роботу шість алгоритмів дій у разі повітряної тривоги під час режимних моментів:
Під час воєнного стану вихователь за потреби організовує освітній процес у дистанційному, змішаному форматі з дотриманням вимог щодо порядку дистанційного спілкування з дітьми. Організовує безпечне освітнє середовище. Ідентифікує, оцінює, адекватно реагує на можливі ризики та небезпеки, ситуації емоційного, фізичного, психологічного насилля, запобігає їм.