Запросіть батьків дошкільнят у групу в соцмережах

Педагог, який провадить освітній процес для дітей яскраво, наочно, цікаво та емоційно, є успішним. А як щодо роботи з батьками дітей? Чим вимірюється успіх і як його досягти?

 

Напевно ж позитивними партнерськими, довірливими взаєминами. Та нелегко достукатися до серця, коли дорослі, зайняті своїми світами, з’являються в дитсадку, щоб «віддати–забрати» дитину.

Взаємодія з батьками - легко!

А чи варто взагалі достукуватися?

Ліпше озброїтися елементами незвичайного.

Щоб донести інформацію до сучасних батьків, приверніть їхню увагу, навіть здивуйте. Така можливість є завдяки сучасним технологіям.

Звісно, нетрадиційні форми роботи із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій не замінять живе спілкування батьків з вихователями. Але розумне й домірне застосування ІКТ-технологій має низку переваг, коли:

  • можна урізноманітнювати традиційні методи роботи
  • зекономити час
  • бути більш ефективним у залученні батьків до освітнього процесу в ДНЗ.

У цілому ІКТ застосовні для реалізації таких напрямів діяльності, як:

Спробуймо поєднати традиційні та нетрадиційні методи у роботі з батьками дошкільнят.

Нетрадиційні методи інформування батьків

Інформування в дошкільному закладі має просвітницький характер. Серед традиційних форм роботи в цьому напрямі:

  • лекторії під час батьківських зборів
  • загальні інформаційні стенди
  • папки-пересувки у групах.

Так зазвичай інформують про:

  • нормативні документи, що регламентують перебування дитини в закладі
  • діяльність закладу
  • режимні моменти в групі
  • результати педагогічних досліджень
  • статистику серед дошкільників з певної проблеми
  • вікові особливості дітей
  • типові проблеми та ризики для дітей, пов’язані зі здоров’ям, психологічними особливостями тощо
  • основні напрями роботи з дітьми за певною проблемою
  • рекомендації батькам
  • свята, конкурси, проекти (через фото, малюнки, поробки дітей).

Microsoft Office у поміч

Процес інформування відбуватиметься більш ефективно за допомогою презентацій, буклетів та відеороликів.

Створення цих продуктів навіть не потребує інтернету — пакети програм є у кожному MS Office, а навчанням з їх використання охоплена значна частина педагогів за програмою «Інтел».

Презентації,
складені в програмі PowerPoint

 

  • у більшості людей переважає візуальний канал сприйняття, тому презентація дає можливість затримати увагу батьків на тих моментах, на яких вихователь, завідувач бажає акцентувати
  • інформація, ілюстрована схемами, таблицями, діаграмами, графіками, малюнками, елементами анімації та фотографіями, ліпше сприймається та легше запам’ятовується

Буклети,
зроблені за допомогою Office Publisher

 

  • доповнюють та закріплюють усний матеріал після проведених зборів
  • батьки вдома спокійно їх проглянуть та пригадають, про що йшлося на зустрічі з вихователем або завідувачем
  • завдання — привернути увагу, тому буклети мають бути інформативними і яскравими водночас, з чітким великим шрифтом і яскравими малюнками
  • можуть містити пам’ятку, певний алгоритм дій — те, що можна застосувати на практиці

Відеоролики,
змонтовані за допомогою програми Movie Maker

 

  • можна використати як аналог традиційної екскурсії закладом
  • ролик з фотографіями дитячих кімнат, музичної, спортивної зали, басейну, логопедичного кабінету та майданчиків буде найкращим варіантом презентації матеріальної бази закладу, приміром, у День відкритих дверей для батьків, які обирають садок для дитини

Робота з батьками онлайн

Ще більше варіантів інформування під час роботи з батьками дають онлайн-інструменти.

Заміною записок і листівок з нагадуванням може бути смс- або е-мейл-розсилка батькам.

Найбільш багатофункціональним для організації роботи з батьками є сайт дошкільного закладу, який може виконувати функції:

  • накопичення матеріалу, корисного для батьків

 

  • відеотека та бібліотека з добіркою інтернет-ресурсів щодо виховання дітей
  • презентації закладу

 

  • інформація про дошкільний заклад
  • історія ДНЗ
  • педагогічний склад
  • основні та додаткові освітні послуги
  • матеріальна база
  • успішні проекти тощо
  • інформаційно-методичного онлайн-журналу для батьків

 

  • кожен випуск можна присвячувати певній проблематиці, яка хвилює батьків
  • журнал можна створювати на платформах SlіdeShare або Calameo
  • інформування

 

  • новини дошкільного закладу
  • анонси відкритих занять, свят

Консультування та інтерактивні форми роботи з батьками

Вранці та ввечері вихователі зазвичай зайняті з групою та не можуть приділити достатньо уваги батькам. Так само під час батьківських зборів буває обмаль часу, і не всі батьки їх відвідують. Тому найбільш розповсюдженим засобом комунікації між педагогами та батьками залишається мобільний зв’язок.

 

Для індивідуального консультування мобільний телефон незамінний. Але часто вихователю чи завідувачу доводиться дублювати інформацію для батьків, обдзвонювати їх, щось доручати чи нагадувати — а це зовсім не економить час.

Автономізація фінансів ЗДО: розв’язуємо робочі ситуації

Соціальні мережі

Сторінка групи та дитсадка у соцмережі дає змогу:

  • провадити індивідуалізовану роботу з батьками
  • консультувати
  • швидко розповсюджувати інформацію
  • здійснювати розсилки
  • повідомляти важливу інформацію.

Можливості сторінки вихователя в соцмережі:

  • розміщувати оперативну інформацію

подати перелік матеріалів, що вранці потрібно принести для занять

  • створити віртуальний батьківський клуб, щоб заохочувати спілкування батьків поміж собою про питання, на які під час зборів не вистачає часу

обговорити організаційні моменти щодо проведення випускного свята

  • провести опитування з актуальних питань, розіславши електронний варіант анкети, або створити опитувальник безпосередньо на сторінці в соцмережі
  • допомогти в адаптації новоприбулій дитині та її батькам

оперативний пост, який містить фото дітей з прогулянки та невеликий текстовий коментар, надасть батькам відчуття, що вони ближче до дітей та заспокоїть їх.

 

Можна насторожено ставитися до такої практики, побоюючись, приміром, негативних чи образливих коментарів на сторінці в соцмережах. Але так вихователь і керівник дошкільного закладу матимуть змогу оперативніше (та й адекватніше) зреагувати на неконструктивні явища як у батьківському середовищі, так і в педагогічному

За адміністрування сторінки групи в соцмережах доступні налаштування, коли коментарі публікують лише з дозволу адміністратора. Тож якщо коментар і не опублікувати, то можна звернутися особисто до користувача та обговорити порушене питання

У будь-якому разі заклад, який прагне налагодити ефективну співпрацю з батьками вихованців, буде у виграші

Skype

Провести онлайн-зустріч батьківського комітету за допомогою скайпу легше, аніж зібрати всіх батьків у дитсадку.

Так до інтерактивного спілкування можна залучити навіть батьків, які перебувають у відрядженні чи хворіють.

Окрім того, через скайп можна транслювати заняття з додаткових освітніх послуг, щоб батьки оцінили, за що вони платять.

Спільна розвивальна та виховна робота

Інтернет дає безліч можливостей також для спільної роботи батьків і дітей онлайн.

Така співпраця може бути у формі:

інтернет-проектів

 

  • фотоконкурс
  • флешмоб
  • інтернет-марафон

Наприклад, вихователь може створити інтернет-вікторину, пов’язану з життям групи, організувати марафон віршів, фестиваль сімейних фото або віртуальних листівок до свята тощо

комп’ютерної гри або тренажера

 

  • якщо гра методично обґрунтувана та застосовна для розвитку певних функцій — мовлення, уваги, пам’яті, мислення, — можна надати батькам посилання на гру в інтернеті

Наприклад, ігри на розподіл малюнків за кольорами чи геометричними формами, логопедичні тренажери тощо

онлайн-навчання

 

  • розробіть завдання для дітей, які хворіють, не можуть відвідувати дошкільний заклад, і надішліть його батькам з конспектом заняття, відеоуроками чи переліком вправ

Заохочуючи звертатися до нових технологій, керівник має можливість не лише активізувати сучасних батьків, а й створити позитивний імідж дошкільному навчальному закладу і своїм вихователям. Але для цього ще й потрібні й умови, як-от:

  • матеріальна база

 

  • ноутбуки, підключені до інтернету в групах, сприяли б ефективності у цій роботі
  • якщо педагоги працюватимуть з батьками зі своїх ґаджетів та ще й після роботи, то це негативно позначатиметься на мотивації
  • готовність учасників освітнього процесу до нових форм роботи

 

  • технічно чи морально неготовими втілювати онлайн-форми роботи можуть бути не лише педагоги, а й батьки
  • маючи намір упроваджувати інноваційні форми роботи з батьками, пересвідчіться, що всі батьки мають достатнє матеріальне забезпечення (телефони, планшети, комп’ютери) та бажання співпрацювати по-новому

 

За матеріалами Ганни Колесової,
психолога,
м. Славутич Київської обл.

 

 

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді