Як у дошкільному закладі організовувати народні святкування

13588

Запитання

Відповідь

Питання організації роботи у дошкільних навчальних закладах щодо ознайомлення дітей із народними традиціями, святами та обрядами розглянуто в листі Міністерства освіти і науки України від 20.10.2016 № 1/9-561.

Як зазначено, ознайомлення дітей із народними святами позитивно позначається на розвитку інтелектуально-пізнавальної, соціально-моральної, емоційно-ціннісної, художньо-естетичної, фізичної сфер дитячої особистості та її креативності.

У чинних комплексних і окремих парціальних освітніх програмах для використання в дошкільних навчальних закладах передбачене відзначення народних традицій, свят та обрядів. До того ж педагогічні колективи, з огляду на зміст освітніх програм, можуть самостійно визначати тематику святкувань. При цьому їх варто узгоджувати з батьківською громадськістю.

Такі святкування організовують, дотримуючись як усталених світських традицій, так і народних звичаїв та обрядів, зміст і форма яких мають бути доступними розумінню дітей.

У дошкільному закладі рекомендовано проводити народні свята й обряди відповідно до календарної сезонності, як-от:

восени

  • Свято врожаю
  • Покрова

взимку

навесні

  • Великодні свята
  • Веснянки

влітку

  • Зелені свята
  • Івана Купала
  • Обжинки
  • Спаса

Виховуючи дітей на основі національної обрядовості, педагогічні колективи виконують одразу кілька педагогічних завдань, зокрема:

  • виховання любові до рідного краю
  • естетичне та моральне виховання
  • формування громадянської свідомості.

Окрім того, у дошкільних закладах можливо відзначати традиційні свята інших — не лише українського — народів. Особливо, якщо представники таких народів є в дитячих колективах. Адже цілеспрямоване використання потенційних можливостей полікультурності сприяє розширенню дитячого світогляду, формуванню цілісного світобачення, вихованню толерантності, взаємоповаги, ефективної взаємодії та комунікації.

Відповідну роботу щодо важливості дотримуватися традицій і звичаїв у сім’ї, залучення дитини до святкувань варто проводити із батьками. Адже дитина має перебувати під постійним виховним впливом національної культури.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
2389

Типи організації освітньої діяльності в дошкіллі: що нового

У Законі про дошкільну освіту визначено вісім типів організації освітньої діяльності. Таке розмаїття дає змогу забезпечити доступність дошкільної освіти для кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей. У цій статті більше розглянемо саме нові альтернативні типи дитсадків
674

Індивідуальна програма розвитку дитини в ЗДО (ДНЗ)

Індивідуальна програма розвитку дитини в закладі дошкільної освіти забезпечує індивідуалізацію розвитку і навчання дитини з особливими освітніми потребами. Який зміст програми — читайте у статті та просто зараз скачайте зразок для її заповнення.
212800