Мінфін не може забезпечити підняття зарплат освітянам

Закон «Про освіту» не має забезпечення в частині підняття посадових окладів вчителя

Мінфін не може забезпечити підняття зарплат освітянам

Нові розміри посадових окладів-2021

Закон України «Про освіту» не має фінансового забезпечення в частині необхідності підняття рівня найменшого посадового окладу вчителя до чотирьох прожиткових мінімумів.

Таку інформацію зазначив заступник міністра фінансів Роман Єрмоличев.

Він сказав, що Міністерство фінансів не проти підвищення рівня соціального забезпечення усім громадянам. Але постає таке питання: чи може держава собі дозволити це все реалізувати.

«У Законі України «Про освіту» прописано, що маємо підняти рівень найменшого посадового окладу до чотирьох прожиткових мінімумів, в іншій статті йдеться про три мінімальні заробітні плати. Ми звертали увагу, що ціна питання — близько 400 млрд гривень (а після підвищення «мінімалки» — значно більша). Чи є у держави можливість це профінансувати? Водночас у країні є і медики, наприклад, яким у зв’язку з пандемією COVID-19 теж треба підвищувати зарплату. Зрештою, є пенсіонери з невеликою пенсією», — зауважив Роман Єрмоличев.

Зокрема, він підкреслив, що зарплата учителя залежить від багатьох складників: є посадовий оклад і різні види надбавок, загальна кількість яких може «набігати» до 40%.

«Ми неодноразово порушували питання перед МОН: треба змінити підхід до формування заробітної плати. Основна її частина має бути саме окладом. Щоб ані директор закладу, ані управління освіти не могли вирішувати, платити надбавку чи ні. В такому разі молодий учитель отримуватиме більше, ніж зараз», — акцентував заступник Мінфіну.

Окрім того, Роман Єрмоличев запевнив, що Міністерство фінансів не просто заощаджує, оскільки держава надає суттєві ресурси для підтримки шкіл.

«За останні роки спрямовані близько 10 млрд капітальних видатків. У держбюджеті на 2021 рік відповідні видатки навіть збільшено: виділили кошти і на програми «Спроможна школа для кращих результатів», і на Нову українську школу, й інші програми. Навіть в умовах пандемії держава розуміє, що освіта є базовою основою розвитку країни. Однак мусимо ці кошти використовувати ефективно. Тому вкрай важливо здійснювати системний аналіз», — наголосив заступник міністра фінансів.

На його думку, одним із показників якості навчання є результати ЗНО.

«За інформацією Українського центру оцінювання якості освіти, у 2020 році лише 38% випускників склали тестування з української мови на початковому та середньому рівнях, 47% абітурієнтів на цьому рівні склали історію України, 58,2% — математику. Це дуже низький показник якості освіти. Так, ми готові дискутувати над збільшенням видатків, але слід водночас підвищувати якість сформованих компетенцій. Будьмо відвертими: учні малокомплектних шкіл отримують гірший рівень знань, аніж учні великих шкіл, де краща матеріально-технічна база та педагоги мають більше можливостей підвищувати кваліфікацію», — зазначив Роман Єрмоличев.

Вебінар ВМДЗ

Статті за темою

Усі статті за темою

Фінансова автономія закладу освіти: перший крок

Керівники багатьох закладів уже запровадили автономію закладу, а деякі ще побоюються брати на себе таку відповідальність. Ділимося секретами першопрохідців, які вже можуть поділитися досвідом і запровадження, і роботи у режимі фінансової автономії
17869

Підвезення до закладу освіти: що варто знати, щоб організувати

Підвезення — необхідність для тих, хто живе у сільській місцевості за межею пішохідної доступності до закладу освіти. Як його організувати та яку документацію потрібно вести? Які є варіанти перевезень?
63963

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді