На порозі школи: кого готувати будемо?

Лютий — особливий місяць у роботі практичного психолога. Адже в цей час батьки старших дошкільників зазвичай нескінченним ланцюжком ідуть на консультацію до фахівця

Насамперед батьків цікавить відповідь на запитання: «Що слід зробити з дитиною, аби вона легко вступила до школи?». Така позиція батьків засвідчує їхні страхи і хвилювання, які вони з легкістю готові перекласти на дитину. Тож, перш ніж активізувати дитину, маємо попрацювати з батьками.

Здебільшого батьки розуміють завдання підготовки дитини до навчання в школі однобічно — навчити читати, рахувати, писати. При цьому вони забувають про саму дитину, її бажання, здатності, а насамперед — про її сили, фізичні й фізіологічні, психічні й психологічні. Батьківський престиж часто стає пріоритетнішим за здоров’я і благополуччя дитини. Це примножує переживання, а інколи навіть страждання, майбутнього першокласника. Тож у лютневому числі журналу  «Практичний психолог: Дитячий садок» ми розглядаємо питання психологічної готовності до школи в ракурсі батьківської відповідальності. Опубліковані статті допоможуть вам ефективно та адекватно організувати свою роботу — як безпосередньо з дітьми, так і з їхніми батьками.

Професійне зростання — це щоденне завдання й відповідальна місія практичного психолога. Запрошуємо вас ознайомитися з першою темою дистанційного навчального курсу.

Сподіваємося, що ви відповідально поставитеся до роботи, а отже, перевірите, чи добре засвоїли теоретичні знання за допомогою запитань для самоперевірки, самостійно опрацюєте рекомендовані питання, ознайомитеся із запропонованою літературою.

Одним зі шляхів досягнення фахової зрілості є аналізування проведеної роботи. Тож пропонуємо вам, колеги, проаналізувати свій досвід щодо психологічного супроводу розвитку дітей раннього віку та взяти участь у професійному конкурсі, переможці якого отримають цінні подарунки.

Також ми продовжуємо цикл статей, які висвітлюють особливості розвитку психічних функцій дітей дошкільного віку. У лютневому числі говоримо про становлення уяви: що стимулює її розвиток, а що гальмує, і як дорослому знайти злоту середину, аби забезпечити оптимальний цілісний розвиток дитини.

У рубриках «Запитання — відповідь» та «Робоча ситуація» наші експерти надають вичерпні й компетентні відповіді на всі запитання, які для вас важливі.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Якщо в групі новенька дитина

У ваш дитсадок завітало багато дітей з числа внутрішньо переміщених або на час оздоровчого періоду. Для них все не так, як удома: суворіший розпорядок дня, незнайомі дорослі й діти, незвичні вимоги. Але головна відмінність — розлучення з мамою. Усе це може викликати в дитини напруження і навіть тривожність.
4103

Шукаємо ключ до «замкнутої» дитини

Є діти, що граються, голосно сміючись, штовхаючись, поспішають до гурту, а є діти, які усамітнюються, стають мовчазними в компанії однолітків і, схоже, бояться людей. Педагоги мають вміти працювати з такими дітьми та вміти заспокоїти батьків і підказати їм шляхи вирішення ситуації.
1770

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді