У своєму листі МОН України від 06.02.2017 № 1/9-63 звертає увагу, що в нових підручниках, які мають тиражувати в цьому році за кошти державного бюджету, терміни патологічних станів учнів спецшкіл замінять кодуванням
А тому, задля толерантності, на першій, другій та останніх сторінках підручників, виданих у 2013-16 роках, рекомендовано:
- замінити термін «для розумово відсталих дітей»
- на «для дітей з особливими освітніми потребами (F 70)».
Дослухавшись до пропозиції, у кожній школі доцільно роздрукувати й наклеїти відповідні фрагменти на кожному примірнику підручника.
Перелік підручників подано в додатку до листа.
Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту. Розглянемо порядок його проведення та документальний супровід
Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
Часто практичним психологам закладів освіти надходить запит на діагностику дитини та подання результатів обстеження в різні служби. Оптимальним варіантом представлення результатів обстеження є психологічна характеристика учня.
Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень