Розглянуто результати другого етапу розвантаження програм початкової школи

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У Міністерстві освіти і науки України 18 липня відбулася нарада щодо оновлення змісту програм початкової школи. На нараді обговорювали зміст і структуру програм музичного та образотворчого мистецтв, фізичної культури й трудового навчання

Радник Міністра освіти і науки Іванна Коберник зауважила: «Є низка спільних змін, які торкнуться всіх предметів: в оновлених програмах буде забраний обов’язковий розподіл кількості годин на кожну тему. Вчитель зможе вирішувати сам — скільки часу якій темі приділити. Також в усіх вище названих предметах була значна частина важкої і непотрібної дітям теорії, яку програма вимагала не тільки вивчати, а й перевіряти знання учнів: музичні терміни, точні визначення художніх жанрів, невідповідна віковим особливостям дітей історія Олімпійських ігор… Тепер теорія буде забрана, або (як історія Олімпійських ігор) перенесена в старші класи та інші предмети».

Зміни підтримав заступник міністра Павло Хобзей: «Діти шести-дев’яти років мають малювати, творити і рухатися, а не заучувати на вказаних предметах теоретичні знання».

Суттєві зміни передбачають внести до програми з фізичної культури, зокрема запропоновано:

  • вилучити з вимог до рівня загальної підготовки учнів пересування на лижах і ковзанах
  • замінити танцювальні кроки рухами ритмічної гімнастики та імпровізаційними вправами
  • використовувати дихальну гімнастику
  • збагатити сучасними іграми розділ «Активний відпочинок»
  • вилучити ігри, що не відповідають віковим можливостям дітей та можуть призвести до травмування.

У програмі з трудового навчання пропонують надати педагогам більшу свободу у виборі тем і матеріалів для роботи. Очікують вилучити з програми теми, на реалізацію яких доводиться не лише залучати додаткові кошти батьків, а й вишукувати матеріали. «Ці теми не будуть заборонені, але перестануть бути обов’язковими. Вчитель із батьками зможе вирішити, які саме проекти реалізовуватимуться на уроках трудового навчання» — повідомила головний спеціаліст відділу середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька.

Схвальні відгуки отримали зміни, запропоновані до програми з мистецтва. Так, передбачають відмінити частину тем, що лишилися з радянських часів, а натомість пропонують додати на розгляд творчість місцевих художників та музикантів.

У програмі з образотворчого мистецтва мають намір спростити мову викладу, надати педагогові більше можливостей обирати теми, організовувати уроки так, щоб діти не вивчали теорію жанрів і видів мистецтва, а отримували задоволення від своєї творчості й розвивали внутрішню мотивацію.

Зауважили також, що чинна програма з музичного мистецтва чи найбільше переповнена теорією, причому складною і часом зайвою. Тому запропонували відмовитися від надмірної категоризації та термінології, значної кількості творів радянського періоду (ідеологічних), а також російських народних пісень. Натомість мають додати твори сучасних українських композиторів. Окрім того, передбачають надати педагогові можливість обирати на власний розсуд 50% музичних творів, а не 10%.

Нагадаємо, що розвантаження та оновлення програм відбувається відповідно до чинного Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою КМУ від 20.04.2011 № 462. Наприкінці липня оновлені програми розгляне для затвердження Колегія МОН. А на їх основі мають розробити нові орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів та методичні рекомендації до оновлених програм.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України

12 запитань і відповідей про атестацію

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
444

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
51646

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді