Чи можна вчителя призначити класним керівником без його згоди

728
Автор
експерт з трудових відносин у галузі освіти, заступник голови Харківської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України, голова правління ГО «Надихай»

Запитання

Часто вчителі не бажають брати на себе обов’язки класного керівника. Чи має право директор призначити вчителя класним керівником без його згоди?

Відповідь

Детальний матеріал

Журнал «Практика управління закладом освіти»

Переглянути

Стаття 43 Конституції України встановлює, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Використання примусової праці забороняється.

Вимагати від працівника виконувати роботу, не обумовлену трудовим договором, роботодавцю прямо забороняє також стаття 31 КЗпП.

Трудовий договір — угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем — фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець — фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату та забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін (ст. 21 КЗпП).

Якщо при прийнятті на роботу на посаду вчителя особа мала бажання працювати саме вчителем і лише вчителем, керівник закладу освіти не може змусити її виконувати обов’язки класного керівника. Попри те, що робота класного керівника за своєю суттю є педагогічною, це додаткова робота, яку не охоплюють посадові обов’язки вчителя. Тому доручити вчителю виконувати роботу класного керівника можна лише за його згодою. Призначення вчителя класним керівником без його згоди — пряме та грубе порушення статті 43 Конституції України та статей 21, 31 КЗпП.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
78755

Тайм-менеджмент педагога: встигнути все

Із статті дізнаєтеся: як сортувати справи не за часом, а «за розміром»; які чотири методи тайм-менеджменту ефективні у плануванні справ; як за допомогою піраміди відсікати зайве, щоб зосередитися на важливих справах; як отримати задоволення від виконання складних завдань
6652

Підбиваємо підсумки атестації педагогічних працівників

Підсумки атестації педагогічних працівників підбивають після того, як атестаційні комісії ухвалять відповідні рішення. З’ясуємо, як підбивають підсумки атестації, які документи оформлюють за її результатами
57890

Розбудовуємо внутрішню систему забезпечення якості освіти: два етапи

Внутрішня система забезпечення якості освіти — це сукупність умов, процедур і заходів у закладі освіти, що забезпечують ефективність освітніх та управлінських процесів, які впливають на якість результатів навчання учнів, забезпечують формування їхніх ключових компетентностей та сприяють усебічному розвитку особистості учнів
303

Особливості присвоєння педагогічних звань працівникам закладів загальної середньої освіти

За результатами атестації педагогічним працівникам закладів освіти присвоюють, зокрема, педагогічні звання. Розглянемо, які встановлено вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічного працівника для присвоєння йому педагогічного звання
18751