Ключові акценти Концепції Нової української школи: актуально
Концепція НУШ
Концепція Нової української школи (НУШ) має ряд особливостей, які відрізняють її від традиційної системи освіти. Ключові аспекти концепції НУШ — у таблиці:
Орієнтація на компетентності | НУШ акцентує увагу на розвитку у учнів не лише знань, а й умінь застосовувати їх у реальному житті. Формуються ключові компетентності, такі як спілкування державною та іноземними мовами, математична грамотність, інформаційно-цифрова компетентність, вміння навчатися впродовж життя та інші. |
Педагогіка партнерства | НУШ передбачає активну співпрацю між вчителями, учнями та батьками. Створюється атмосфера взаємоповаги та довіри, де кожен учасник освітнього процесу має право голосу. |
Дитиноцентризм | Учень є центром освітнього процесу. Враховуються індивідуальні потреби та здібності кожного учня. Навчання стає більш цікавим та захоплюючим. |
Зміни в оцінюванні | Відхід від традиційного оцінювання, зосередженого на оцінці знань. Упровадження формувального оцінювання, яке допомагає учням відстежувати свій прогрес та покращувати результати. |
Новий зміст освіти | Інтеграція навчальних предметів, що дозволяє учням бачити зв'язки між різними галузями знань. Використання сучасних методик та технологій навчання. |
Автономія школи | Школи отримують більше свободи у виборі навчальних програм та організації освітнього процесу. |
Концепція НУШ — це система шкільної освіти, орієнтована на розвиток здібностей кожної дитини та її підготовки до успішного життя в сучасному світі.
ВЕБІНАР: Ключові аспекти оцінювання в НУШ
Що таке Концепція Нової української школи
Слово «концепт» — калька з латинської «conceptus» (поняття), від concipio — збирати, вбирати у себе, представляти, уявляти, формулювати, утворювати тощо. Власне текст Концепції НУШ доступно пояснює ідеологію змін в освіті, закладених у Законі про освіту. У презентації Концепції «Нова українська школа: Простір освітніх можливостей» представлено розуміння:
- формули НУШ
- випускника НУШ
- педагогіки партнерства
- вмотивованого вчителя
- дитиноцентризму й виховання на цінностях
- автономії школи
- структури нової школи.
Концепція НУШ: структура
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Усе про організаційно-управлінську діяльність: відкриття та реорганізація закладу освіти, фінансова самостійність, кадровий менеджмент, охорона праці та цивільний захист. І бонусний модуль: робота закладу освіти під час воєнного стану
Концепція Нової української школи: презентація
Мета і компоненти НУШ
Основне завдання вчителя Нової української школи:
- організувати компетентнісне навчання (не знання заради знань — а вміння їх застосовувати в реальному житті, не знати — а вміти користуватися знаннями)
- забезпечити інтегрованість змісту (внутрішньопредметну і міжпредметну) на основі ключових компетентностей — не шляхом механічного об’єднання предметів, а наближення змісту освіти до сенситивних періодів навчання, особливостей сприймання нової інформації тощо.
Компетентнісний підхід — це місток, що поєднує школу з реальним світом і тими потребами, які ставить перед людиною життя, здатний забезпечити життєвий успіх у суспільстві знань.
Компетентність — це динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність.
Ключові компетентності НУШ
Основні компетентності визначені у:
- Рекомендаціях Європейського Парламенту та Ради Європи «Про освітні компетенції для навчання протягом життя» від 18.12.2006 (т. зв. Європейські еталонні рамки )
- Концепції «Нова українська школа»
- Законі України «Про освіту».
Концепція НУШ: основні положення
Концепція НУШ, її ціннісно-світоглядна домінанта ґрунтується на постулатах:
- педагогіки партнерства
- позитивної психології
- філософії дитиноцентризму.
Дитиноцентризм
Концепція НУШ визначає, що основною в освітньому процесі є орієнтація на потреби учня.
Дитиноцентризм в історії виховання є педагогічною течією, заснованою на особливому підході до виховання дитини. Найбільш повне фундаментальне теоретичне осмислення дитиноцентризму здійснив мислитель і засновник нової педагогічної системи Ян Амос Коменський. Він зауважував, що оскільки людина є частиною природи, то розвивається вона за спільними з природою законами, — а отже й навчально-виховний процес має будуватися згідно з цими законами.
Особистісно-орієнтована модель освіти
У центрі навчання — відповідно до Концепції НУШ — особистість учня, його:
- потреби
- мотиви
- попередній досвід
- здібності
- активність
- інтелект
- індивідуально-психологічні особливості
- ціннісні орієнтири.
Зауважте!
Оскільки навчання є антропоцентричним за метою, змістом і формами організації, то всі методичні рішення спричинені особистістю того, хто навчається.
Особистісно-орієнтована модель освіти передбачає створення умов для розвитку особистості:
- гармонійної
- морально досконалої
- соціально активної
- професійно компетентної
- саморозвивальної.
Завдання вчителя в такому разі — скоординовувати і спрямовувати діяльність учнів на:
- формування комунікативних та навчально-пізнавальних потреб
- вироблення узагальнених способів і прийомів навчальної діяльності
- постановку й самостійне вирішення конкретних навчальних завдань (пізнавальних, дослідницьких, перетворювальних, проектних та ін.)
- засвоєння нових знань
- удосконалення вмінь в усіх видах діяльності тощо.