Як оформлювати доповідну записку у навчальному закладі
Запитання
У школі виникає чимало підстав для написання доповідних записок і щодо учнів, і щодо вчителів. Чи можна уніфікувати подання доповідних записок у школі, якими вимогами керуватися?
Відповідь
Чи запобігли перехресного забруднення: шість чеклістів
Доповідні записки у навчальних закладах складають або з власної ініціативи, або ж за вказівкою згори.
Загалом у школах виникає достатньо підстав для написання доповідних, як-то:
- порушення дисципліни учнями
- педагогічні конфлікти
- недотримання працівником посадових обов’язків, правил внутрішнього розпорядку
- інформування (звітування) адміністрації школи про виконане завдання.
Часто доповідні записки, які стосуються основної діяльності закладу, традиційно (але безпідставно), називають службовими.
У документі керівника школи чи органу управління освітою сповіщають про:
- конкретні факти, події, ситуацію
- виконану роботу
- висновки й пропозиції.
У тексті доповідної записки умовно виокремлюють дві частини, в яких:
- спершу констатують, подають факти, описують події, у яких пропонують розібратися
- потім резюмують, подають прохання чи пропозиції доречних дій.
Доповідні, у яких керівника школи інформують про перебіг виконання певних робіт, завдань, подають регулярно. Ті з них, які стосуються діяльності навчального закладу, зберігають протягом п’яти років.
Внутрiшнi доповiднi записки реєструють окремо вiд зовнiшнiх. При цьому реєстрацiйний iндекс зовнiшнiм надають за журналом реєстрацiї вихiдних документiв.
І наостанок: строгих вимог до оформлення доповідних записок немає. Важливим є сам факт існування документа. Тому текст доповідної чи то на учня, чи то на вчителя, чи щодо будь-якої події, явища, ситуації має бути передовсім зрозумілим, недвозначним і читабельним.
Зразок доповідної записки про порушення трудової дисципліни
- в е-журналі «Практика управління закладом освіти»