Яким має бути директор Нової української школи

Автор
Головний спеціаліст відділу комунікацій та міжнародного співробітництва Державної служби якості освіти України, експерт з питань освіти
Визначено перелік компетентностей керівних кадрів закладів загальної середньої освіти відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа»

Загальні програмні та фахові компетентності керівників ЗЗСО визначені у Типовій освітній програмі організації та проведення підвищення кваліфікації керівних кадрів закладів загальної середньої освіти відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа» (наказ МОН від 13.12.2018 № 1392).

Компетентності керівних кадрів НУШ

Система оцінювання за Типовою програмою («зараховано»/«не зараховано»):

  • тестування за результатами
  • опанування навчальних матеріалів відповідних навчальних модулів
  • отримання сертифікату за успішне проходження навчання на дистанційній складовій Типової програми
  • проходження підсумкового тестування.

Розвиток управлінських компетентностей

Типова програма акцентована на розвитку управлінських компетентностей професійної діяльності керівних кадрів ЗЗСО з таких питань:

  • нормативно-правове забезпечення функціонування ЗЗСО
  • впровадження нових освітніх програм і стандартів
  • прозорість фінансової діяльності ЗЗСО
  • створення сучасного освітнього середовища в ЗЗСО
  • кадрове забезпечення та вимоги до професійних компетентностей педагогічних працівників
  • управління освітнім процесом, його навчально-методичне забезпечення та науково-методичний супровід
  • електронний документообіг
  • взаємодія влади та громади у створенні умов розвитку ЗЗСО
  • створення умов для здійснення державно-приватного партнерство в освіті
  • побудови демократичної моделі управління ЗЗСО.

Професійні вимоги (компетенції) до директора закладу освіти визначають у посадовій інструкції.

Загальні програмні компетентності:

  • Застосовувати отриманні знання у професійній діяльності
  • Комунікаційні навички: здатність ефективно спілкуватися
  • Мислити стратегічно, критично
  • Передавання інформації: уміння представити складну інформацію у стислій усній або письмовій формі
  • Конструктивне висловлювання своїх думок
  • Сприймати нове, генерувати нововведення
  • Проявляти ініціативу і рішучість
  • Виявляти та вирішувати проблеми
  • Приймати обґрунтовані рішення
  • Розробляти та управляти проектами
  • Працювати у команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети
  • Сприймати думки інших людей, їхнє право на власну позицію
  • Мати активну громадянську позицію
  • Професійно викладати та аргументувати свою позицію
  • Навчатися самостійно
  • Володіти навичками підприємницької діяльності
  • Критично оцінювати власні професійні знання та вміння Володіти сучасними інформаційними та web-технологіями.

⇒ Яким має бути вчитель Нової української школи

⇒ 11 компетентностей учня початкової школи — чек-ліст для вчителя

⇒ Конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти

Фахові компетентності

Фахові компетентності (предметно орієнтовані) керівника НУШ згруповані у 5 модулів:

  • Стратегічні тенденції розвитку українського суспільства через призму освіти
  • Концепція «Нова українська школа», Державний стандарт початкової освіти та програми (освітні та навчальні) початкової школи
  • Документаційний супровід функціонування закладу загальної середньої освіти в умовах реформування галузі освіти
  • Управління кадровою роботою закладу загальної. середньої освіти, соціальні гарантії працівникам
  • Державно-громадське управління закладом загальної і середньої освіти в умовах реформування галузі освіти України.

За кожним модулем потрібно буде скласти тест.

Фахові компетентності керівних кадрів закладів загальної середньої освіти за 5 модулями

Програмні результати навчання:

  • знання концептуальних засад реформування галузі освіти України, забезпечення якості освіти, рівного доступу до неї здобувачів освіти з особливими потребами, реалізація можливостей профільного, індивідуалізованого навчання
  • готовність до ефективного використання в практичній діяльності основних принципів, методів та підходів до управління закладом загальної середньої освіти в умовах суспільних трансформацій
  • забезпечення реалізації принципів педагогіки партнерства
  • створення умов для роботи піклувальної ради та органів громадського самоврядування ЗЗСО
  • налагодження взаємодії з владою та громадами різних рівнів
  • отримання знань теорії та практики прийняття управлінських рішень, вміння визначати проблемні питання в професійній діяльності колективу та роботі ЗЗСО та віднаходити шляхи їх вирішення, запобігання та вирішення конфліктів, досягнення компромісів
  • формування громадянських та соціальних компетентностей, пов’язаних з:
    • ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини
    • добробутом та здоровим способом життя
    • усвідомленням рівних прав і можливостей для всіх учасників освітнього процесу
  • самостійне планування та прогнозування стратегії розвитку ЗЗСО, розроблення та впровадження освітніх проектів, інноваційних, інформаційних і web-технологій освіти
  • самостійне готування та подання на розгляд нормативних документів щодо утворення, реорганізації та функціонування ЗЗСО:
    • статут
    • правила внутрішнього розпорядку
    • колективний договір
    • тарифікація тощо
  • ефективне використання годин інваріантної та варіативної складової навчального плану, розподіл педагогічного навантаження, тарифікація
  • здатність вирішувати кадрові питання:
    • пошук персоналу
    • прийом на роботу
    • звільнення працівників
    • мотивація та накладення стягнень
  • здійснювання ефективної роботи в команді, делегування повноважень, розподіл функціональних обов’язків, тайм-менеджмент у роботі керівника
  • забезпечення прозорості в роботі ЗЗСО та його фінансів, організація самостійного бухгалтерського обліку, формування бюджету, складання кошторисів, підготовка документації й участь у тендерних торгах, відкриття рахунків, підготовка фінансових звітів
  • здатність орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і потреб ЗЗСО, вимог сучасного інформаційного суспільства, ефективного використання можливостей інформаційних і web-технологій
  • критичне оцінювання результатів власної професійної діяльності, бачення помилок і шляхів їх усунення, принцип соціальної відповідальності за свою професійну діяльність.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді