Чи змінять фінансування малокомплетних шкіл: у Раді хочуть переглянути критерії

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У Раді обговорюють скасування норм, які обмежать фінансування малих шкіл з 2025 року

Яке майбутнє чекає малокомплектні школи?

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

У Верховній Раді розглядають постанову №13506 «Про забезпечення доступу до освіти», яка може змінити правила фінансування малокомплектних шкіл. Ініціативу підтримали понад 80 народних депутатів.

🥀 Турбота про себе: семінар-практикум

Документ пропонує звернутися до уряду з вимогою скасувати норму, що з 1 вересня 2025 року передбачає припинення державного фінансування шкіл (крім початкових, спеціальних і навчально-реабілітаційних центрів) з менш ніж 45 учнями, а з 2026 року — з менш ніж 60 учнями.

За даними МОН, нині в Україні працюють 56 шкіл, що підпадають під ці критерії. Найбільше ризикують заклади у гірських та прифронтових громадах, де складно забезпечити підвезення учнів. 

Формально постанова не зобов’язує закривати школи, але втрата освітньої субвенції може змусити громади або фінансувати їх власним коштом, або реорганізовувати — наприклад, приєднувати до опорних шкіл як філії.

Голова парламентського Комітету з питань освіти Сергій Бабак повідомив, що МОН до кінця тижня має:

  • зібрати актуальні дані про всі школи з менш ніж 45 учнями (а з 2026 року — менш ніж 60), а також про наявні та заплановані шкільні автобуси й залишки субвенції;
  • провести переговори зі Світовим банком щодо можливого коригування індикаторів програми LEARN;
  • підготувати пропозиції щодо використання вивільнених коштів — на закупівлю автобусів, підтримку шкільної мережі та інші освітні проєкти;
  • забезпечити пріоритетне транспортне забезпечення для громад, особливо у гірських і прифронтових районах, де може бути доцільним зберегти державне фінансування малих шкіл;
  • проаналізувати результати цьогорічного НМТ у 56 школах, що підпадають під ризик, аби оцінити рівень навчальних досягнень.

Повторне засідання з цього питання відбудеться наступного понеділка, коли розглянуть зібрані дані та варіанти рішень.

Крім того, комітет затвердив план роботи на 14-ту сесію IX скликання, який передадуть до Апарату Верховної Ради для узагальнення.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54023

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
441

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110720

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11695

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді