Чи змінять фінансування малокомплетних шкіл: у Раді хочуть переглянути критерії

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У Раді обговорюють скасування норм, які обмежать фінансування малих шкіл з 2025 року

Яке майбутнє чекає малокомплектні школи?

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: жовтень 2025
   Скачати  

             

У Верховній Раді розглядають постанову №13506 «Про забезпечення доступу до освіти», яка може змінити правила фінансування малокомплектних шкіл. Ініціативу підтримали понад 80 народних депутатів.

🥀 Турбота про себе: семінар-практикум

Документ пропонує звернутися до уряду з вимогою скасувати норму, що з 1 вересня 2025 року передбачає припинення державного фінансування шкіл (крім початкових, спеціальних і навчально-реабілітаційних центрів) з менш ніж 45 учнями, а з 2026 року — з менш ніж 60 учнями.

За даними МОН, нині в Україні працюють 56 шкіл, що підпадають під ці критерії. Найбільше ризикують заклади у гірських та прифронтових громадах, де складно забезпечити підвезення учнів. 

Формально постанова не зобов’язує закривати школи, але втрата освітньої субвенції може змусити громади або фінансувати їх власним коштом, або реорганізовувати — наприклад, приєднувати до опорних шкіл як філії.

Голова парламентського Комітету з питань освіти Сергій Бабак повідомив, що МОН до кінця тижня має:

  • зібрати актуальні дані про всі школи з менш ніж 45 учнями (а з 2026 року — менш ніж 60), а також про наявні та заплановані шкільні автобуси й залишки субвенції;
  • провести переговори зі Світовим банком щодо можливого коригування індикаторів програми LEARN;
  • підготувати пропозиції щодо використання вивільнених коштів — на закупівлю автобусів, підтримку шкільної мережі та інші освітні проєкти;
  • забезпечити пріоритетне транспортне забезпечення для громад, особливо у гірських і прифронтових районах, де може бути доцільним зберегти державне фінансування малих шкіл;
  • проаналізувати результати цьогорічного НМТ у 56 школах, що підпадають під ризик, аби оцінити рівень навчальних досягнень.

Повторне засідання з цього питання відбудеться наступного понеділка, коли розглянуть зібрані дані та варіанти рішень.

Крім того, комітет затвердив план роботи на 14-ту сесію IX скликання, який передадуть до Апарату Верховної Ради для узагальнення.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81705

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76632

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53442

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19105

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130980

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді