Новий освітній простір НУШ: початкова школа
Суттєвий акцент у педагогічному процесі Нової української школи роблять на діяльностях:
- проектній
- командній
- груповій.
Наскрізна ідея планування нового освітнього простору та дизайну в новій початковій школі — розвиток дитини і її мотивації до навчання через нове освітнє середовище.
Як облаштувати школу за новими ДБН
Сутність НОП
Задля організації сучасного освітнього простору Нової української школи, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини, необхідно змінити застарілі:
Новий освітній простір — це проект Мінрегіонбуду в межах Концепції «Нової української школи» МОН.
Принципи НОП:
- мотивувальний простір і креативність
- технологічність
- енергоефективність
- інклюзивність.
Основні складові НОП:
- креативний зовнішній та внутрішній дизайн
- комфорт і енергоефективність
- сучасні умови для навчання, розвитку та спілкування
- безбар’єрний простір та умови для інклюзивного навчання
- багатофункціональне середовище.
Ідеї для нового освітнього простору
- «Новий освітній простір СИМВОЛИЗМІН» (рекомендації Мінрегіонбуду від 31.01.2018)
Простір навчального кабінету початкової школи НУШ
Щоб урізноманітнити освітнє середовище, традиційні варіанти освітнього простору класу можна замінювати новітніми. Для прикладу можуть бути мобільні робочі місця, легко трансформовані для групової роботи і навпаки.
Презентація «Впровадження нового освітнього простору НОП»
Проте освітній простір НУШ не обмежений лише питаннями ергономіки. Навчальні кабінети початкових класів доцільно облаштовувати:
- засобами ІТ-технологій
- мультимедійними засобами навчання
- іншим новаційним навчальним обладнанням.
Осередки навчального кабінету
Навчальне обладнання в кабінеті можна групувати:
назва осередку | наповнення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
При правильній організації освітнього простору в класі:
- вчитель має змогу вільно спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках
- діти можуть безпечно переміщуватися, мають місце для зберігання особистих речей.
♥ Нова українська школа: презентація
Облаштування комфортного фізичного середовища
(онлайн-курс для вчителів початкової школи від EdEra)
Вимоги до шкільних меблів НУШ
З огляду на особливості організації освітнього середовища Нової української школи, рекомендовано використовувати обладнання загального призначення, виготовлене відповідно до чинних стандартів.
Вимоги до обладнання загального призначення
(шкільні меблі)
Вимога | Рекомендація |
► ергономічність |
|
► безпечність |
|
► форма та розміри |
|
► міцність |
|
► вага |
|
► колір |
|
► естетичність |
|
За Методичними рекомендаціями щодо організації освітнього простору Нової української школи (наказ МОН України від 23.03.2018 № 283)