Новий освітній простір НУШ: початкова школа

Автор
Головний спеціаліст відділу комунікацій та міжнародного співробітництва Державної служби якості освіти України, експерт з питань освіти
Як організувати освітній простір у навчальних кабінетах початкових класів, щоб це була вже Нова українська школа

НОПрекомендації Мінрегіонбуду

Суттєвий акцент у педагогічному процесі Нової української школи роблять на діяльностях:

Номенклатура справ: чекліст

Наскрізна ідея планування нового освітнього простору та дизайну в новій початковій школі — розвиток дитини і її мотивації до навчання через нове освітнє середовище.

Як облаштувати школу за новими ДБН

Сутність НОП

Задля організації сучасного освітнього простору Нової української школи, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини, необхідно змінити застарілі:

Новий освітній простір — це проект Мінрегіонбуду в межах Концепції «Нової української школи» МОН.

Принципи НОП:

  • мотивувальний простір і креативність
  • технологічність
  • енергоефективність
  • інклюзивність.

Основні складові НОП:

  • креативний зовнішній та внутрішній дизайн
  • комфорт і енергоефективність
  • сучасні умови для навчання, розвитку та спілкування
  • безбар’єрний простір та умови для інклюзивного навчання
  • багатофункціональне середовище.

Ідеї для нового освітнього простору

Скачати

Простір навчального кабінету початкової школи НУШ

Щоб урізноманітнити освітнє середовище, традиційні варіанти освітнього простору класу можна замінювати новітніми. Для прикладу можуть бути мобільні робочі місця, легко трансформовані для групової роботи і навпаки.

Презентація «Впровадження нового освітнього простору НОП»

Проте освітній простір НУШ не обмежений лише питаннями ергономіки. Навчальні кабінети початкових класів доцільно облаштовувати:

  • засобами ІТ-технологій
  • мультимедійними засобами навчання
  • іншим новаційним навчальним обладнанням.

Осередки навчального кабінету

Навчальне обладнання в кабінеті можна групувати:

назва осередку

наповнення

  • навчально-пізнавальної діяльності
  • відповідне меблювання
  • художньо-творчої діяльності
  • полички для зберігання приладдя
  • стенд змінної виставки дитячих робіт
  • тематичний змінний
  • дошки
  • фліп-чарти
  • стенди тощо
  • ігровий
  • настільні ігри
  • інвентар для рухливих ігор
  • куточок живої природи
  • об’єкти біологічного розмаїття
  • дитяча класна бібліотечка
  • книги
  • для відпочинку
  • килим для сидіння та гри
  • стільці
  • крісла-пуфи
  • подушки з м’яким покриттям
  • вчительський
  • стіл
  • стілець
  • комп’ютер
  • полиці/ящики
  • шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо

При правильній організації освітнього простору в класі:

  • вчитель має змогу вільно спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках
  • діти можуть безпечно переміщуватися, мають місце для зберігання особистих речей.

Нова українська школа: презентація

Облаштування комфортного фізичного середовища
(онлайн-курс для вчителів початкової школи від EdEra)

Вимоги до шкільних меблів НУШ

З огляду на особливості організації освітнього середовища Нової української школи, рекомендовано використовувати обладнання загального призначення, виготовлене відповідно до чинних стандартів.

СКАЧАТИ Вимоги до шкільних меблів Нової української школиВимоги до обладнання загального призначення
(шкільні меблі)

Вимога

Рекомендація

► ергономічність

  • комплекти меблів для учнів (парта/стіл + стілець) не менше двох ростових груп (жовте, червоне, зелене марковання) у кожному класі
  • підставки для приладдя на стільниці
  • заокруглені кути стільниць, спинок і сидінь

► безпечність

  • виготовлено з матеріалів, дозволених чинним санітарним законодавством для використання в закладах освіти
  • відповідність виробу санітарно-гігієнічним вимогам
  • відсутність гострих кутів, сторонніх запахів
  • матова поверхня стільниці
  • стійкість конструкції
  • наявність пристроїв для запобігання пошкодженню та забрудненню підлоги

► форма та розміри

  • форма стільниці — трапеція, трикутник або інша, швидко трансформована для групової роботи
  • одномісні столи та парти
  • виріз стільниці з боку, ближнього до учня
  • відповідність розміру ростовій групі
  • можливість компактно штабелювати меблі

► міцність

  • гарантійний термін не менше 24 місяців
  • вандалостійкість
  • стійкість до мийних і дезінфекційних засобів

► вага

  • стілець ≤ 4 кг
  • стіл або парта ≤ 10 кг

► колір

  • неяскраві світлі теплі відтінки жовтого, зеленого, голубого, бежевого кольорів

► естетичність

  • привабливий вигляд
  • сучасний дизайн
  • відповідність стилю загального облаштування приміщення

За Методичними рекомендаціями щодо організації освітнього простору Нової української школи (наказ МОН України від 23.03.2018 № 283)

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді