Типова освітня програма організації та проведення підвищення кваліфікації керівних кадрів закладів загальної середньої освіти відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа» затв. наказом МОН від 13.12.2018 № 1392.
Заклади післядипломної педагогічної освіти використовуватимуть цю програму:
- під час організації та проведення навчання керівних кадрів ЗЗСО
- відповідно до потреб регіону, включаючи додаткові навчальні модулі.
Нова ідеологія підвищення кваліфікації керівних кадрів
Типова освітня програма організації та проведення підвищення кваліфікації керівних кадрів ЗЗСО розроблена:
- на основі програми «Модульна програма підвищення кваліфікації керівників Нової української школи» (авт. колектив під наук. кер-вом проф. Н. І. Клокар; схвалено Вченою радою Університету менеджменту освіти, протокол № 7 від 19.09.2018)
- враховуючи:
- швидкі зміни в соціально-економічному, політичному житті країни
- виклики глобалізації
- об’єктивні потреби підвищення якості управління в умовах децентралізації
- необхідність розроблення нових технологій саморозвитку й самовдосконалення педагогічних працівників з огляду на їхні особистісно-професійні запити й потреби, професійний досвід.
Мета підвищення кваліфікації
Сучасний керівник ЗЗСО має бути готовим до управління колективом закладу в сучасних умовах з позицій менеджменту як інтеграції науки та мистецтва управління людьми та соціальними процесами.
Мета Типової програми — модернізувати управлінські компетентності керівних кадрів ЗЗСО для ефективного управління відповідно до вимог Концепції НУШ з урахуванням:
- основних напрямів державної політики у галузі освіти, її європейського вектору розвитку
- особливостей соціально-економічного розвитку територій в процесі децентралізації.
Завдання програми
Основні завдання Типової програми:
- удосконалити професійні компетентності керівних кадрів з питань ефективного управління ЗЗСО відповідно до вимог Концепції НУШ в умовах децентралізації влади з урахуванням основних напрямів державної політики у галузі освіти та запитів громадянського суспільства
- сприяти особистісному та професійному розвитку керівних кадрів ЗЗСО на основі актуалізації їхнього професійного та життєвого досвіду відповідно до сучасних вимог суспільства та місцевої громади
- удосконалити управлінські компетентності керівних кадрів ЗЗСО, розширити знання:
- з освітнього, економічного і фінансового менеджменту
- з управління проектами
- про роботу з персоналом
- про формування управлінської команди
- поглибити знання з психологічної складової управлінської діяльності керівних кадрів ЗЗСО, питань запобігання та вирішення конфліктів всіх рівнів
- поглибити знання концептуальних засад педагогіки партнерства
- обґрунтувати шляхи ефективної взаємодії керівних кадрів ЗЗСО з владою і громадами різних рівнів, з піклувальною радою та органами громадського самоврядування закладу
- розвивати навички системного аналізу результатів діяльності ЗЗСО, об’єктивного оцінювання проблемних ситуацій та знаходження оптимальних шляхів для їх розв’язання
- розвивати громадянські компетентності керівних кадрів ЗЗСО, формувати усвідомлення важливості власної громадянської позиції та впливу на формування демократичного середовища, як у колективі так і в місцевій громаді
- розвивати інформаційну культуру управління ЗЗСО, навички використання сучасних технологій в освіті, зокрема, засобів інформаційних та web-технологій й освітніх інновацій
- розширити знання про:
- запобігання корупції у ЗЗСО
- розвиток підприємництва в освіті
- проведення госпрозрахункової діяльності
- взаємодію ЗЗСО зі спонсорами та меценатами, зокрема з громадськими об’єднаннями та фондами, з метою отримання позабюджетного фінансування розвитку матеріально-технічної бази, освітнього середовища, всіх учасників освітнього процесу закладу загальної середньої освіти
- мотивувати керівні кадрі ЗЗСО до постійного професійного вдосконалення шляхом неперервної освіти через самоосвіту та постійний самоаналіз результатів своєї управлінської діяльності.
⇒ Конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти
Форми підвищення кваліфікації керівних кадрів НУШ
Навчальні заняття за Типовою програмою проходять у формах:
- навчальних тренінгів
- семінарів
- робочих зустрічей
- круглих столів
- конференцій з обміну досвідом та дискусій.
У навчально-методичному забезпеченні Типової програми —
- матеріали для самостійної роботи здобувачів освіти за темами дистанційної складової (відео лекції, чати, онлайн-вправи, відеоматеріали, презентації, тести тощо)
- список рекомендованих інформаційних і літературних джерел відповідно тематики навчальних модулів програми.