Тиждень музики для дітей в дитсадку

Задовольніть дитячий «музичний апетит» за допомогою «Тижня музики». Організуйте його у співпраці вихователя-методиста, вихователів, практичного психолога, інструктора з фізкультури і музичного керівника.

Розваги на рік: що спланувати

Спланувати й провести «Тиждень музики» в дитсадку допоможе досвід педагогів закладу дошкільної освіти.

Як спланувати й провести «Тиждень музики»

Співпраця з вихователем

Щоб провести «Тиждень музики», насамперед важливо налагодити співпрацю музичного керівника й вихователя. Вихователь допомагає музичному керівнику організовувати свята, розваги, концерти, ігри. Він виконує ролі казкових персонажів під час міні-дискотек та інших заходів. Також виступає перед дітьми як виконавець: співає пісні, грає на музичних інструментах, танцює, керує ляльками в ляльковому театрі.

У програмі заходів до «Тижня музики» ми передбачили, що вихователь закріплює знання, які діти отримали на музичних заняттях, в інших видах освітньої роботи, як-от:

  • бесіди
  • читання художніх творів про музичні інструменти
  • розглядання тематичних ілюстрацій, альбомів
  • перегляд мультфільмів, відеопрезентацій за творами різних композиторів
  • перегляд фрагментів балету, опери, мюзиклу — для закріплення знань про різні жанри
  • слухання музичних творів у виконанні різних колективів в аудіозаписі.

Переваги співпраці музичного керівника з іншими педагогами

Переваги співпраці музичного керівника з іншими педагогами

Вихователь змістовно та якісно організовує самостійну музичну діяльність дітей. Вони грають у музично-дидактичні ігри, музикують, влаштовують концерти одне для одного та для іграшок, показують міні-вистави за допомогою персонажів різних видів театру.

Вихователі часто вмикають музику під час різних занять у групі: малювання, аплікації, ліплення, розвитку мовлення, ознайомлення з природою тощо. У нашому дитячому садку в кожній групі вихователі з допомогою музичного керівника підібрали аудіоколекцію музичних творів, створили картотеку до неї.

Музично-ритмічне виховання дошкільників

Готуючись до «Тижня музики», вихователі виготовляли наочні засоби для занять, атрибути й декорації до свят, готували сценарії для батьківських зборів, допомагали батькам виготовляти костюми тощо.

Співпраця з практичним психологом

Практичний психолог нашого закладу освіти розробила вправи із психогімнастики, «хвилинки-відпочинки», психологічні етюди для різних етапів занять із дошкільниками під музику.

У центральних холах дитячого садка практичний психолог розмістила завдання для батьків, дітей та педагогів, як-от:

  • «Паркан психологічного розвантаження» — усі охочі писали на «паркані» відгуки про роботу дитячого садка
  • «Дерево побажань» — батьки залишали свої побажання працівникам дошкільного закладу та дітям
  • «Калейдоскоп настрою» — діти середніх і старших груп розмальовували макети «краплинок», домальовували їм очі й рот, придумували імена.

Вихователі, за рекомендацією практичного психолога та музичного керівника, протягом тематичного тижня проводили з дітьми психологічні ігри та вправи під музичний супровід.

Проведіть у ці дні заняття з музикотерапії, наприклад, заняття для дітей п’яти-шести років «У пошуках кольорів веселки».

Такі види роботи подобаються дітям тому, що є необтяжливими. Водночас вони мають значний розвивальний вплив. Завдяки психологічно-музичним вправам діти долають бар’єри у спілкуванні та психічне напруження, ліпше розуміють себе й інших, навчаються самовиражатися.

Музичне виховання Карла Орфа

Основна ознака успішної взаємодії педагогів — партнерство. Найефективніше розв’язувати освітні завдання, враховуючи принцип інтеграції освітніх галузей.

«Тиждень музики» для дітей: план заходів

Усі заплановані до «Тижня музики» заходи ми прописали в таблиці. У такий спосіб узгодили роботу фахівців і врахували навантаження на дітей.

Заходи до «Тижня музики» в старшій групі

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

Музичний керівник

Бінарне інтегроване музичне заняття «Осінні настрої» — ознайомлення з циклами «Пори року» П. Чайковського і А. Вівальді + малювання в нетрадиційних техніках

Концерт учнів музичної школи

Міні-дискотека з улюбленими мультиплікаційними персонажами на прогулянці

Домінантне музичне заняття за музично-дидактичними іграми

Ігротека на прогулянці за розробками М. Шутя

Спільна розвага дорослих та дітей «Опера «Пан Коцький»

Музичний квест для вихователів «Ознайомлюємося з танцями народів світу»

Загальне свято на майданчику «Український ярмарок»

Майстер-клас «Граємо на нетрадиційних музичних інструментах» за методикою Карла Орфа

Вихователь

Бесіда «Музика в моєму житті»

Сюжетно-рольова гра «У крамниці музичних інструментів»

Слухання пісень із дитячих мультфільмів

Вікторина «Герой з якого мультфільму співає?»

Розігрування лялькового театру «Колобок»

Розгляд ілюстрацій з альбому «Музичні інструменти»

Дидактична гра «Який інструмент звучить?»

Консультація для батьків «Які музичні твори ліпше слухати з дітьми для розвитку їхніх творчих здібностей»

Вечір загадок про музичні інструменти

Бесіда «Талант: яким він буває?»

Відеоперегляд та обговорення казки «Бременські музиканти»

Батьківські збори у формі брейн-рингу на тему «Українська пісня в родині»

Сюжетно-рольова гра «Оркестр»

Заняття з аплікації (конструювання) «Виготовлення нестандартних музичних інструментів»

Бесіда «Музичні знаки» — закріплення знань про ноти, їх значення

Дидактична гра «Влаштуємо лялькам концерт»

Слухання аудозаписів українських народних пісень, потішок, забавлянок

Аукціон спільних виробів дітей та дорослих «Українці мають таланти» — різні види вишивки, кераміки, авторської ляльки, різьблення тощо

Виставка персонажів для лялькових театрів, виготовлених з підручних матеріалів

Практичний психолог

Презентація «Паркану психологічного розвантаження»

Психогімнастична вправа для дітей «Сопілка»

Презентація «Дерева побажань»

Психогімнастична вправа для дітей «Тінь»

Психогімнастична вправа для дітей та педагогів «Святковий настрій»

Виставка малюнків «Додай настрою та емоцій краплинці»

Психогімнастична вправа «Сонечко і дощик»

Психогімнастична вправа «Гусінь»

Інструктор з фізкультури

Заняття ритмічною гімнастикою під музику

Фізкультурна розвага «Граємо в українські народні ігри»

Флешмоб «Сонце нам сяє»

Альона Рекало, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 6 «Казочка», м. Жмеринка, Вінницька обл.,
Тетяна Вусик, музичний керівник дошкільного навчального закладу № 6 «Казочка», м. Жмеринка, Вінницька обл.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді