Річний план свят і розваг в дитячому садку
Спланувати й провести «Тиждень музики» в дитсадку допоможе досвід педагогів закладу дошкільної освіти.
Як спланувати й провести «Тиждень музики»
Співпраця з вихователем
Щоб провести «Тиждень музики», насамперед важливо налагодити співпрацю музичного керівника й вихователя. Вихователь допомагає музичному керівнику організовувати свята, розваги, концерти, ігри. Він виконує ролі казкових персонажів під час міні-дискотек та інших заходів. Також виступає перед дітьми як виконавець: співає пісні, грає на музичних інструментах, танцює, керує ляльками в ляльковому театрі.
У програмі заходів до «Тижня музики» ми передбачили, що вихователь закріплює знання, які діти отримали на музичних заняттях, в інших видах освітньої роботи, як-от:
- бесіди
- читання художніх творів про музичні інструменти
- розглядання тематичних ілюстрацій, альбомів
- перегляд мультфільмів, відеопрезентацій за творами різних композиторів
- перегляд фрагментів балету, опери, мюзиклу — для закріплення знань про різні жанри
- слухання музичних творів у виконанні різних колективів в аудіозаписі.
Переваги співпраці музичного керівника з іншими педагогами
Вихователь змістовно та якісно організовує самостійну музичну діяльність дітей. Вони грають у музично-дидактичні ігри, музикують, влаштовують концерти одне для одного та для іграшок, показують міні-вистави за допомогою персонажів різних видів театру.
→ Музично-ритмічне виховання дошкільників
Готуючись до «Тижня музики», вихователі виготовляли наочні засоби для занять, атрибути й декорації до свят, готували сценарії для батьківських зборів, допомагали батькам виготовляти костюми тощо.
Співпраця з практичним психологом
Практичний психолог нашого закладу освіти розробила вправи із психогімнастики, «хвилинки-відпочинки», психологічні етюди для різних етапів занять із дошкільниками під музику.
У центральних холах дитячого садка практичний психолог розмістила завдання для батьків, дітей та педагогів, як-от:
- «Паркан психологічного розвантаження» — усі охочі писали на «паркані» відгуки про роботу дитячого садка
- «Дерево побажань» — батьки залишали свої побажання працівникам дошкільного закладу та дітям
- «Калейдоскоп настрою» — діти середніх і старших груп розмальовували макети «краплинок», домальовували їм очі й рот, придумували імена.
Вихователі, за рекомендацією практичного психолога та музичного керівника, протягом тематичного тижня проводили з дітьми психологічні ігри та вправи під музичний супровід.
Проведіть у ці дні заняття з музикотерапії, наприклад, заняття для дітей п’яти-шести років «У пошуках кольорів веселки».
♥ Музичне виховання Карла Орфа
Основна ознака успішної взаємодії педагогів — партнерство. Найефективніше розв’язувати освітні завдання, враховуючи принцип інтеграції освітніх галузей.
«Тиждень музики» для дітей: план заходів
Усі заплановані до «Тижня музики» заходи ми прописали в таблиці. У такий спосіб узгодили роботу фахівців і врахували навантаження на дітей.
Заходи до «Тижня музики» в старшій групі
Понеділок | Вівторок | Середа | Четвер | П’ятниця | |
Музичний керівник | Бінарне інтегроване музичне заняття «Осінні настрої» — ознайомлення з циклами «Пори року» П. Чайковського і А. Вівальді + малювання в нетрадиційних техніках | Концерт учнів музичної школи Міні-дискотека з улюбленими мультиплікаційними персонажами на прогулянці | Домінантне музичне заняття за музично-дидактичними іграми Ігротека на прогулянці за розробками М. Шутя | Спільна розвага дорослих та дітей «Опера «Пан Коцький» Музичний квест для вихователів «Ознайомлюємося з танцями народів світу» | Загальне свято на майданчику «Український ярмарок» Майстер-клас «Граємо на нетрадиційних музичних інструментах» за методикою Карла Орфа |
Вихователь | Бесіда «Музика в моєму житті» Сюжетно-рольова гра «У крамниці музичних інструментів» Слухання пісень із дитячих мультфільмів Вікторина «Герой з якого мультфільму співає?» Розігрування лялькового театру «Колобок» | Розгляд ілюстрацій з альбому «Музичні інструменти» Дидактична гра «Який інструмент звучить?» Консультація для батьків «Які музичні твори ліпше слухати з дітьми для розвитку їхніх творчих здібностей» Вечір загадок про музичні інструменти | Бесіда «Талант: яким він буває?» Відеоперегляд та обговорення казки «Бременські музиканти» Батьківські збори у формі брейн-рингу на тему «Українська пісня в родині» Сюжетно-рольова гра «Оркестр» | Заняття з аплікації (конструювання) «Виготовлення нестандартних музичних інструментів» Бесіда «Музичні знаки» — закріплення знань про ноти, їх значення Дидактична гра «Влаштуємо лялькам концерт» Слухання аудозаписів українських народних пісень, потішок, забавлянок | Аукціон спільних виробів дітей та дорослих «Українці мають таланти» — різні види вишивки, кераміки, авторської ляльки, різьблення тощо Виставка персонажів для лялькових театрів, виготовлених з підручних матеріалів |
Практичний психолог | Презентація «Паркану психологічного розвантаження» Психогімнастична вправа для дітей «Сопілка» | Презентація «Дерева побажань» | Психогімнастична вправа для дітей та педагогів «Святковий настрій» | Виставка малюнків «Додай настрою та емоцій краплинці» Психогімнастична вправа «Сонечко і дощик» | Психогімнастична вправа «Гусінь» |
Інструктор з фізкультури | Заняття ритмічною гімнастикою під музику | Фізкультурна розвага «Граємо в українські народні ігри» | Флешмоб «Сонце нам сяє» |
Альона Рекало, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 6 «Казочка», м. Жмеринка, Вінницька обл.,
Тетяна Вусик, музичний керівник дошкільного навчального закладу № 6 «Казочка», м. Жмеринка, Вінницька обл.