Батьківські збори онлайн: як провести
Використання IКТ в методичній роботі
ІКТ — це інформаційно-комунікаційні технології.
ІКТ спрощує методичну діяльність педагогів, скорочує тривалість оброблення інформації, а отже прискорює розв’язання будь-якого питання.
Способи використання ІКТ в ЗДО
Можна виокремити такі способи використання ІКТ в методичній діяльності педагогів:
- співпраця з дошкільними закладами інших міст України
- підготовка документації — звітів, наказів, аналітичних довідок тощо
- оперативний обмін перспективним досвідом
- спілкування на фахових форумах, у чатах, під час онлайн-конференцій
- створення портфоліо педагогів та дошкільників
- оформлення —
- атестаційних матеріалів
- картотеки періодичних видань, методичної та художньої літератури
- стендів, інформаційних куточків
- матеріалів для участі в конкурсах тощо
- оформлення результатів моніторингу рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою електронного варіанту кваліметричної моделі
- пошук інформації в мережі інтернет з метою самоосвіти
- розроблення презентацій до семінарів, конференцій, консультацій для вихователів, до засідань педагогічної ради, методоб’єднань тощо
- використання мультимедійного супроводу під час занять, проведення свят та розваг, режимних моментів, батьківських зборів та консультацій для батьків тощо
- створення електронної бази для накопичення ілюстративних матеріалів, заготовок для оформлення презентацій, буклетів, інформаційних стендів тощо.
Мінекономіки затвердило новий професійний стандарт керівника ЗДО. Дізнайтеся, якими компетентностями, знаннями та вміннями повинен володіти директор для професійного розвитку.
Як свідчить досвід, використання ІКТ значно урізноманітнює й полегшує взаємодію вихователя-методиста з іншими педагогами. Особливо в цьому аспекті хочемо відзначити ефективність застосування хмарних технологій.
«Хмарні технології»
В інформаційному середовищі хмарні технології (від англ. cloud technologies) — це передусім зручний сервер або мережа для зберігання й оброблення інформації, що об’єднує апаратні засоби, ліцензійне програмне забезпечення, канали зв’язку, а також технічну підтримку користувачів.
Порівняно з паперовим документообігом, використання хмарних технологій має чимало переваг, зокрема такі:
- доступ до потрібних даних можна отримати з будь-якого комп’ютера, що підключений до мережі інтернет
- працювати з даними одночасно можуть кілька осіб
- у разі апаратних збоїв дані, найімовірніше, будуть збережені.
Одним із найпопулярніших хмарних сховищ є Google Диск.
Google Диск забезпечує можливість створення і збереження документів у «хмарі». Утім створені за його допомогою документи можна зберігати також і на жорсткому диску комп’ютера.
Доступ до файлів, збережених у цьому хмарному сервісі, можливий з будь-якого місця на планеті за умови підключення до мережі інтернет. До того ж вносити зміни в документ можна з будь-якого пристрою — комп’ютера, планшета, мобільного телефона тощо. І всі ці зміни однаково відображатимуться на всіх пристроях, де встановлено Google Диск.
Як застосовувати хмарні технології в освітньому закладі
Ми використовуємо хмарні технології для спільного доступу кількох осіб до одночасної роботи над певним документом.
Наприклад, над розробленням освітньої програми або річного плану дошкільного закладу водночас працюють адміністрація й педагоги, кожен з яких відповідає за певний напрям роботи й заповнює конкретну частину документа. За потреби фахівці коментують або доповнювати інформацію в блоках, які заповнюють їхні колеги.
Іншим прикладом використання хмарних технологій педагогами нашого закладу є створення таблиці, яка містить інформацію про всі групи дошкільного закладу.
Для початку спільної роботи в хмарному сервісі вихователь-методист, керівник дошкільного закладу чи будь-хто з педагогів створює або розміщує необхідний документ у хмарному сховищі й надає доступ до нього тим колегам, які надалі працюватимуть з ним. Їм на зареєстровану адресу електронної пошти надійде відповідне посилання на місцезнаходження документа.
Найчастіше педагоги послуговуються офісними додатками Google Таблиці та Google Форми.
Самооцінювання освітнього й управлінського процесів: взяти до уваги
ІКТ для вихователя-методиста: методичних матеріалів
Як використовувати ІКТ в навчальному процесі? Скористайтеся добіркою методичних матеріалів.
Інтеграція медіаосвіти в освітній процес закладу дошкільної освіти
Зі статті ви дізнаєтеся:
- як сформувати в дітей медіаграмотність
- які існують розвивальні можливості медіаосвіти в умовах дитячого садка
- чому потрібно навчати не лише дітей, а й дорослих
- навіщо застосувати ігрові форми і художньо-продуктивну діяльність.
Упроваджуємо ІКТ в освітній процес закладу дошкільної освіти
Подано корисні поради щодо організації в закладі дошкільної освіти освітнього процесу із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій.
Комп’ютер для дошкільників: забаганка чи потреба часу?
Спробуємо розібратися: чи справді настільки страшний комп’ютер, як його малюють. Про комп’ютерні ігри, переваги використання комп’ютера у дитячому садку і завдання парціальної програми з формування основ комп’ютерної грамотності у дітей старшого дошкільного віку «Смайлик».
Як знизити шкідливість комп’ютера
Роз’яснено, яких правил слід дотримуватися, що мінімізувати шкідливий вплив комп’ютера на здоров’я дітей.
Як ефективно використовувати гаджети в роботі з дітьми
Електронні пристрої сприяють розвитку дитини, якщо вони наповнюють її діяльність новим змістом, а не замінюють її. Завдання дорослих — не забороняти дітям користуватися ґаджетами, а створити умови, аби з їхньою допомогою розвивати дітей і не шкодити їхньому здоров’ю.
Що в цифровому кейсі вихователя
Аби підготуватися до заняття, вихователь часто витрачає часу навіть більше, аніж триватиме саме заняття. Дібрати наочність, матеріали для ігор і вправ, потрібні аудіо- чи відеозаписи — це лише частина підготовки. А що як зібрати в одному місці різноманітні допоміжні матеріали для вихователів за темами?
Колаж за допомогою інтернет-сервісу Loupe: крок за кроком
Як безкоштовно і без зайвих зусиль створити колаж із зображень до гри чи вправи — описуємо поетапно.
Створюємо «пластиліновий» мультфільм: крок за кроком
Мультиплікація — універсальний спосіб розвитку дитини в сучасному візуально насиченому світі. Дитина може побувати в ролі сценариста, актора, художника і навіть монтажера. Створіть із дітьми пластиліновий мультфільм в умовах закладу дошкільної освіти.
10 правил успішної презентації
Поради від експертів з питань підготовки та проведення публічних виступів і бізнес-презентацій, перевірені на практиці.
Е-журнал: використовуйте професійні можливості сповна
Роз’яснено особливості використання е-журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».