ІКТ в закладі дошкільної освіти
Інформаційно комунікаційні технології — це...
ІКТ — це інформаційно-комунікаційні технології. ІКТ спрощує методичну діяльність педагогів, скорочує тривалість оброблення інформації, а отже прискорює розв’язання будь-якого питання.
Наприклад, додатки Google — а саме Google Диск, Google Календар та Google Контакти — дадуть вам змогу:
- зберігати документи в електронному вигляді у хмарному сервісі, мати до них постійний доступ із будь-якого пристрою (комп’ютер робочий або домашній, смартфон), надавати цей доступ колегам;
- працювати з документами прямо у «хмарі» (тобто на Google Диску) індивідуально або спільно;
- планувати ті чи ті події для себе і колег;
- формувати для контактів електронні візитівки, куди система «підтягуватиме» посилання на листування із цими контактами.
Використання IКТ в освітньому процесі
В освітньому процесі закладу дошкільної освіти інформаційно-комунікативні технології використовують не так широко, як у школі. І це зрозуміло, зважаючи на особливості освітньої роботи з дітьми дошкільного віку вдіповідно до вікових можливостей дітей. Однак у методичній та управлінській роботі ІКТ є популярними, потрібними та корисними. Тому в статті ми розглянемо, як ІКТ стануть у пригоді директору та вихователю-методисту дошкільного закладу.
Способи використання ІКТ в ЗДО
Можна виокремити такі способи використання ІКТ в методичній діяльності педагогів:
- співпраця з дошкільними закладами інших міст України
- підготовка документації — звітів, наказів, аналітичних довідок тощо
- оперативний обмін перспективним досвідом
- спілкування на фахових форумах, у чатах, під час онлайн-конференцій
- створення портфоліо педагогів та дошкільників
- оформлення —
- атестаційних матеріалів
- картотеки періодичних видань, методичної та художньої літератури
- стендів, інформаційних куточків
- матеріалів для участі в конкурсах тощо
- оформлення результатів моніторингу рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою електронного варіанту кваліметричної моделі
- пошук інформації в мережі інтернет з метою самоосвіти
- розроблення презентацій до семінарів, конференцій, консультацій для вихователів, до засідань педагогічної ради, методоб’єднань тощо
- використання мультимедійного супроводу під час занять, проведення свят та розваг, режимних моментів, батьківських зборів та консультацій для батьків тощо
- створення електронної бази для накопичення ілюстративних матеріалів, заготовок для оформлення презентацій, буклетів, інформаційних стендів тощо.

Шукаєте способи спростити підготовку до методичних заходів? Скористайтеся можливостями цифрових сервісів на основі штучного інтелекту. За їх допомогою зможете не лише згенерувати план майбутнього заходу, а й підготуєте нешаблонну наочність та цікаві завдання
Як свідчить досвід, використання ІКТ значно урізноманітнює й полегшує взаємодію вихователя-методиста з іншими педагогами. Особливо в цьому аспекті хочемо відзначити ефективність застосування хмарних технологій.
Хмарні технології
В інформаційному середовищі хмарні технології (від англ. cloud technologies) — це передусім зручний сервер або мережа для зберігання й оброблення інформації, що об’єднує апаратні засоби, ліцензійне програмне забезпечення, канали зв’язку, а також технічну підтримку користувачів.
Порівняно з паперовим документообігом, використання хмарних технологій має чимало переваг, зокрема такі:
- доступ до потрібних даних можна отримати з будь-якого комп’ютера, що підключений до мережі інтернет
- працювати з даними одночасно можуть кілька осіб
- у разі апаратних збоїв дані, найімовірніше, будуть збережені.
Одним із найпопулярніших хмарних сховищ є Google Диск. Google Диск забезпечує можливість створення і збереження документів у «хмарі». Утім створені за його допомогою документи можна зберігати також і на жорсткому диску комп’ютера.
Доступ до файлів, збережених у цьому хмарному сервісі, можливий з будь-якого місця на планеті за умови підключення до мережі інтернет. До того ж вносити зміни в документ можна з будь-якого пристрою — комп’ютера, планшета, мобільного телефона тощо. І всі ці зміни однаково відображатимуться на всіх пристроях, де встановлено Google Диск.

Використання хмарних технологій в освітньому процесі
Хмарні технології зручно використовувати для спільного доступу кількох осіб до одночасної роботи над певним документом.
Наприклад, над розробленням освітньої програми або річного плану дошкільного закладу водночас працюють адміністрація й педагоги, кожен з яких відповідає за певний напрям роботи й заповнює конкретну частину документа. За потреби фахівці коментують або доповнювати інформацію в блоках, які заповнюють їхні колеги.
Іншим прикладом використання хмарних технологій педагогами є створення таблиці, яка містить інформацію про всі групи дошкільного закладу.
Для початку спільної роботи в хмарному сервісі вихователь-методист, керівник дошкільного закладу чи будь-хто з педагогів створює або розміщує необхідний документ у хмарному сховищі й надає доступ до нього тим колегам, які надалі працюватимуть з ним. Їм на зареєстровану адресу електронної пошти надійде відповідне посилання на місцезнаходження документа.
Найчастіше педагоги послуговуються офісними додатками Google Таблиці та Google Форми.
Налаштовуємо спільний доступ
Ви може запросити до спільної роботи з конкретним файлом або папкою на Google Диску будь-скільки колег. Найчастіше спільний доступ може знадобитися для роботи над документом у форматі doc або docx. Як надати спільний доступ та визначити рівень доступу інших користувачів, ви переглянули у відео. Вони отримають посилання на е-пошту, за яким зможуть відкрити спільний файл (папку) і працювати з ним.
На зміни, що вносять інші користувачі, зручно одразу реагувати за допомогою чату на боковій панелі праворуч угорі.
Запрошення для спільної роботи з файлами можна надсилати з коментарями: наприклад, написати побажання щодо роботи з файлом або зазначити термін для виконання завдання.
Плануємо діяльність у Google Календар
У Календарі можна фіксувати події, про які необхідно вчасно згадати й синхронно організовувати колег. Маєте такі опції, як-от:
- створити загальнодоступний календар;
- надати доступ до свого календаря визначеному колу осіб;
- створити окремий, тематичний календар;
- додати календар іншого користувача.
У Google Календар керівник може створити кілька календарів за подіями, як-от «Адміністративна нарада», «Циклограма діяльності», «Циклограма наказів», «Інвентаризація», «Статистична звітність» тощо.
Як створити подію і як її скасувати, ви переглянули у відео.
У календарі доступна послуга нагадування про настання події. Під час створення події оберіть спосіб сповіщення (найліпше на електронну пошту).
Перегляньте ще одне корисне відео — як створити віртуальний кабінет для спільної з колегами роботи чи навчання.
Можливості використання ІКТ розширюються з кожним днем. Слідкуйте за новинками та використовуйте нові можливості сповна!