ІКТ в закладі дошкільної освіти

Автор
головний редактор порталу «Педрада», канд. пед. наук
Як застосовувати ІКТ в закладі дошкільної освіти: способи використання, «хмарні технології», добірка методичних матеріалів для вихователя-методиста

Інформаційно комунікаційні технології — це...

ІКТ — це інформаційно-комунікаційні технології. ІКТ спрощує методичну діяльність педагогів, скорочує тривалість оброблення інформації, а отже прискорює розв’язання будь-якого питання. 

Наприклад, додатки Google — а саме Google Диск, Google Календар та Google Контакти — дадуть вам змогу:

  • зберігати документи в електронному вигляді у хмарному сервісі, мати до них постійний доступ із будь-якого пристрою (комп’ютер робочий або домашній, смартфон), надавати цей доступ колегам;
  • працювати з документами прямо у «хмарі» (тобто на Google Диску) індивідуально або спільно;
  • планувати ті чи ті події для себе і колег;
  • формувати для контактів електронні візитівки, куди система «підтягуватиме» посилання на листування із цими контактами.

Використання IКТ в освітньому процесі

В освітньому процесі закладу дошкільної освіти інформаційно-комунікативні технології використовують не так широко, як у школі. І це зрозуміло, зважаючи на особливості освітньої роботи з дітьми дошкільного віку вдіповідно до вікових можливостей дітей. Однак у методичній та управлінській роботі ІКТ є популярними, потрібними та корисними. Тому в статті ми розглянемо, як ІКТ стануть у пригоді директору та вихователю-методисту дошкільного закладу.

Способи використання ІКТ в ЗДО

Можна виокремити такі способи використання ІКТ в методичній діяльності педагогів:

  • співпраця з дошкільними закладами інших міст України
  • підготовка документації — звітів, наказів, аналітичних довідок тощо
  • оперативний обмін перспективним досвідом
  • спілкування на фахових форумах, у чатах, під час онлайн-конференцій
  • створення портфоліо педагогів та дошкільників
  • оформлення —
    • атестаційних матеріалів
    • картотеки періодичних видань, методичної та художньої літератури
    • стендів, інформаційних куточків
    • матеріалів для участі в конкурсах тощо
  • оформлення результатів моніторингу рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою електронного варіанту кваліметричної моделі
  • пошук інформації в мережі інтернет з метою самоосвіти
  • розроблення презентацій до семінарів, конференцій, консультацій для вихователів, до засідань педагогічної ради, методоб’єднань тощо
  • використання мультимедійного супроводу під час занять, проведення свят та розваг, режимних моментів, батьківських зборів та консультацій для батьків тощо
  • створення електронної бази для накопичення ілюстративних матеріалів, заготовок для оформлення презентацій, буклетів, інформаційних стендів тощо.

Як свідчить досвід, використання ІКТ значно урізноманітнює й полегшує взаємодію вихователя-методиста з іншими педагогами. Особливо в цьому аспекті хочемо відзначити ефективність застосування хмарних технологій.

Хмарні технології

В інформаційному середовищі хмарні технології (від англ. cloud technologies) — це передусім зручний сервер або мережа для зберігання й оброблення інформації, що об’єднує апаратні засоби, ліцензійне програмне забезпечення, канали зв’язку, а також технічну підтримку користувачів.

Порівняно з паперовим документообігом, використання хмарних технологій має чимало переваг, зокрема такі:

  • доступ до потрібних даних можна отримати з будь-якого комп’ютера, що підключений до мережі інтернет
  • працювати з даними одночасно можуть кілька осіб
  • у разі апаратних збоїв дані, найімовірніше, будуть збережені.

Одним із найпопулярніших хмарних сховищ є Google Диск. Google Диск забезпечує можливість створення і збереження документів у «хмарі». Утім створені за його допомогою документи можна зберігати також і на жорсткому диску комп’ютера.

Доступ до файлів, збережених у цьому хмарному сервісі, можливий з будь-якого місця на планеті за умови підключення до мережі інтернет. До того ж вносити зміни в документ можна з будь-якого пристрою — комп’ютера, планшета, мобільного телефона тощо. І всі ці зміни однаково відображатимуться на всіх пристроях, де встановлено Google Диск.

image76
ТВОЄ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ Цифрові технології у роботі з документами та ділових комунікаціях — онлайн-курс для керівників закладів освіти та педагогів
У модулі «Робота з документами» ви зануритеся у хмарні сховища і переконаєтеся, що це дає додаткові гарантії та можливості працювати як спільно з колегами, так і індивідуально. Крім того, опануєте кілька ресурсів для творчої роботи — створити колаж, інфографіку або просто зробити скриншот. Модуль «Ділові комунікації» — про те, як спілкуватися в чатах, працювати в командах, організовувати наради чи семінари онлайн. Ці сервіси знадобляться вам для спілкування з колегами, батьками і навіть дошкільнятами.

Використання хмарних технологій в освітньому процесі

Хмарні технології зручно використовувати для спільного доступу кількох осіб до одночасної роботи над певним документом.

Наприклад, над розробленням освітньої програми або річного плану дошкільного закладу водночас працюють адміністрація й педагоги, кожен з яких відповідає за певний напрям роботи й заповнює конкретну частину документа. За потреби фахівці коментують або доповнювати інформацію в блоках, які заповнюють їхні колеги.

Іншим прикладом використання хмарних технологій педагогами є створення таблиці, яка містить інформацію про всі групи дошкільного закладу.

Для початку спільної роботи в хмарному сервісі вихователь-методист, керівник дошкільного закладу чи будь-хто з педагогів створює або розміщує необхідний документ у хмарному сховищі й надає доступ до нього тим колегам, які надалі працюватимуть з ним. Їм на зареєстровану адресу електронної пошти надійде відповідне посилання на місцезнаходження документа.

Найчастіше педагоги послуговуються офісними додатками Google Таблиці та Google Форми.

Налаштовуємо спільний доступ

Ви може запросити до спільної роботи з конкретним файлом або папкою на Google Диску будь-скільки колег. Найчастіше спільний доступ може знадобитися для роботи над документом у форматі doc або docx. Як надати спільний доступ та визначити рівень доступу інших користувачів, ви переглянули у відео.  Вони отримають посилання на е-пошту, за яким зможуть відкрити спільний файл (папку) і працювати з ним.  

На зміни, що вносять інші користувачі, зручно одразу реагувати за допомогою чату на боковій панелі праворуч угорі.

Запрошення для спільної роботи з файлами можна надсилати з коментарями: наприклад, написати побажання щодо роботи з файлом або зазначити термін для виконання завдання.

Плануємо діяльність у Google Календар

У Календарі можна фіксувати події, про які необхідно вчасно згадати й синхронно організовувати колег. Маєте такі опції, як-от:

  • створити загальнодоступний календар;
  • надати доступ до свого календаря визначеному колу осіб;
  • створити окремий, тематичний календар;
  • додати календар іншого користувача.

У Google Календар керівник може створити кілька календарів за подіями, як-от «Адміністративна нарада», «Циклограма діяльності», «Циклограма наказів», «Інвентаризація», «Статистична звітність» тощо.

Як створити подію і як її скасувати, ви переглянули у відео.   

У календарі доступна послуга нагадування про настання події. Під час створення події оберіть спосіб сповіщення (найліпше на електронну пошту).

Перегляньте ще одне корисне відео — як створити віртуальний кабінет для спільної з колегами роботи чи навчання. 

Можливості використання ІКТ розширюються з кожним днем. Слідкуйте за новинками та використовуйте нові можливості сповна!

Нові корисні інструменти в е-журналі: закладки та онлайн помічник

використання хмарних технологій в освітньому процесі

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді