ІКТ в закладі дошкільної освіти

Як застосовувати ІКТ в закладі дошкільної освіти: способи використання, «хмарні технології», добірка методичних матеріалів для вихователя-методиста

Батьківські збори онлайн: як провести

Використання IКТ в методичній роботі

ІКТ — це інформаційно-комунікаційні технології.

ІКТ спрощує методичну діяльність педагогів, скорочує тривалість оброблення інформації, а отже прискорює розв’язання будь-якого питання.

Способи використання ІКТ в ЗДО

Можна виокремити такі способи використання ІКТ в методичній діяльності педагогів:

  • співпраця з дошкільними закладами інших міст України
  • підготовка документації — звітів, наказів, аналітичних довідок тощо
  • оперативний обмін перспективним досвідом
  • спілкування на фахових форумах, у чатах, під час онлайн-конференцій
  • створення портфоліо педагогів та дошкільників
  • оформлення —
    • атестаційних матеріалів
    • картотеки періодичних видань, методичної та художньої літератури
    • стендів, інформаційних куточків
    • матеріалів для участі в конкурсах тощо
  • оформлення результатів моніторингу рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою електронного варіанту кваліметричної моделі
  • пошук інформації в мережі інтернет з метою самоосвіти
  • розроблення презентацій до семінарів, конференцій, консультацій для вихователів, до засідань педагогічної ради, методоб’єднань тощо
  • використання мультимедійного супроводу під час занять, проведення свят та розваг, режимних моментів, батьківських зборів та консультацій для батьків тощо
  • створення електронної бази для накопичення ілюстративних матеріалів, заготовок для оформлення презентацій, буклетів, інформаційних стендів тощо.

Як свідчить досвід, використання ІКТ значно урізноманітнює й полегшує взаємодію вихователя-методиста з іншими педагогами. Особливо в цьому аспекті хочемо відзначити ефективність застосування хмарних технологій.

«Хмарні технології»

В інформаційному середовищі хмарні технології (від англ. cloud technologies) — це передусім зручний сервер або мережа для зберігання й оброблення інформації, що об’єднує апаратні засоби, ліцензійне програмне забезпечення, канали зв’язку, а також технічну підтримку користувачів.

Порівняно з паперовим документообігом, використання хмарних технологій має чимало переваг, зокрема такі:

  • доступ до потрібних даних можна отримати з будь-якого комп’ютера, що підключений до мережі інтернет
  • працювати з даними одночасно можуть кілька осіб
  • у разі апаратних збоїв дані, найімовірніше, будуть збережені.

Одним із найпопулярніших хмарних сховищ є Google Диск.

Google Диск забезпечує можливість створення і збереження документів у «хмарі». Утім створені за його допомогою документи можна зберігати також і на жорсткому диску комп’ютера.

Доступ до файлів, збережених у цьому хмарному сервісі, можливий з будь-якого місця на планеті за умови підключення до мережі інтернет. До того ж вносити зміни в документ можна з будь-якого пристрою — комп’ютера, планшета, мобільного телефона тощо. І всі ці зміни однаково відображатимуться на всіх пристроях, де встановлено Google Диск.

Як застосовувати хмарні технології в освітньому закладі

Ми використовуємо хмарні технології для спільного доступу кількох осіб до одночасної роботи над певним документом.

Наприклад, над розробленням освітньої програми або річного плану дошкільного закладу водночас працюють адміністрація й педагоги, кожен з яких відповідає за певний напрям роботи й заповнює конкретну частину документа. За потреби фахівці коментують або доповнювати інформацію в блоках, які заповнюють їхні колеги.

Іншим прикладом використання хмарних технологій педагогами нашого закладу є створення таблиці, яка містить інформацію про всі групи дошкільного закладу.

Для початку спільної роботи в хмарному сервісі вихователь-методист, керівник дошкільного закладу чи будь-хто з педагогів створює або розміщує необхідний документ у хмарному сховищі й надає доступ до нього тим колегам, які надалі працюватимуть з ним. Їм на зареєстровану адресу електронної пошти надійде відповідне посилання на місцезнаходження документа.

Найчастіше педагоги послуговуються офісними додатками Google Таблиці та Google Форми.

Самооцінювання освітнього й управлінського процесів: взяти до уваги

ІКТ для вихователя-методиста: методичних матеріалів

Як використовувати ІКТ в навчальному процесі? Скористайтеся добіркою методичних матеріалів.

Інтеграція медіаосвіти в освітній процес закладу дошкільної освіти

Зі статті ви дізнаєтеся:

  • як сформувати в дітей медіаграмотність
  • які існують розвивальні можливості медіаосвіти в умовах дитячого садка
  • чому потрібно навчати не лише дітей, а й дорослих
  • навіщо застосувати ігрові форми і художньо-продуктивну діяльність.

Упроваджуємо ІКТ в освітній процес закладу дошкільної освіти

Подано корисні поради щодо організації в закладі дошкільної освіти освітнього процесу із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій.

Комп’ютер для дошкільників: забаганка чи потреба часу?

Спробуємо розібратися: чи справді настільки страшний комп’ютер, як його малюють. Про комп’ютерні ігри, переваги використання комп’ютера у дитячому садку і завдання парціальної програми з формування основ комп’ютерної грамотності у дітей старшого дошкільного віку «Смайлик».

Як знизити шкідливість комп’ютера

Роз’яснено, яких правил слід дотримуватися, що мінімізувати шкідливий вплив комп’ютера на здоров’я дітей.

Як ефективно використовувати гаджети в роботі з дітьми

Електронні пристрої сприяють розвитку дитини, якщо вони наповнюють її діяльність новим змістом, а не замінюють її. Завдання дорослих — не забороняти дітям користуватися ґаджетами, а створити умови, аби з їхньою допомогою розвивати дітей і не шкодити їхньому здоров’ю.

Що в цифровому кейсі вихователя

Аби підготуватися до заняття, вихователь часто витрачає часу навіть більше, аніж триватиме саме заняття. Дібрати наочність, матеріали для ігор і вправ, потрібні аудіо- чи відеозаписи — це лише частина підготовки. А що як зібрати в одному місці різноманітні допоміжні матеріали для вихователів за темами?

Колаж за допомогою інтернет-сервісу Loupe: крок за кроком

Як безкоштовно і без зайвих зусиль створити колаж із зображень до гри чи вправи — описуємо поетапно.

Створюємо «пластиліновий» мультфільм: крок за кроком

Мультиплікація — універсальний спосіб розвитку дитини в сучасному візуально насиченому світі. Дитина може побувати в ролі сценариста, актора, художника і навіть монтажера. Створіть із дітьми пластиліновий мультфільм в умовах закладу дошкільної освіти.

10 правил успішної презентації

Поради від експертів з питань підготовки та проведення публічних виступів і бізнес-презентацій, перевірені на практиці.

Е-журнал: використовуйте професійні можливості сповна

Роз’яснено особливості використання е-журналу «Вихователь-методист дошкільного закладу».



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді